• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik heb de volgende storing in mijn beamer signaal:
Afbeeldingslocatie: http://yourwebstek.com/storing.jpg

Het betrefd een Epson TW 700 beamer. Via svideo - een dvdsignaal naar deze beamer sturen geeft prima beeld.

Maar nu met een 720P HD signaal krijg ik die storing, Over het algemeen geeft dit signaal prima beeld. Alleen heel af en toe komt er een lichte storing van boven naar bende door het beeld heen, zoals hieronder heb gephotoshopt:
Afbeeldingslocatie: http://yourwebstek.com/storing.jpg

Na wat google'n, ben ik uitgekomen bij ferriet.
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/small_CMP-FILTER12.jpg
Nu vraag ik me eigen af of dit mijn probleem oplost.

Hopelijk kan iemand hier van mijn probleem afhelpen of mij in ieder geval duidelijk maken wat het probleem zou kunnen zijn. Zodat ik beter naar een oplossing kan gaan zoeken.

Verwijderd

Ik weet het niet helemaal zeker aar is het niet zo dat via S-video max een pal resolutie, dus 576 lijnen verstuurd kan worden?

Wat heb je precies op de beame aangesloten via S-video.
Stand-alone DVD-speler of Blu-ray speler:
Het beste zou je kunnen kiezen voor een dvd-speler die je via HDMI of Component kan aansluiten.

PC:
Het beste kun je deze via HDMI aansluiten (evt. van DVI naar HDMI) of via D-sub naar RGB (mits de beamer 5 BNC connectors hier voor heeft).

Vervolgens dien je de dvd / blu-ray speler of de pc wel in te stellen op 720p.

De lijn die je nu ziet kan heel goed met het omrekenen van het beeld te maken te hebben. Een dvd heeft immers een resolutie van 576i en je beamer 720p. Hoe je het ook bekijkt zal een dvd dus altijd omgerekend moeten worden naar 720p.
Bij de keuze voor 576 dat je beamer het omrekenen, bij de keuze voor 720p vanaf je pc of losse speler zal dat apparaat het omrekenen. Gebruik je echter S-video dan zal dus volgens mij je beamer het omrekenen omdat via S-video max 576i gaat ook al heb je een hogere instelling op je pc of speler.

Hopelijk heb je hier iets aan.

• BrokenRules
Het vreemde is als ik op de beamer een dvd speler aansluit via svideo. Geeft dit geen problemen.

Maar als ik dan via een pc aansluit en een 720p signaal over component naar de component ingang van mijn 720p beamer stuur ik af en toe dit signaal storing er doorheen krijg.

Verwijderd

Je computer heeft een component uitgang?

Computers hebben bij mijn weten doorgaans een RGB uitgang (via D-sub), kabels zien er hetzelfde uit maar het signaal is toch net wat anders, maar goed dat is detail.

Het lijkt er zo dus op dat je computer het "upscalen" van een dvd niet zo goed doet terwijl je beamer het zelf wel goed doet.
Je zou eens moeten kijken of je ergens een 720p bron signaal kan vinden, internet filmpje of zo. Als je dan dit via de pc naar de beamer stuurt en het gebeurd nog steeds moet ik verder nadenken. Als dit wel goed gaat is het echt het scalen van de pc wat niet goed gaat.

• BrokenRules
Het zijn 720p filmpjes die ik afspeel en kan tegelijk op mijn dell 24inch het signaal ook zien en dan is het daar niet. Component komt er inderdaad wel uit met een bij de videokaart bijgeleverd verloop kabeltje

• BrokenRules
De DVD upscalen doet ie vanuit een dvd speler.

Maar probleem met pc ---> beamer is volgens mij geen upscallen omdat ik precies de output pak die de beamer als input wilt hebben 720p...
Pagina: 1