• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:51

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraagje over het aansluiten van mijn (nieuwe O+ ) laptop op onze bestaande TV. Nou heb ik bij het kopen van mn laptop op heel veel dingen gelet, maar niet of ik mn laptop aan kan sluiten op de bestaande tv.

Mijn laptop is voorzien van HDMI en VGA, terwijl de TV alleen een S-Video, Composiet of SCART aansluting heeft...

Ik heb al wel even zitten googlen, maar dan kom ik alleen maar uit op HDMI naar DVI converters, maar daar heb ik niets aan.

Weet iemand een mogelijke oplossing om mijn laptop toch op de TV aan te kunnen sluiten.

Sander

Verwijderd

De enige manier om gebruik te maken van die HDMI kabel is een TV te kopen met een HDMI aansluiting.
Voor VGA geld het zelfde. Zit er geen S-Video op je laptop, dan kan je die verbinden met je TV. :)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Afhankelijk van de specieke VGA is het mogelijk om S-video signaal uit die VGA-aansluiting te laten komen. Echter is dat hardware en driver afhankelijk. Hierbij moet ik op merken dat je dat overigens prima terug kunt vinden door even te zoeken, die vraag komt hier (V&B) gemiddeld eens per week voorbij. Danwel in LPP&R.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:10
Zoiets wat voor je?

USB Powered VGA to TV Composite/S-Video Adapter Box
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15524

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Raar dat je laptop wél een hdmi uitgang heeft maar geen s-video.

edit:
een vga--> scart kabel bijvoorbeeld?

[ Voor 26% gewijzigd door Fuff op 01-03-2009 18:09 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Fuff schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:08:
Raar dat je laptop wél een hdmi uitgang heeft maar geen s-video.

edit:
een vga--> scart kabel bijvoorbeeld?
Ik gok dat de TS een Intel-gebaseerde IGP (GMA4500?) in z'n laptop heeft zitten en deze hebben inderdaad nog nooit S-video gehad. De enige mogelijkheid om zo'n laptop op een CRT TV aan te kunnen sluiten is via zo'n VGA-converter als Tonne noemt. Echter weet ik niet of de beeldkwaliteit daaronder heeft te lijden...

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:51

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
@ fuff inderdaad raar.

Ik heb net eens even gezocht naar een VGA naar Scart cable. Die kostte 30 euro en da vond ik toch wat veel van het goede. Ik heb nu ergens een HDMI naar SCART kabel gevonden. Ik heb die nu besteld en dan kijk ik wel ff of dat wat is.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:56
S-video is dan ook wel redelijk verouderd. VGA en HDMI is toch een stuk beter qua beeldkwaliteit.

En HDMI naar SCART? Ik mag hopen dat daar wel een kastje ofzo tussenzit, want zonder chipje die wat omzetwerk doet gaat er weinig gebeuren.

HDMI = Digitaal
SCART = Analoog...

Verwijderd

Hier heb je voor 7 euro VGA naart Scart
http://www.elektronica-online.nl/?content=1360

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat is geen VGA naar Scart maar een HDsub naar Scart.. oftewel, het is alleen een verloopkabel van 2 interfaces. Er wordt geen protocol (vga/svideo/dvi enz) gedaan.

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:06:
S-video is dan ook wel redelijk verouderd. VGA en HDMI is toch een stuk beter qua beeldkwaliteit.

En HDMI naar SCART? Ik mag hopen dat daar wel een kastje ofzo tussenzit, want zonder chipje die wat omzetwerk doet gaat er weinig gebeuren.

HDMI = Digitaal
SCART = Analoog...
Ja S-video is misschien verouderd, maar er zit eerder geen S-video uitgang op dan geen VGA als ik me niet vergis. Daarom merkte ik het op.

Ik denk dat een VGA-->Scart de makkeljikste oplossing is.
zon compositer kan ook prima, maar is weer war gepruts ;)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Ik ben het in deze eens met DukeBox. Dat ding is wel een fysieke verloop, maar tenzij de hardware (graphics-chip + ramdac) en de software (driver) ook in staat zijn om het juiste signaal af te geven schiet je daar niets mee op.

Het zou onderhand handig zijn als Sanzut ook de moeite nam om te vermelden welk merk/model/type laptop het om ging zodat duidelijk kon worden of (en mogelijk hoe) dat ding in staat is om verschillende signalen af te geven op de betreffende VGA-poort.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1