Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MsOFF 2003] niet meer legitiem na systeemaanpassingen

Pagina: 1
Acties:

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Het gaat om de melding:
"Dit exemplaar van Microsoft Office is niet legitiem. Excuses voor deze onderbreking. Dit exemplaar van office komt niet door het valideringsproces. Klik op 'Meer informatie' om te zien wat de beste manier is om legitieme Microsoft Office op het web te verkrijgen."

(+ indien in bv. Word word geklikt op 'product activeren' onder het Help-menu komt de melding '"product is al geactiveerd.")

Dit probleem kreeg ik na aldus voordien enkele systeemaanpassingen te hebben uitgevoerd (waarbij ik dacht dat deze het systeem gingen optimaliseren). Het gaat om het volgende die ik toen heb uitgevoerd:
- schijfdefragmentatie (met 'Smart Defrag') --> keuze 'optimalisatie'
- schijfopruiming
- register opgeschoond (eerst met 'CCleaner', daarna nog met Comodo Registry Cleaner)
--> vóóraf wel telkens een backup van het register genomen !
- Windows update uitgevoerd (update dacht ik omtrent .NET?)
- visuele effecten aangepast voor betere prestaties
- virtueel geheugen aangepast (staat nu op 1500-1600)
- firefox geoptimaliseerd

systeem-info:
besturingssysteem: Windows Vista Home Basic (6.0.6001 Service Pack 1, Build 1 6001)
processor: Geniune Intel (R) CPU 2140 @ 1,60 GHz 2 cores
geheugen: 1 GB
type computer: 32-bits besturingssysteem
officeversie: Microsoft Office Professional Editie 2003 (628 MB)

Reeds geprobeerd om het probleem op te lossen:
- OGApluginInstall geïnstalleerd en in gebruik genomen
- MGADiag.exe geïnstalleerd en doorlopen (geen oplossing)
- WGAPluginInstall geïnstalleerd en doorlopen (geen oplossing)
--> deze is verantwoordelijk voor de start van de service 'WGATray.exe
na het starten van een office-programma (Word, Excel, ...)

- zelfs de pogingen om via de officiële microsoft-website Office 2003 terug
te kunnen valideren (zie de daarbij ook geïnstalleerde plugins en programma-
installaties bovenaan reeds vermeld) mislukten.

- ook via microsoft-website gezocht in de communities en een post met titel
"niet legitieme software microsoft op PC" (in Office Algemeen) gelezen.
http://www.microsoft.com/communities/newsgroups/en-us/default.aspx?dg=microsoft.public.nl.office&tid=c7b1f327-ac85-4e84-97b0-2e370c5ee64e&cat=&lang=&cr=&sloc=&p=1
+
volgende post met titel "office geniune validation fails, but all products activated succesfully!"
genuine Office
(hier geraak ik dan in een ander probleem: nl. om toegang te krijgen tot de 'Documents and settings'-map,
de toegang wordt dus geweigerd.)

- al geprobeerd laatste genomen backup v.h register terug te zetten, waarbij nog een ander probleem: nl.
de melding van de register-editor: “Kan C:\...\28-02-09_19-21-26.reg niet importeren: er is een fout
opgetreden bij een poging om toegang tot het register te verkrijgen.

- volgend artikel enkel maar gelezen hier op tweakers (maar niets verder gedaan op basis van deze info, om
het office-probleem niet erger te maken):
WGA betitelt legitieme software als illegaal

- ook nog volgende link gevonden, maar aldus ook niets verder uitgevoerd op basis van de informatie:
Microsoft support

Ik zweer hierbij wel dat het gaat om een oorspronkelijk legaal aangekochte versie van Office, deze is in het begin geactiveerd geweest en (tot net vóór dit probleem ontstond) voor heel lange tijd probleemloos gebruikt geweest! Ik wil dus niemand hier op tweakers bedotten alsook zeker Microsoft zelf niet!

Kan iemand me dus verder een stapmatige oplossing geven om dit Office 2003 probleem terug opgelost te krijgen (mits ik zelf niets verder meer durf ondernemen uit schrik het probleem zou vergroten)?

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• RainerSGF
Zoals vermeld heb ik wel degelijk zelf enige moeite en opzoekwerk gedaan, wat helaas niet heeft geleid tot een oplossing. Iemand die hulp wil/kan bieden?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:18

St@m

@ Your Service

MS bellen en het probleem voorleggen? Als jij de juiste licentie kan overleggen kunnen zij vast wel iets voor je betekenen

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:26
hier geraak ik dan in een ander probleem: nl. om toegang te krijgen tot de 'Documents and settings'-map,
de toegang wordt dus geweigerd
Als administrator take ownership uitvoeren?
- al geprobeerd laatste genomen backup v.h register terug te zetten, waarbij nog een ander probleem: nl.
de melding van de register-editor: “Kan C:\...\28-02-09_19-21-26.reg niet importeren: er is een fout
opgetreden bij een poging om toegang tot het register te verkrijgen.”
Heb je wel de benodigde rechten om dit te doen? (wederom als administrator uitvoeren, rechts klikken run as)

Mocht dit allemaal niet helpen, telefonisch of per email contact opnemen met Microsoft :)

Specs

• planB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:59
Heb je al de "repair" optie van Office geprobeerd?
(control-panel->ad/remove prog's, ->Office->change->reïnstall or repair)

• RainerSGF
OK, bij deze ook eens mijn eigen gepost topic afhandelen.

Ik heb dus zowat alle opties die zowel hier als elders gegeven zijn en bestonden, uitgeprobeerd...echter zonder enige oplossing. Ook had ik mijn probleem naast hier op GoT, ook nog op een microsoft Office-nieuwsgroep geplaatst, ook daar zonder oplossing.

De melding bleef telkens terugkomen, waarbij ik tevens bang was dat Office plotseling ging blokkeren na een aantal gebruiks-pogingen van Office-programma's.

Qua forums (deze namelijk van Microsoft) kreeg ik als laatste reactie (van een blijkbaar 'expert' op dat forum) dat ondanks mijn Office-versie een OEM-versie moest zijn (want het was voorgeïnstalleerd op de gloednieuwe PC van toen en moest geactiveerd worden met een code, later werd de Office-versie verlengd door aankoop), dit niet kon volgens het gepost diagnose-resultaat + geen CD-ROM in bezit was. Hij bestempelde dit dus gewoon als een illegale versie/illegaal feit/inbreuk. Volgens hem moest ik gewoon teruggaan naar de plaats van aankoop om te melden dat ik voor de aangekochte OEM-versie toen een CD-ROM had moeten bijkrijgen van het Office-pakket. Voor mij was het probleem dus nog steeds niet opgelost.

Tot laatst, iemand met specifiekere Office-kennis zei dat het een 'bug' was in Office met betrekking tot de tool OGA-install. Na zijn hulp was het probleem uiteindelijk ook opgelost en word de melding sindsdien niet meer getoond.

Eén algemene tip kan ik iedereen geven: "doe geen register-wijziging of register-opschoning zonder enige kennis ervan. Doe het ook niet met niet-aandachtige/onbezonnen snelheid" (zoals ik dus gedaan had).

Omdat ik niet zeker weet of ik hier zomaar voor iedereen de volledige uitleg v.d oplossing mag geven, doe ik dit dan ook niet. Wie meer erover wil weten...moet het maar vragen.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:37
Maar je hebt ze nog niet gebeld.. Ik denk dat dat je probleem sneller opgelost had, zonder al dat getweak.. En dat was meteen de eerste suggestie die je kreeg, dus om nou te zegge dat je op Tweakers geen oplossing kreeg vind ik wat ver gaan.

Ik bel MS standaard als ik mijn XP Pro OEM herinstalleer.. Max 5 activaties, ze doen nooit moeilijk en zijn behulpzaam zonder meer.

Of Was het toch een illegale ? Nee toch?

• RainerSGF
Eerst en vooral wijs ik terug naar mijn eerste post hier, waar ik duidelijk heb aangegeven dat het een legaal aangekochte versie betreft. Iemand bedriegen deed ik niet en zal ik ook nooit doen in de toekomst, zelf heb ik het moeilijk met dergelijke personen. Alle respect trouwens voor Microsoft en alle mensen die voor hen werken.

Toch heb je voor een deel gelijk met de opmerking dat ik meteen naar Microsoft had moeten bellen. K'moet mezelf hier corrigeren, namelijk heb ik alle bestaande oplossingen uitgeprobeerd...uitgezonderd het telefonisch contact opnemen. Excuses voor die reactie alsook voor het niet meteen opvolgen van die raad ! (iets te snel geweest in het zomaar typen van de vorige reactie). Echter zoals ik ben...wil ik steeds eerst zelf een oplossing zoeken op een probleem (wat hier overbodige moeite was). Had ik, zoals vermeld, de informatie van laatste persoon niet gehad...was ik echt waar ook van plan Microsoft op te bellen omtrent het probleem.

Als laatste wil ik zeker geen kritiek geven op Tweakers hier (mijn excuses als dit zo overkwam bij sommigen). De gegeven hulp/raad apprecieer ik ten zeerste...die ik wel van plan was op te volgen. Zelf ben ik zeer tevreden en enorm enthousiast over Tweakers.net.
Allen bedankt voor jullie hulp!

Vinzz en St@m, het spijt me voor mijn koppigheid...ik had inderdaad beter eerst contact opgenomen met Microsoft. Hopelijk vergeven jullie me mijn arrogante/onterechte start van vorige reactie (was niet mijn bedoeling en aldus was ik iets te snel/onaandachtig in het plaatsen v.d reactie).

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:18

St@m

@ Your Service

RainerSGF schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:38:

Vinzz en St@m, het spijt me voor mijn koppigheid...ik had inderdaad beter eerst contact opgenomen met Microsoft. Hopelijk vergeven jullie me mijn arrogante/onterechte start van vorige reactie (was niet mijn bedoeling en aldus was ik iets te snel/onaandachtig in het plaatsen v.d reactie).
:D :D You just made my day :P
Haha, geen probleem hoor, maar ik heb er zelf ook ervaringen mee, zodra ik de code overleg is het altijd goed.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1