Het gaat om de melding:
"Dit exemplaar van Microsoft Office is niet legitiem. Excuses voor deze onderbreking. Dit exemplaar van office komt niet door het valideringsproces. Klik op 'Meer informatie' om te zien wat de beste manier is om legitieme Microsoft Office op het web te verkrijgen."
(+ indien in bv. Word word geklikt op 'product activeren' onder het Help-menu komt de melding '"product is al geactiveerd.")
Dit probleem kreeg ik na aldus voordien enkele systeemaanpassingen te hebben uitgevoerd (waarbij ik dacht dat deze het systeem gingen optimaliseren). Het gaat om het volgende die ik toen heb uitgevoerd:
- schijfdefragmentatie (met 'Smart Defrag') --> keuze 'optimalisatie'
- schijfopruiming
- register opgeschoond (eerst met 'CCleaner', daarna nog met Comodo Registry Cleaner)
--> vóóraf wel telkens een backup van het register genomen !
- Windows update uitgevoerd (update dacht ik omtrent .NET?)
- visuele effecten aangepast voor betere prestaties
- virtueel geheugen aangepast (staat nu op 1500-1600)
- firefox geoptimaliseerd
systeem-info:
besturingssysteem: Windows Vista Home Basic (6.0.6001 Service Pack 1, Build 1 6001)
processor: Geniune Intel (R) CPU 2140 @ 1,60 GHz 2 cores
geheugen: 1 GB
type computer: 32-bits besturingssysteem
officeversie: Microsoft Office Professional Editie 2003 (628 MB)
Reeds geprobeerd om het probleem op te lossen:
- OGApluginInstall geïnstalleerd en in gebruik genomen
- MGADiag.exe geïnstalleerd en doorlopen (geen oplossing)
- WGAPluginInstall geïnstalleerd en doorlopen (geen oplossing)
--> deze is verantwoordelijk voor de start van de service 'WGATray.exe
na het starten van een office-programma (Word, Excel, ...)
- zelfs de pogingen om via de officiële microsoft-website Office 2003 terug
te kunnen valideren (zie de daarbij ook geïnstalleerde plugins en programma-
installaties bovenaan reeds vermeld) mislukten.
- ook via microsoft-website gezocht in de communities en een post met titel
"niet legitieme software microsoft op PC" (in Office Algemeen) gelezen.
http://www.microsoft.com/communities/newsgroups/en-us/default.aspx?dg=microsoft.public.nl.office&tid=c7b1f327-ac85-4e84-97b0-2e370c5ee64e&cat=&lang=&cr=&sloc=&p=1
+
volgende post met titel "office geniune validation fails, but all products activated succesfully!"
genuine Office
(hier geraak ik dan in een ander probleem: nl. om toegang te krijgen tot de 'Documents and settings'-map,
de toegang wordt dus geweigerd.)
- al geprobeerd laatste genomen backup v.h register terug te zetten, waarbij nog een ander probleem: nl.
de melding van de register-editor: “Kan C:\...\28-02-09_19-21-26.reg niet importeren: er is een fout
opgetreden bij een poging om toegang tot het register te verkrijgen.”
- volgend artikel enkel maar gelezen hier op tweakers (maar niets verder gedaan op basis van deze info, om
het office-probleem niet erger te maken):
WGA betitelt legitieme software als illegaal
- ook nog volgende link gevonden, maar aldus ook niets verder uitgevoerd op basis van de informatie:
Microsoft support
Ik zweer hierbij wel dat het gaat om een oorspronkelijk legaal aangekochte versie van Office, deze is in het begin geactiveerd geweest en (tot net vóór dit probleem ontstond) voor heel lange tijd probleemloos gebruikt geweest! Ik wil dus niemand hier op tweakers bedotten alsook zeker Microsoft zelf niet!
Kan iemand me dus verder een stapmatige oplossing geven om dit Office 2003 probleem terug opgelost te krijgen (mits ik zelf niets verder meer durf ondernemen uit schrik het probleem zou vergroten)?
"Dit exemplaar van Microsoft Office is niet legitiem. Excuses voor deze onderbreking. Dit exemplaar van office komt niet door het valideringsproces. Klik op 'Meer informatie' om te zien wat de beste manier is om legitieme Microsoft Office op het web te verkrijgen."
(+ indien in bv. Word word geklikt op 'product activeren' onder het Help-menu komt de melding '"product is al geactiveerd.")
Dit probleem kreeg ik na aldus voordien enkele systeemaanpassingen te hebben uitgevoerd (waarbij ik dacht dat deze het systeem gingen optimaliseren). Het gaat om het volgende die ik toen heb uitgevoerd:
- schijfdefragmentatie (met 'Smart Defrag') --> keuze 'optimalisatie'
- schijfopruiming
- register opgeschoond (eerst met 'CCleaner', daarna nog met Comodo Registry Cleaner)
--> vóóraf wel telkens een backup van het register genomen !
- Windows update uitgevoerd (update dacht ik omtrent .NET?)
- visuele effecten aangepast voor betere prestaties
- virtueel geheugen aangepast (staat nu op 1500-1600)
- firefox geoptimaliseerd
systeem-info:
besturingssysteem: Windows Vista Home Basic (6.0.6001 Service Pack 1, Build 1 6001)
processor: Geniune Intel (R) CPU 2140 @ 1,60 GHz 2 cores
geheugen: 1 GB
type computer: 32-bits besturingssysteem
officeversie: Microsoft Office Professional Editie 2003 (628 MB)
Reeds geprobeerd om het probleem op te lossen:
- OGApluginInstall geïnstalleerd en in gebruik genomen
- MGADiag.exe geïnstalleerd en doorlopen (geen oplossing)
- WGAPluginInstall geïnstalleerd en doorlopen (geen oplossing)
--> deze is verantwoordelijk voor de start van de service 'WGATray.exe
na het starten van een office-programma (Word, Excel, ...)
- zelfs de pogingen om via de officiële microsoft-website Office 2003 terug
te kunnen valideren (zie de daarbij ook geïnstalleerde plugins en programma-
installaties bovenaan reeds vermeld) mislukten.
- ook via microsoft-website gezocht in de communities en een post met titel
"niet legitieme software microsoft op PC" (in Office Algemeen) gelezen.
http://www.microsoft.com/communities/newsgroups/en-us/default.aspx?dg=microsoft.public.nl.office&tid=c7b1f327-ac85-4e84-97b0-2e370c5ee64e&cat=&lang=&cr=&sloc=&p=1
+
volgende post met titel "office geniune validation fails, but all products activated succesfully!"
genuine Office
(hier geraak ik dan in een ander probleem: nl. om toegang te krijgen tot de 'Documents and settings'-map,
de toegang wordt dus geweigerd.)
- al geprobeerd laatste genomen backup v.h register terug te zetten, waarbij nog een ander probleem: nl.
de melding van de register-editor: “Kan C:\...\28-02-09_19-21-26.reg niet importeren: er is een fout
opgetreden bij een poging om toegang tot het register te verkrijgen.”
- volgend artikel enkel maar gelezen hier op tweakers (maar niets verder gedaan op basis van deze info, om
het office-probleem niet erger te maken):
WGA betitelt legitieme software als illegaal
- ook nog volgende link gevonden, maar aldus ook niets verder uitgevoerd op basis van de informatie:
Microsoft support
Ik zweer hierbij wel dat het gaat om een oorspronkelijk legaal aangekochte versie van Office, deze is in het begin geactiveerd geweest en (tot net vóór dit probleem ontstond) voor heel lange tijd probleemloos gebruikt geweest! Ik wil dus niemand hier op tweakers bedotten alsook zeker Microsoft zelf niet!
Kan iemand me dus verder een stapmatige oplossing geven om dit Office 2003 probleem terug opgelost te krijgen (mits ik zelf niets verder meer durf ondernemen uit schrik het probleem zou vergroten)?