Mijn setup:
Highpoint RR2220 pci-x 8 ports marvell controller, 8x1TB hitachi hardeschijven aangesloten.
Adaptec 1420SA, pci-x 4 ports marvell controller, 4x1TB hitachi hardeschijven aangesloten.
Highpoint draait onder zijn eigen driver, de hptmv6. De adaptec zou moeten draaien onder de sata_mv driver die in elke up2date kernel zit.
Probleem is nu, bij de highpoint die ook een marvell chipset heeft probeert de sata_mv driver vrolijk de kaart aan te sturen wat keihard fout gaat. Meer hierover staat hier.
Met het aanpassen van /lib/modules/`uname -r` (mijn geval lenny stable, kernel 2.6.26-1-686) files modules.alias en modules.pcimap heb ik de controller zover dat lspci laat zien dat de sata_mv niet wordt geladen, alleen bij het modproben van de sata_mv laad hij de module _wel_ weer voor mn highpoint waardoor mn array keihard onderuit gaat!
Kan ik op de een of andere manier zorgen dat sata_mv _alleen_ op de adaptec werkt en NOOIT op de highpoint?
Dit heeft me inmiddels al 4 dagen, 17 kernels en flink wat grijze haren gekost.
edit: toevoegend nog de lspci van beide controllers.
Highpoint RR2220 pci-x 8 ports marvell controller, 8x1TB hitachi hardeschijven aangesloten.
Adaptec 1420SA, pci-x 4 ports marvell controller, 4x1TB hitachi hardeschijven aangesloten.
Highpoint draait onder zijn eigen driver, de hptmv6. De adaptec zou moeten draaien onder de sata_mv driver die in elke up2date kernel zit.
Probleem is nu, bij de highpoint die ook een marvell chipset heeft probeert de sata_mv driver vrolijk de kaart aan te sturen wat keihard fout gaat. Meer hierover staat hier.
Met het aanpassen van /lib/modules/`uname -r` (mijn geval lenny stable, kernel 2.6.26-1-686) files modules.alias en modules.pcimap heb ik de controller zover dat lspci laat zien dat de sata_mv niet wordt geladen, alleen bij het modproben van de sata_mv laad hij de module _wel_ weer voor mn highpoint waardoor mn array keihard onderuit gaat!
Kan ik op de een of andere manier zorgen dat sata_mv _alleen_ op de adaptec werkt en NOOIT op de highpoint?
Dit heeft me inmiddels al 4 dagen, 17 kernels en flink wat grijze haren gekost.
edit: toevoegend nog de lspci van beide controllers.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| 02:01.0 SCSI storage controller: Marvell Technology Group Ltd. MV88SX6081 8-port SATA II PCI-X Controller (rev 07)
Subsystem: Marvell Technology Group Ltd. Device 11ab
Flags: bus master, fast Back2Back, 66MHz, medium devsel, latency 64, IRQ 24
Memory at fc200000 (64-bit, non-prefetchable) [size=1M]
I/O ports at 8000 [size=256]
Capabilities: [40] Power Management version 2
Capabilities: [50] Message Signalled Interrupts: Mask- 64bit+ Queue=0/0 Enable-
Capabilities: [60] PCI-X non-bridge device
Kernel modules: hptmv6
03:01.0 RAID bus controller: Adaptec Serial ATA II RAID 1420SA (rev 01)
Subsystem: Adaptec Serial ATA II RAID 1420SA
Flags: bus master, fast Back2Back, 66MHz, medium devsel, latency 64, IRQ 12
Memory at fc400000 (64-bit, non-prefetchable) [size=1M]
I/O ports at 9000 [size=256]
Capabilities: [40] Power Management version 2
Capabilities: [50] Message Signalled Interrupts: Mask- 64bit+ Queue=0/0 Enable-
Capabilities: [60] PCI-X non-bridge device
Kernel modules: sata_mv |
[ Voor 34% gewijzigd door Midas.e op 01-03-2009 16:06 ]