Beste mensen,
Ik zit met een probleempje dat waarschijnlijk vooral te wijten is aan mijn eigen kennis, ik hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen. Het gaat hier om een draadloos (thuis)netwerk, en wel het uitbreiden van diens bereik. Ik heb inmiddels een flink eind ge-googled en heb vele fora bezocht, maar ik raak een beetje het overzicht kwijt door alle vaktermen en de vele specifieke gevallen die er te vinden zijn. Ik zal proberen zo veel mogelijk details te geven over mijn geval.
Dan nu de kwestie zelf:
Ik wil graag het bereik van mijn draadloze thuisnetwerk uitbreiden, omdat het signaal niet alle kamers in het huis bereikt. Uiteraard heb ik geprobeerd om het modem zo centraal mogelijk neer te zetten, antenne op verschillende manieren richten enzovoorts. Dit helaas dus nog zonder resultaat.
Hier zijn wat technische details:
Voor de overzichtelijkheid zijn hier mijn concrete vragen:
Ik hoop dat iemand van jullie mij hierbij kan helpen, en met de bovenstaande informatie een beetje uit de voeten kan.
Alvast erg bedankt en met vriendelijke groet,
-HWR
Ik zit met een probleempje dat waarschijnlijk vooral te wijten is aan mijn eigen kennis, ik hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen. Het gaat hier om een draadloos (thuis)netwerk, en wel het uitbreiden van diens bereik. Ik heb inmiddels een flink eind ge-googled en heb vele fora bezocht, maar ik raak een beetje het overzicht kwijt door alle vaktermen en de vele specifieke gevallen die er te vinden zijn. Ik zal proberen zo veel mogelijk details te geven over mijn geval.
Dan nu de kwestie zelf:
Ik wil graag het bereik van mijn draadloze thuisnetwerk uitbreiden, omdat het signaal niet alle kamers in het huis bereikt. Uiteraard heb ik geprobeerd om het modem zo centraal mogelijk neer te zetten, antenne op verschillende manieren richten enzovoorts. Dit helaas dus nog zonder resultaat.
Hier zijn wat technische details:
- Ik gebruik een Thomson Speedtouch 780i wireless modem
- Ik beschik over nog een extra Thomson Speedtouch 780i wireless modem
- Het draadloze signaal bereikt 1 desktop pc met moeite, en 1 desktop pc helemaal niet
- De desktop pc's hebben beiden een Sitecom Wireless Network PCI Card Mimo-XR als netwerk-adapter
- Alle overige pc's ontvangen het signaal prima, zij bevinden zich ook dichter in de buurt van het modem
Voor de overzichtelijkheid zijn hier mijn concrete vragen:
- Is het mogelijk een tweede modem met een kabel aan te sluiten op het modem dat ik nu gebruik (exact het zelfde type), zodat dit tweede modem het signaal 'kopiëert' en elders uitzend?
- [list]
- Zo ja, kan iemand mij dit uitleggen of doorlinken in de goede richting?
- Zo nee, zou iemand mij dan kunnen vertellen wat er wel mogelijk is om hetzelfde doel te bereiken?
- [/list]
Ik hoop dat iemand van jullie mij hierbij kan helpen, en met de bovenstaande informatie een beetje uit de voeten kan.
Alvast erg bedankt en met vriendelijke groet,
-HWR