mobo met verkeerde power/on aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arendpaul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-01-2021
hallo mensen,

Gister heb ik op de pc dumpdag een nieuw moederbord gekocht voor mijn p4 waarvan het oude moederbord was overleden. Nu heb ik alles netjes ingebouwd en stuit ik op het volgende probleem, De power/on kabel(s) van de pc-behuizing heeft/hebben een verkeerde connector. Er gebeurd nu dus helemaal niks en ik krijg met geen mogelijkheid mijn pc aan. Ook branden er helemaal geen lampjes/ledjes op het moederbord als ik de stekker in de voeding doe. Kan het zo zijn dat er helemaal geen ledjes op zitten? want ik heb het met een werkende voeding geprobeerd en toen deed hij ook niks. het moederbord waar ik het over heb betreft een BIOSTAR P4M900-M4 http://www.flexpro.nl/com..._P4M900-M4_Video_on_board

Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 21:57

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Wat gebeurd er als je volgens de aanwijzingen (in de handleiding van je moederbord) de pinnen doorverbind met bijvoorbeeld een schroevendraaier of een paperclip?

Dan weet je iig of je moederbord goed is... :)

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:12

Woohooo

Smilie, James Smilie

Neem aan dat je de aansluitingen hieronder bedoelt?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/k9w0b7.png

Is nog altijd bij ieder moederbord hetzelfde, met 2 pins aansluiting voor power knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18

The Third Man

The Third Jellyfish

Ja maar de indeling van de hele header wisselt nog wel eens. De meeste kastfabrikanten hebben een compleet 'blokje' en los hiernaast ook voor elke knop en led een aparte aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of wat ik altijd doe bij testbordjes, even met een brede platte schroevedraaier de groene en zwarte pin van de ATX stekker kortsluiten op de achterkant van het bord. Dan kun je in elk geval zien of het bordje nog wat doet of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Je moet gewoon ff testen met een schroevendraaier, de 2 pinnetjes voor de aan/uit knop even doorverbinden.

Als hij dan werkt moet je gewoon even wat draadjes verwisselen in je header.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

ThinkPadd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:38:
Je moet gewoon ff testen met een schroevendraaier, de 2 pinnetjes voor de aan/uit knop even doorverbinden.
Om even wat onduidelijkheid te voorkomen
het is een puls schakelaar, geen continu signaal
Dus je moet hem wel maar "even"(0.5 seconden) doorverbinden.
Als je hem permanent doorverbind zet de pc zichzelf weer uit :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arendpaul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-01-2021
ik heb dit geprobeerd en het werkt idd, bedankt voor de tips, nu alleen nog een oplossing vinden om de aan/uit knop op het moederbord aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:59
als je 1 blok hebt vanuit de voorkant van je kast, is het meestal het makkelijkst om elk draadje even los te maken uit het blokje, en die weer goed te verbinden op het moederbord (oppassen voor kortsluiting uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Heeft je powerknop toevallig een driepolige stekker en je mobo een tweepolige aansluiting? Dat is bij mijn kast toevallig wel zo. Pin 1 en 3 zijn daarbij in gebruik. Ik heb de stekker gewoon doorgeknipt bij pin 2. Daar zat namelijk geen connector in. En zodoende kon ik twee losse stekkertjes aansluiten op ieder één pinnetje.

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1