[HD3870] dood - garantie?

Pagina: 1
Acties:

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Goed, gisteren zat ik rustig in windows, niets aan de hand, had eindelijk mijn geheugenproblemen op een acceptabele manier opgelost, dus ik zat vrolijk in Windows, niets zwaars aan het doen.

Plotseling out of the blue een reboot, dus ik zat hier weer met een triest gezicht dat het toch weer fout was (korte uitleg: geheugen wilde niet op DDR3-1600 7-7-7-24 draaien wat het wel zou moeten kunnen, maar proc of mobo wilde niet meewerken, kreeg het wel stabiel op DDR3-1480 6-6-6-18 met aangegeven voltages, dus daar maar voor gesettled). Kom ik weer in Windows zegt mijn videodriver dat ik de CrossFire brug verwijdert heb. Ik Ati Catalyst in, staat de tweede kaart er niet eens in. Dus ik sluit de PC af, doe de kast open, start hem op, en zie dat de fan niet gaat draaien. Nog de twee videokaarten omgewisseld van PCIe slot, maar geen effect.

Ik heb de kaart dus al dood verklaard en nadat ik hem uit de kast haal en bekijk duurt het niet lang voor ik de boosdoener zie:

Afbeeldingslocatie: http://i604.photobucket.com/albums/tt123/vendettahhh/videokaart.jpg
(krijg de foto niet echt scherper)

Een duidelijke zwarte plek ter hoogte van één van de geheugenchips. Over de oorzaak kan ik enkel gissen, maar de kast was ten tijde van de reboot dicht en ik heb ook niets met voltages of snelheden van de videokaart gedaan. De overige componenten functioneren zonder probleem, van problemen op mijn stroomnet kan het niet zijn, er zit zo'n leuk Sweex stekkerblok tussen dat voltagepieken opvangt (die komen hier nog weleens voor) en die garanderen ook de apparatuur bij blikseminslag veilig te houden.

Ik heb iig de RMA al ingevuld en zal hem morgen versturen, maar iets zegt me dat ik hier problemen mee ga krijgen. Ik heb de kaarten zo'n 9 maanden, dus heb gewoon garantie, maar iets zegt mij dat ik te horen krijg dat het door mijn toedoen is, wat dus niet zo is.

Iemand die mijn voorgevoel een beetje weg kan nemen? As in iemand ervaring met een dergelijk probleem RMA'en of iemand een idee over de oorzaak?

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 21:08

Woohooo

Smilie, James Smilie

Dit is gewoon standaard RMA procedure, zal niemand jou op aankijken.