Toon posts:

Heel gaar netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een leuk linux netwerkje, met daaraan 5 computers. Ik heb nog 1 kabeltje over, en die gebruik ik altijd als er iemand langskomt met zijn computer. Als ik die computer aanplug op het netwerk, dan wil het pingen prima (<10ms) maar internetten en ftpen en dergelijke doen het BRAK. Althans met een 3c509c kaart. Als ik in diezelfde computer met dezelfde kabel een 3c509b stop, dan doet de boel het wel opeens.
Iemand enig idee hoe dit in godsnaam zou kunnen komen??????
Nieuwste drivers boden ook geen uitkomst. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif(

Verwijderd

Brak kaartje?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het ook niet.
Die gozer gebruikt voor zijn interne netwerk thuis dezelfde 3c905c. Maar als hij bij mij is dan doet ie het opeens niet.

Zou het misschien aan de kabel kunnen liggen? Dat 1 van de 4 kabeltjes die hij gebruikt gebroken is?
Kan het dat je dan nog kan pingen, en intern (langzaam) door het netwerk kan zoeken???

Verwijderd

Nee het is toch echt het kaartje, is ut niet een 10/100 kartje zo ja zet em met het bijgeleverde programma eens op hard 10/100 wat je thuis gebruikt dus

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Er zijn gevallen bekend van verschillende merken netwerkkaartjes die liever niet samen werken.

loading...

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

509c heeft ook wat meer problemen dan de 509b
wat ook scheeld is dat het 3com pci 509 serie kartjes Zijn die je processor niet belasten maar dan moet je Ze wel in een bus master pci slot Zetten, ik denk dat dat je probleem is

Beste film ooit

Pagina: 1