Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

email gaat naar 2 verschillende hosting providers

Pagina: 1
Acties:

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11 15:56
ik ben sinds een paar dagen over van lycos naar m'n nieuwe provider maar m'n email komt gewoon nog bij lycos terecht en ook bij m'n nieuwe provider.

bij SIDN staat netjes m'n nieuwe provider als deelnemer.

als ik m'n email ophaal bij de nieuwe provider verdwijnt het ook bij lycos :/ :?

is dit normaal of is er iets niet goed gegaan bij de verhuizing?

het lijkt mij dat email@domein.nl maar naar 1 mailbox toe kan gaan en niet naar 2 verschillende webhosting providers.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:41

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Gebruikt de nieuwe webhost niet gewoon de (mail)servers van lycos toevallig? Je kan zelf zien waar de mail heengaat door de MX records te bekijken, en daaraan kun je zien of de mail toevallig naar dezelfde servers gaat

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:41

Eijkb

Zo.

Zonder domein is dit moeilijk na te kijken. Mail afhandeling wordt gestuurd door MX records. Als die binnen de primaire en secundaire nameserver goed gerouteerd worden naar de nieuwe provider is alles in orde. Het feit dat je mail verdwijnt bij de nieuwe provider als je deze ophaalt bij Lycos is erg vreemd en wijst erop dat de mail toch echt alleen bij lycos staat en niet bij je nieuwe provider. Als de nieuwe provider de servers gebruikt van lycos heb je alsnog een probleem, die gaan zeer binnenkort offline tenzij VIP die ook overneemt.

.

• Webjunkie
ik zit nu bij one.com
ik denk niet dat die de servers van lycos gebruiken (hoop 't iig niet)

m'n emails gaan daar ook netjes naartoe, maar als ik de webmail check bij lycos, staan m'n mails daar ook.
als ik dan via pop m'n mail ophaal bij one.com, verdwijnt het ook bij lycos.

mx record verwijst ook netjes naar mx-cluster1.one.com

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hele kleine kans, maar wellicht heeft Lycos een webmail systeem wat het MX record opzoekt, en dan via POP3 met jouw gebruikersgegevens je mailbox opent?

Is eigenlijk het enige wat zo snel in me op komt :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Webjunkie
hmmm...

dat zou dit bericht kunnen verklaren wat ik bij de lycos webmail krijg:
Server-side sorting is not supported by your IMAP server.
Please report this to the system administrator
of zit ik er nu helemaal naast.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Als je het domein kunt posten kunnen we kijken, anders wordt het echt goed in de headers kijken.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

-edit, verdwijnt, ik las verschijnt.

[ Voor 98% gewijzigd door Marzman op 01-03-2009 18:11 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Webjunkie schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:38:
hmmm...

dat zou dit bericht kunnen verklaren wat ik bij de lycos webmail krijg:

[...]

of zit ik er nu helemaal naast.
Ja dan is het wel duidelijk. Lekker zo laten zitten dus. Dan is het wachten tot je niet meer kan inloggen bij Lycos.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Webjunkie
ah ok. weer wat geleerd :)

bedankt allemaal.

p.s. domein is trouwens webjunkie.nl
ik was een beetje bang om het te posten omdat m'n mail blijkbaar alle kanten op ging en misschien stond het allemaal nog open door de verhuizing enzo.. ;)

Verwijderd

Misschien een dns ding. Omdat het onlangs gewijzigd is kan het zijn dat bepaalde dns server nog niet je nieuwe mx records geïndexeerd hebben en daarom soms nog mails bij lycos terecht komen.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat kan toch niet.. Als hij mail verwijdert in de Lycos webmail dan verdwijnt het ook van de server van One..

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:14

Cybje

First Post!

Kan het niet zo zijn dat Lycos aan hun kant te weinig controles uitvoeren tijdens het inlogproces op de webmail? Sommige custom webmails kijken gewoon of een domeinnaam in de database voorkomt met klantgegevens en maakt daarna gewoon verbinding naar of de A record van "mail" of de MX record. Ze hebben natuurlijk alles verdeeld over meerdere servers, dus ik weet niet hoe slim ze dat balancen.

Het zou best kunnen dat Lycos ook zoiets doet en dus gewoon op de server van One inlogt. Zou vrij dom zijn, maar je weet maar nooit :)

Moeten natuurlijk wel je gebruikersnaam en wachtwoord hetzelfde zijn.

Wat ruist er door het struikgewas

• Webjunkie
ja dat klopt.
username (emailadres) en password heb ik hetzelfde gehouden.

Pagina: 1