Toon posts:

Trillend/Flikkenend beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem werkt nog niet naar behoren. Ik heb pas een nieuwe computer gekocht met een Club 3D HD4870 OC 1GB videokaart en een Asus Striker II extreme moederbord. Omdat dit systeem vrij prijzig was, kon ik nog geen nieuwe monitor kopen. dus ik had het systeem maar zolang om een Neovo F15 tft monitor aangesloten. Echter had ik last van een trillend/flikkerend beeld. Mijn maatje zei dat dit op te lossen was met een nieuwe monitor, zo'n zwaar systeem op zo'n simpele monitor kan niet goed gaan :9~

Dus ik heb een tijdje terug de ACER P241W gekocht en aangesloten. maar het probleem blijft aanwezig. Natuurlijk de fequenties op 60 en 59 gezet, maar het heeft haast geen invloed. Bij GTA4 blijft het scherm lekker stabiel, maar in Vista en de wat oudere spellen. (speelt Simcity4 en Trainz) blijf ik last houden van het irritante geknipper. Soms houd het beeld zich voor 5 minuten goed, maar er zijn ook een aantal momenten dat het beeld behoorlijk knippert.

Ik heb het idee dat het aan mijn videokaart ligt, aangezien ik ook een keer heb geprobeerd om mijn oude monitor als 2e monitor te gebruiken. (als expiriment om msn op te draaien) Echter na een gegeven moment knipperen de schermen een paar seconde en reboot de computer zich automatisch op. Dit heb ik niet meer sinds ik mijn 2e scherm eraf heb gegooid. Ik baal hier echt ontzettend van, heeft iemand advies wat ik moet doen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de omschrijving is net een betje vaag

behalve dat het knipperd geef je niet aan "hoe" het knipperd.
maar ik krijg er wel een beetje v-sync gevoel bij. die moet ej wellicht even aanzetten in je spelletjes

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Fish,

Het is ook lastig om uit te leggen hoe de knippering/trilling is, het is een zeer kort moment en het lijkt of het beeld zich verticaal trilt. af en toe zijn het ook gewoon knipperingen, (aan/uit)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vertikaal trillen dat ruikt naar v-sync

Iperf

• bhel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 13:06
Hi,

Heb de zelfde kaart met het zelfde probleem!!
Op te lossen op de volgende manieren.

Zet video geheugen op orginele snelheid (900) of gebruik rivatune om de snelheid vast te zetten.
Kaart loopt bij mij op 800 gpu /1000 geheugen zonder problemen (RIVATUNE)
Een andere optie is een oude driver gebruiken, probleem is begonnen vanaf als ik het goed heb 8.11.

Verwijderd

Topicstarter
Bhel heeft de oplossing gebracht, hij stond op 925 en heb hem op 900 gezet, het beeld is mooi en lekker stabiel! Nu nog kijken of het systeem goed blijft draaien met 2 aangesloten monitoren :)

Verwijderd

Test diverse applicaties, games, demos, benchmarks. Eigenlijk zou dat niet mogen gebeuren. De kaart mag niet flikkeren op stock settings. Ook moeten 2 monitoren normaal werken.
Mss dat het toch iets ta maken heeft met Vista settings en drivers. Mss dat de core/geheugen zich throttled tussen 2D/3D settings.
Hier kan een fix voor te vinden zijn...

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Afhankelijk van wat de standaard settings zijn natuurlijk. De 925MHz GDDR5, is dat standaard of overgeklokt?
Pagina: 1