Toon posts:

10.5 Internetdeling airport > ethernet > xbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende,

Ik wil internet op mijn xbox en bestanden streamen vanaf mijn macbook. Ik heb daarvoor een utp kabel (Straight) verlengd met een utp kabel (Crossed) en aangesloten op macbook en xbox. So far so good.

Op de macbook heb ik internetdeling geactiveerd via systeemvoorkeuren.

Internetdeling: De airport verbinding delen via ethernet (dus de crossoverkabel naar xbox)

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/obeter/albums/706260/Afbeelding%203.png

In het netwerk menu:
AirPort is verbonden met Base Station en heeft het IP-adres 192.168.0.101.

Ethernet heb ik een eigen ip gegeven:
Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/obeter/albums/706260/Afbeelding%205.png

Volgens de websites die ik heb raad gepleegd zou dit voldoende moeten zijn op macbook.

Dan de instellingen op de xbox:
ip adres: 10.0.0.2
Netmask: 255.255.255.0
Standaard Gateway: 10.0.0.1
DNS: 94.212.44.142 (mijn ip-adres, verder heb ik: 94.212.44.1, 192.168.0.1, 192.168.0.101, en 0.0.0.0 geprobeerd)
DNS Suffix: ????? (ik weet niet wat dit is)

Ik krijg geen internet, en ik begrijp niet waarom. Kan iemand licht op zaak schijnen? Want ik zie het niet meer. Met ftp://10.0.0.2 kom ik wel in de xbox dus de bekabeling is wel goed.

Ook heb ik bestanddeling ingeschakeld via smb. Hoe kan ik dit vanaf een extern systeem (xbox) benaderen. smb://????/???

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/obeter/albums/479628/Afbeelding%204.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 13:17 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Heb je je geconstrueerde kabel al eens direct op je modem geprobeerd? Macs tolereren een gecrossde kabel dus met je Airport uitgeschakeld zou je via die kabel moeten kunnen internetten.
Verder neem ik aan dat je met je Mac al verbindt met een gedeelde verbinding. Om die dan nog een keer te delen is vaak ook vragen om problemen. Ik weet eigenlijk niet of het zou moeten kunnen werken, maar ik zie het vaker niet werken, dan wel werken ;) :o
Verder zou je los van het hele internet delen verhaal wel die bestanden moeten kunnen zien die je deelt. Daarvoor hoef je niet eens je DNS etc goed in te stellen, alleen die IP's zijn nodig (en die staan goed). Je kunt dus niet bij je files via je XBOX? En wel met andere computers in huis? Dat al geprobeerd?

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabel nog niet direct op het modem geprobeerd. Ik bevind me op een draadloos netwerk. Het modem en wifi router staan beneden bij mijn huisgenoot (en die is veel weg, ook voor resetten haal ik altijd alle stroom van het huis :9). Ik zou het liefst gewoon een kabel van router naar xbox trekken, maar dat wil de huisbaas niet, na zijn draadloze router investering, dat respecteer ik :) ).

Ik moet in de xbox een hierarchie aangeven met smb:// ... / ... / ... , maar ik ben er niet van overtuigd dat ik dat goed doe. Ik gebruik nu smb://MacRobert/mijngebruikersnaam/Films. Veder beschik ik slechts over 1 computer.

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:32:
Ik heb de kabel nog niet direct op het modem geprobeerd. Ik bevind me op een draadloos netwerk. Het modem en wifi router staan beneden bij mijn huisgenoot (en die is veel weg, ook voor resetten haal ik altijd alle stroom van het huis :9). Ik zou het liefst gewoon een kabel van router naar xbox trekken, maar dat wil de huisbaas niet, na zijn draadloze router investering, dat respecteer ik :) ).

Ik moet in de xbox een hierarchie aangeven met smb:// ... / ... / ... , maar ik ben er niet van overtuigd dat ik dat goed doe. Ik gebruik nu smb://MacRobert/mijngebruikersnaam/Films. Veder beschik ik slechts over 1 computer.
Kan je online inloggen met je Live account vanaf de xbox? Als dat werkt heb je iig internet. Als je de xbox wel kan bereiken via ftp, lijkt me dat de bridging op je mac niet goed gaat of de gateway verkeerd staat ingesteld? Je kan het netwerk vanaf de xbox inspecteren via Preferences -> System Settings -> Network Settings. Daar staan opties om Live, PC en Windows media center connecties te testen.

Verder kan ik me niet herinneren dat je films kan afspelen via smb op de xbox? Heb daar zelf TVersity voor op mijn windows bak draaien. Voor mac bestaat er zoiets als Connect360, maar dat is niet gratis...

Verwijderd

ik gebruik ook http://www.nullriver.com/products/connect360 dat werkt super. ondersteunt alleen geen .srt bestanden dus geen subtitles onder je avi.

edit: excuseer, ik was meteen van een 360 uitgegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kheldar schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:45:
[...]

Kan je online inloggen met je Live account vanaf de xbox? Als dat werkt heb je iig internet. Als je de xbox wel kan bereiken via ftp, lijkt me dat de bridging op je mac niet goed gaat of de gateway verkeerd staat ingesteld? Je kan het netwerk vanaf de xbox inspecteren via Preferences -> System Settings -> Network Settings. Daar staan opties om Live, PC en Windows media center connecties te testen.

Verder kan ik me niet herinneren dat je films kan afspelen via smb op de xbox? Heb daar zelf TVersity voor op mijn windows bak draaien. Voor mac bestaat er zoiets als Connect360, maar dat is niet gratis...
Ik heb een omgebouwde xbox met xbmc geinstalleerd. (een oude). Ik heb hem alleen voor media center. Geen xbox live e.d. voor zover ik weet. Connect360 is voor nieuwe xbox, dus zal wel niet werken voor mij, maar ik ga het toch proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 14:15 ]

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:14:
[...]

Ik heb een omgebouwde xbox met xbmc geinstalleerd. (een oude). Ik heb hem alleen voor media center. Geen xbox live e.d. voor zover ik weet. Connect360 is voor nieuwe xbox, dus zal wel niet werken voor mij, maar ik ga het toch proberen.
Ah, sorry, was idd net als Sum uitgegaan van een 360 :).

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels kan ik bestanden streamen via een SMB share. Ik had nog een programma op de achtergrond draaien: Doorstop Firewall. Die blokkeerde alles.

Internet is nog niet gelukt.

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:38
Ik heb dit al eens geprobeerd (maar dan met een 360) en toen was dit m'n opstelling.

Modem -> Airport -> MacBook -> Xbox360 (dmv van straight-cable).
Volgens mij hoef je namelijk geen crossed te gebruiken. Verder hoef je zelf niks in te vullen aangezien hij op DHCP staat dus zou je Xbox meteen internet moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt!!!

Maar niet op configuratie zoals boven beschreven. Ik had nog een Airport Express liggen en ben daar mee gaan spelen. Als je hem verbinding laat maken met je draadloze netwerk en "sta ethernet clients toe" aanvinkt. Kan je gewoon een ethernet kabeltje in de airport steken. In de xbox alles op automatisch via dhcp ingesteld en het werkte gelijk. te sweet.

Dus:

......................................... Macbook
............................................. |
Modem - WLAN router - Airport Express - Xbox

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/obeter/albums/706260/Afbeelding%201.png

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 21:25 ]

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:47
Leuk voor je dat het werkt natuurlijk, maar ik vraag me af, had je eerste oplossing niet ook gewoon gewerkt, mits je de juiste netmask's gebruikte?
In je mac stond hij namelijk op 255.255.0.0 en in je xbox op 255.255.255.0.

Toch nog ingenieus opgelost overigens.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat was mij inderdaad ook nog opgevallen. Heeft niets uitgehaald. Dit is ook nog eens de "mooiste" manier. Ik had er een ethernet kabel van 12 meter tussen (die ik nog weg zou moeten werken bij succes). Nu alleen het cross-over verlengstukje van 50 cm tussen AE en Xbox.
Pagina: 1