Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft Vista Ultimate 64 kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.512 views

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-11 11:07
Ik heb er genoeg van.....dat eeuwige gecrack en hack om weer een tijdje Vista te kunnen draaien. Ik ben van plan een officiele versie te kopen....jawel! :9

Maar nu zie ik dat Vista Ultima €309 is om te kopen/downloaden in de Microsoft store.( ik sta op het punt om te "idealen". )
Nu is mijn vraag: kan dat niet goedkoper? Ik wil wel een volledige versie en geen OEM o.i.d.
Kan dit, of moet ik gewoon die €309 uit mijn zak trekken en niet zeuren?
Ik ben ook een beetje bang dat er nog wat "rommel" op mijn pc staat, waardoor de officiele versie niet gaat werken.
Iemand daar ervaring mee?
Of een NOG beter idee :*)

Thanks!

elrobbo

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Wachten tot mei (o.i.d.) zodat je Vista licentie omgezet kan worden naar Windows 7 geen goed idee?

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Idee : Ben je student, of ken je iemand die student is aan het HBO of Universiteit, dan moet je proberen om via surfspot.nl in te loggen, en daar kan je vista ultimate 64 bit kopen voor rond de 50 euro ( ervaring, mijn zus doet HBO, echt ideaal, alle software voor enkele tientjes ) !! Misschien een idee :)

gewoon nee.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 23:57
Vista Ultimate OEM via reguliere weg kan je iig kopen va 185 euro.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SanderPS3 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:24:
Idee : Ben je student, of ken je iemand die student is aan het HBO of Universiteit, dan moet je proberen om via surfspot.nl in te loggen, en daar kan je vista ultimate 64 bit kopen voor rond de 50 euro ( ervaring, mijn zus doet HBO, echt ideaal, alle software voor enkele tientjes ) !! Misschien een idee :)
Je realiseert je dat je zusje niet voor jou mag kopen bij Surfspot? ;) (* gambieter heeft zo zijn computern00be moeder een XP NL en Office uitgeleend :+).

@TS: tja, Ultimate is de meest uitgebreide versie. Heb je alles uit Ultimate nodig? Zo niet, ga dan naar een minder complete versie.
elrobbo schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:22:
Ik ben ook een beetje bang dat er nog wat "rommel" op mijn pc staat, waardoor de officiele versie niet gaat werken.
Het beste is een complete herinstallatie te doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Waarom wil je eigenlijk geen OEM? Verwacht je zoveel met de helpdesk van Microsoft aan de telefoon te hangen?
Voor jou als eindgebruiker is het enige verschil dat je bij een OEM geen ondersteuning van Microsoft krijgt en bij een retail versie wel.

En zoals hierboven al gezegd word. Heb je de Ultimate versie wel nodig? Ik heb op mijn normale pc een (legale) Ultimate staan, en op mijn notebook een (legale) Home Premium. Om heel eerlijk te zijn... Ik merk totaal geen verschil tussen die twee.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Terror
Ultimate heeft Hold 'EM :P

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• elrobbo
Ik dacht dat je bij die OEM versies na een paar hardware veranderingen weer telefonisch moest activeren?
Maar de store is dus echt duurder?
Ik heb nog 2 dagen om te activeren volgens Microsoft. Het vreemde is dat ik dacht een officiele (oem) versie te hebben, maar ik zie een groot DELL logo staan bij de properties van mijn PC :)
Ik kan wel mijn versie valideren....niks aan de hand!
Zal ik eerst maar eens bellen morgen.
Volgens de site moet er ergens een sticker zitten, maar die heb ik echt niet :(

De store ga ik in elk geval niet doen....het verschil is te groot. ( ook al is meteen downloaden en activeren wel lekker )

Clean install is wel een optie, maar MIJN GOD wat een werk als je 100GB aan applicatie hebt draaien!

Ik weet het nog nie....

elrobbo

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:14

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

oem ultimate 23 euro via surf. :) maar dan moet je wel student zijn of medewerker van een niet nader te nomen academisch medisch centrum.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hoezo dacht je dan een legale OEM versie te hebben? Je weet toch wat je gekocht hebt? Of heb je er een gedownload ergens zonder dat je er voor hoefde te betalen?

Bij grote hardware aanpassingen zal je inderdaad opnieuw moeten activeren, maar dan moet je wel bijvoorbeeld je moederbord vervangen. Een harde schijf, DVD brander etc. maakt niet uit. Een videokaart kan je volgens mij ook zonder problemen vervangen, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Hoe vaak ben jij van plan je moederbord de komende 2 jaar te vervangen? Als je een goed moederbord hebt, dan kan deze toch wel een jaar of 3 a 4 mee gaan. Soms wel langer zelfs afhankelijk van hoe graag je het nieuwste van het nieuwste wilt hebben. Maar tegen die tijd is Windows 7 gegarandeerd al uit.
Hubert schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:56:
oem ultimate 23 euro via surf. :) maar dan moet je wel student zijn of medewerker van een niet nader te nomen academisch medisch centrum.
Medisch Centrum West? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door E-Vix op 01-03-2009 12:57 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ja, waarom wil je de Ultimate versie eigenlijk?
Ultimate=Business=Home Premium
De extra's die Ultimate en Business hebben die worden door bijna niemand gebruikt. Dus waarschijnlijk is de kans heel groot dat jij ze ook niet gebruikt :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:28:
[...]
@TS: tja, Ultimate is de meest uitgebreide versie. Heb je alles uit Ultimate nodig? Zo niet, ga dan naar een minder complete versie.
Je zit er al vrij snel aan hoor, wil je iets met een domein + media center zit je al op ultimate ;( Vanaf business kan je in ieder geval naar je desktop 'remote desktoppen'.

[ Voor 9% gewijzigd door spone op 01-03-2009 12:59 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• elrobbo
E-Vix schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:56:
Hoezo dacht je dan een legale OEM versie te hebben? Je weet toch wat je gekocht hebt? Of heb je er een gedownload ergens zonder dat je er voor hoefde te betalen?
Ik dacht inderdaad een legale versie gekocht te hebben bij mijn PC. Maar die heb ik bij een lokaal handelaartje gekocht en heb de bon niet meer. Een sticker zit er niet op dus ik vrees dat het illegaal is.
Ik heb hierna wel getest of ik vista "alternatief"kon activeren, maar dit gaat (nu) niet. Nooit geen probleem gehad, totdat ik er een HD en wat RAM bij geplaatst heb. Ik vermoed dat het doordoor komt.

Als ik ultimate download bij de Microsoft store vandaan....krijg ik dan mijn PRODUCT KEY per email o.i.d. ?

elrobbo

• elrobbo
silmaril8 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:56:
Ja, waarom wil je de Ultimate versie eigenlijk?
Ultimate=Business=Home Premium
De extra's die Ultimate en Business hebben die worden door bijna niemand gebruikt. Dus waarschijnlijk is de kans heel groot dat jij ze ook niet gebruikt :)
Backup/Bitlocker/MSTSC.

En ik ben het hebberige type 8)

elrobbo

• Pompiedom
  • Laatst online: 13-11 08:10

Pompiedom

Don't panic

SanderPS3 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:24:
Net nog even gechecked voor de zekerheid, maar bij surfspot verkopen ze alleen de 32bit versies en alleen upgrades (dus geen retail of oem).

We create our own reality

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Pompiedom schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:11:
[...]

Net nog even gechecked voor de zekerheid, maar bij surfspot verkopen ze alleen de 32bit versies en alleen upgrades (dus geen retail of oem).
dat maakt niks uit. diezelfde key werkt ook op 64bit en upgrade zegt niks want je kan hem gewoon installeren zonder iets te moeten doen met een oude cd etc.. :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• elrobbo
mrFoce schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:23:
Wachten tot mei (o.i.d.) zodat je Vista licentie omgezet kan worden naar Windows 7 geen goed idee?
Ik heb nog 2 dagen helaas....

elrobbo

• elrobbo
Hubert schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:12:
[...]

dat maakt niks uit. diezelfde key werkt ook op 64bit en upgrade zegt niks want je kan hem gewoon installeren zonder iets te moeten doen met een oude cd etc.. :)
Toch knap stukkie software van Microsoft als je ziet wat je er voor moet doen.
want je kan overal recente en bruikbare product keys vandaan halen, maar niet van windows!
Of vergis ik me? ( zeg me aub dat ik me vergis 8) )

elrobbo

• elrobbo
Pompiedom schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:11:
[...]

Voor mijn geen optie dus...thanks voor het checken.

elrobbo

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik dacht toevallig net ook hetzelfde, laat ik Windows eens legaal halen. Maar toen dacht ik dat binnen een jaar Windows 7 uitkomt, en ik dan weer 100euro kwijt ben.

Ook jammer dat remote desktop niet in de Home Premium versie zit.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toevallig geinspireerd door Microsoft pakt illegale versies Vista aan?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

elrobbo schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:27:
[...]

Voor mijn geen optie dus...thanks voor het checken.
je hebt zeker niet mijn vorig berichtje gelezen? 32bits key werkt ook op 64bit.. maar goed als jij geen goedkope licentie van vista ultimate wil moet je dat zelf weten :+

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11 15:55

Morenoo91

Flexible Mexican

mrFoce schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:23:
Tis toch july?
'Windows 7 Free Upgrades for Vista PCs from July 1, 2009 through January 31, 2010'

PSN: MGFlexican.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Ik heb ook Vista Home Premium gekocht. Was het gezever ook meer dan zat.
En 90 a 100 euro is echt niks voor de tijd dat ik hem nu al draai.

Dus ja, ik heb de oemversie.
Waarom geen Ultimate? Omdat er _niks_ bij zit dat ik gebruik. Het is dus alleen maar duurder en het neemt meer ruimte in beslag.

En het is btw een heerlijk gevoel om zonder gezever je OS te installeren.
Sterker nog, ik zat een uurtje terug nog te denken om NOD32 te kopen... Ik heb geen zin meer om moeilijk te doen voor producten die ik echt nodig heb en die goed werken.

• elrobbo
Hubert schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:32:
[...]

je hebt zeker niet mijn vorig berichtje gelezen? 32bits key werkt ook op 64bit.. maar goed als jij geen goedkope licentie van vista ultimate wil moet je dat zelf weten :+
oeps niet gezien....maar ik ben 40 en ken derhalve weinig mensen die nog naar school gaan :)

elrobbo

• elrobbo
ixl85 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:38:
Ik heb ook Vista Home Premium gekocht. Was het gezever ook meer dan zat.
En 90 a 100 euro is echt niks voor de tijd dat ik hem nu al draai.

Dus ja, ik heb de oemversie.
Waarom geen Ultimate? Omdat er _niks_ bij zit dat ik gebruik. Het is dus alleen maar duurder en het neemt meer ruimte in beslag.

En het is btw een heerlijk gevoel om zonder gezever je OS te installeren.
Sterker nog, ik zat een uurtje terug nog te denken om NOD32 te kopen... Ik heb geen zin meer om moeilijk te doen voor producten die ik echt nodig heb en die goed werken.
Dat zou ik nu weer niet doen.....AVG free is een prima product volgens mij en dit is gratis.
Maar ik wil idd wel af van dat OS gezeik. Tenzij er een goede alternatieve methode is, maar dat behelst allemaal 40+ stappen plannen en daar pas ik voor.

elrobbo

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 17:47

Edgarz

Tweako-active since1986

Jongens, even een BIOS modje en nooit meer gezeur over bootloaders... O-)

• ixl85
Edgarz schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:17:
Wat is 100 euro nou voor de totale draai tijd van een OS?
Gemiddeld gaat een OS zo'n 5 jaartjes mee. Dat is 20 euro per jaar.
DWZ: Gratis updates, geen gezever met vage shit, biosmodjes?, updateserver gezeik. Nooit meer een werkende serial zoeken.
Je hebt a; je hardware. Dat moet in orde zijn anders draait niks.
b; je OS, zonder OS geen profijt van je hardware. In mijn ogen zijn dat 2 essentiële dingen waar ik graag voor betaal.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

20 euro per jaar, is ongeveer 0,05479452 per dag, is ongeveer 0,38356164 per week is 5 per kwartaal...... En dan zijn er nog steeds mensen die er van overtuigt zijn dat een OS als Windows duur is. :)

Ok, je kan nog beargumenteren dat voortaan elke drie jaar een OS als Windows uitgebracht gaat worden (dat is de planning) dus dan wordt het rekensommetje:

33,33 euro per jaar, is ongeveer 0,091315068 per dag, is ongeveer 0,639205479 per week is 8,33 per kwartaal......

[ Voor 40% gewijzigd door Gé Brander op 01-03-2009 16:40 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• elrobbo
Edgarz schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:17:
Dat is nu juist mijn punt....het bios modje werkt voor een bepaalde periode. En dan werkt het ineens niet meer en moet je op stel en sprong iets anders verzinnen!
Of heb ik het mis?

elrobbo

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

elrobbo schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:49:
Dat is nu juist mijn punt....het bios modje werkt voor een bepaalde periode. En dan werkt het ineens niet meer en moet je op stel en sprong iets anders verzinnen!
Of heb ik het mis?
Ja, je hebt het mis. Als je iets wilt hebben moet je ervoor betalen, en als je niet wilt betalen, dan moet je dat zelf uitzoeken en niet zeuren als de rechthebbende je het moeilijk maakt. Maar nu doe je een beetje zielig omdat je niet wilt betalen, maar wel het topproduct uit de lijn van Vista's wilt hebben.

En nee, ben niet heilig. Maar als iets niet meer werkt, dan is het pech hebben. OS is echter iets wat je wel betaald wilt hebben als je ervan afhankelijk bent.

• elrobbo
gambieter schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:59:
[...]

Ja, je hebt het mis. Als je iets wilt hebben moet je ervoor betalen, en als je niet wilt betalen, dan moet je dat zelf uitzoeken en niet zeuren als de rechthebbende je het moeilijk maakt. Maar nu doe je een beetje zielig omdat je niet wilt betalen, maar wel het topproduct uit de lijn van Vista's wilt hebben.

En nee, ben niet heilig. Maar als iets niet meer werkt, dan is het pech hebben. OS is echter iets wat je wel betaald wilt hebben als je ervan afhankelijk bent.
Ik doe helemaal niet zielig. Ik constateer iets. Maar uit je opmerking begrijp ik inderdaad dat de BIOS hack van het zelfde laken een pak is en dus tijdelijk. Dat is mijn punt.

En als ik het niet "goed" gedaan krijg, betaal ik er liever voor. Wat ik nu ook ga doen.

elrobbo

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

elrobbo schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:06:
Ik doe helemaal niet zielig. Ik constateer iets. Maar uit je opmerking begrijp ik inderdaad dat de BIOS hack van het zelfde laken een pak is en dus tijdelijk. Dat is mijn punt.
Ik zeg helemaal niets over de BIOS hack. Het is je toch bekend dat we op GoT illegale methodes niet eens mogen bespreken, zelfs al zouden we dat willen?

• Terror
Interessante discussie ineens over de motivatie waarom je wel of niet zou moeten betalen voor software :) Intrinsiek zou het mooiste zijn, waarbij je als gebruiker de ontwikkeling wil steunen. Echter, de voornaamste argumenten hier hebben toch vooral betrekking de hardnekkige wga :)

Beetje oftopic: Ben zelf ook geen heilig boontje, maar nu mijn inkomen het wat meer toelaat merk ik wel dat ik veel sneller een software pakket legaal koop. Voornaamste motivatie is het gemak. Geen gedoe met updates, geen virussen, mooi geperst kwaliteitsschijfje, evt handleiding voor games.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

elrobbo schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:49:
[...]

Of heb ik het mis?
Ja. Werkt voor ...altijd.
Maar om de heilige heren blij te maken: ik heb (ook) een betaalde versie van Vista. En over de prijs kun je blijven discusseren. Omgerekend is het wellicht niet duur, alhoewel het 'scheermesjes principe' ook om de hoek komt kijken: Een beetje PC heb je al voor €400/500, als je er echt wat mee wilt dan moet je het drie- tot viervoudige voor uitgeven voor Windows en software (laten we het over Linux maar niet hebben, dat blijft (no offense) een nerd speeltje)

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

gambieter schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:10:
[...]

Ik zeg helemaal niets over de BIOS hack. Het is je toch bekend dat we op GoT illegale methodes niet eens mogen bespreken, zelfs al zouden we dat willen?
Krijg ik nu billenkoek? 8)7

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:53
oooh, de 32bit key is ook voor 64bit? Dan koop ik de mijn via Slim, want ik wil perse de 64bit hebben. Maar nu twijfel ik, zal ik wachten tot W7... Wanneer doet Microsoft gratis upgrade naar W7?

• ixl85
Edgarz schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:33:
[...]Een beetje PC heb je al voor €400/500, als je er echt wat mee wilt dan moet je het drie- tot viervoudige voor uitgeven voor Windows en software (laten we het over Linux maar niet hebben, dat blijft (no offense) een nerd speeltje)
Gekke software dealer heb je dan:
pricewatch: Microsoft Windows Vista Home Basic SP1
Net zo duur als de hardeschijf waar je het opzet :?
Voor een computer van 400 euro is de basic versie wel geschikt... denk je niet.

• spone
  • Niet online
maarud schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:36:
Wanneer doet Microsoft gratis upgrade naar W7?
Volgens mij is dat alleen bestemd voor mensen die een OEM-computer kopen met Vista preinstalled terwijl 7 al released is of zo goed als gereleased is. Niet voor diegenen die nog op de valreep een Vista-licentie kopen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
elrobbo schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:22:
Ik heb er genoeg van.....dat eeuwige gecrack en hack
Wat is er mis met crack en hack? 8) :+

Als je een OS origineel wil kopen en je wisselt nogal vaak van hardware zou ik gewoon voor een retail gaan, met OEM krijg je allerlei gezeik echteraf.

Of kijk een voor een wat minder legale VLK/Corp versie ;), bij sommige webshops kan je die originele CD's kopen voor 25 Euro zoiets en via marktplaats een leuke key scoren voor een paar € en je hebt nogsteeds een werkend OS zonder gezeik.
En doordat je een origineel installatie CD'stje hebt hoef je je ook geen zorgen te maken over allerlei vage spyware in die download images :9
Dus voor 3 tientjes kan het ook :P

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

ixl85 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:17:
[...]

Gekke software dealer heb je dan:
pricewatch: Microsoft Windows Vista Home Basic SP1
Net zo duur als de hardeschijf waar je het opzet :?
Voor een computer van 400 euro is de basic versie wel geschikt... denk je niet.
Nee, denk ik niet. €400 PC wil nog niet zeggen dat je er alleen maar txt bestanden mee maakt. In verhouding tot de hardware is het erg duur. Officepakketje erbij en daar gaat de prijs weer met €100 omhoog. Iedereen mag zoveel geld verdienen als hij/zij wil met een product, maar de prijs van Windows daalt vreemd genoeg niet als er miljoenen pakketten zijn verkocht. De netto winst van MS zegt dan genoeg.

[ Voor 29% gewijzigd door Edgarz op 02-03-2009 00:53 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
crack_en_hack schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:39:
[...]

Wat is er mis met crack en hack? 8) :+

Als je een OS origineel wil kopen en je wisselt nogal vaak van hardware zou ik gewoon voor een retail gaan, met OEM krijg je allerlei gezeik echteraf.

Of kijk een voor een wat minder legale VLK/Corp versie ;), bij sommige webshops kan je die originele CD's kopen voor 25 Euro zoiets en via marktplaats een leuke key scoren voor een paar € en je hebt nogsteeds een werkend OS zonder gezeik.
En doordat je een origineel installatie CD'stje hebt hoef je je ook geen zorgen te maken over allerlei vage spyware in die download images :9
Dus voor 3 tientjes kan het ook :P
We hebben het over legaal Vista kopen, niet over een hele dure illegale versie. Want als je het zoals jij beschrijft doet is het nog steeds illegaal natuurlijk...

• ixl85
@hack en crack,
Kan je me eens vertellen wat voor een gezeik je met de OEMversie krijgt?
Qua software is deze nm het zelfde als de retail... en ik betwijfel het dat een van jullie ooit microsoft heeft gebeld als je computer gek doet...
Edgarz schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:50:
[...]

Nee, denk ik niet. €400 PC wil nog niet zeggen dat je er alleen maar txt bestanden mee maakt. In verhouding tot de hardware is het erg duur. Officepakketje erbij en daar gaat de prijs weer met €100 omhoog. Iedereen mag zoveel geld verdienen als hij/zij wil met een product, maar de prijs van Windows daalt vreemd genoeg niet als er miljoenen pakketten zijn verkocht. De netto winst van MS zegt dan genoeg.
Office hebben we het niet over. Windows komt compleet met alles er op en er aan. Je zou verder geen andere software nodig hebben als normale gebruiker.
Je hebt wordpad (ok zuigt, maar toch). Je kan ook OpenOffice draaien. Daar hoor ik van verschillende mensen toch wel wat positieve dingen over.
Voor een boel mensen is dat ook een prima oplossing.

Over de winst van MS: Tja, je wilt toch dat ze fatsoenlijk kunnen ontwikkelen of niet? Wees blij dat MS in deze tijde van "crisies" niet zegt dat ze windows 7 tijdelijk in de kast moeten stoppen.
Ik zie het probleem hier niet zo goed. Eerst word er gezegd dat je bakken geld kwijt bent voor windows.. Wat niet zo is, vervolgens komt office er bij kijken, iets waar we het niet over hadden en niet perse nodig is om fatsoenlijk te computeren, om het zo maar te noemen.

• elrobbo
ixl85 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:15:
@hack en crack,
Kan je me eens vertellen wat voor een gezeik je met de OEMversie krijgt?
Qua software is deze nm het zelfde als de retail... en ik betwijfel het dat een van jullie ooit microsoft heeft gebeld als je computer gek doet...
Ik wijzig mijn PC regelmatig qua hardware. Maar als dat het enige verschil is, dan ga ik voor een OEM.
Ik zie ze ook 2e hands staan op marktplaats. Is dat een goed idee of niet? ( en dan heb ik het niet over mensen die m aanbieden voor €20, want dat die niet legaal zijn begrijp ik )
Heb net met Microsoft een chatsessie gehad over mijn licentie. I kheb mijn PC bij lokale handelaar gekocht. Er zit geen sticker op en weet ook de originele key niet meer.( heb wat "geexpirimenteerd toen het activeren niet werkte )
Ik heb altijd zonder probleem gewerkt met deze pc. Ik vermoed dat ik gewoon moet (her) activeren en dat zijn ze nu aan het uitzoeken. Ik moet wel voor OEM gaan begrijp ik net, want deze OEM versie gaat geen retail key slikken en dat zou een complete re-install betekenen. En dat wil ik nu juist voorkomen. Want Vista van usenet afsleuren en nieuw installeren kan wel, maar dat wil ik niet.
Wie weet is Microsoft coulant..... :*)

elrobbo

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bel ze en je weet het? :)

Verder wordt het wel erg voor een dubbeltje op de eerste rang zitten als er telkens argumenten naar voren worden gehaald om alsnog 'ja maar het is zo duur' te gaan roepen.

Als dat het plan is, dan is dit forum niet het juiste maar Shopping Forum een beter idee.

Hier houdt het eigenlijk wel een beetje op - Haal een licentietechnisch voor jouw handig en voordelige versie bij een winkel?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.