Opeens keihard gekraak uit versterker

Pagina: 1
Acties:

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Ik ben me gister dankzij m'n versterker echt helemaal rotgeschrokken. Ik heb een oude Sony TA 1630 en die is aangesloten op m'n computer. Leuke versterker en het geluid is alleraardigst voor bij de computer.
Gisteravond stond de versterker aan maar het volume helemaal op 0. We zaten beneden en opeens hoorden we echt KEIHARD gekraak. Ik dacht dat er ergens in huis iets aan het ontploffen was maar toen ik bovenkwam was het de versterker, of beter gezegd de luidsprekers die het geluid maakten. Ik heb hem uiteraard direct uitgezet en toen ik hem zojuist weer aanzette gebeurde exact hetzelfde; Het volume staat op 0 maar toch een enorme bak herrie.
Ik heb hem even opengeshroefd en ik kan zo niets bijzonders zien aan de componenten, ook de zekering is nog heel. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

This too shall pass

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 14:34
ergens lekstroom? Een speaker maakt pas geluid als deze stroom krijgt.

Verwijderd

Meestal was dat in mijn geval dat er stof in de potmeter van de volumeregelaar zit,wat bij mij vaak helpt is de regelaar een aantal keren helemaal open draaien (versterker natuurlijk uit) en weer dicht draaien ,ook wil uitblazen met perslucht weleens helpen.....
Sterkte....

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Cave_Boy schreef op zondag 01 maart 2009 @ 11:51:
ergens lekstroom? Een speaker maakt pas geluid als deze stroom krijgt.
Geen idee. De versterker zit met een geaarde stekker in een geaard stopcontact, kan er dan nog steeds lekstroom optreden?
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 11:53:
Meestal was dat in mijn geval dat er stof in de potmeter van de volumeregelaar zit,wat bij mij vaak helpt is de regelaar een aantal keren helemaal open draaien (versterker natuurlijk uit) en weer dicht draaien ,ook wil uitblazen met perslucht weleens helpen.....
Sterkte....
hmm zou kunnen, het rechterkanaal leek er meer last van te hebben dan het linker. Eens kijken of ik daar iets kan vinden.

This too shall pass