Toon posts:

Dual processor of niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe (AMD)comp samenstellen maar weet niet of ik een snelle 1200 MHz proc. of bv. twee 900 procs.
Nu de ham-vraag: Kan dit wel en zo ja heeft het dan wel zin ( ben ik met 2*900 echt beduidend sneller dan 1*1200)/

Verwijderd

is er al dan amd dual board

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is inderdaad een vereiste voor twee procs. als die er niet is dan houdt het allemaal op?
;(

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:51

Klippy

Still Game

Ze bestaan wel, maar of ze al te koopzijn :?
Volgens mij niet.

Enne:

SAN JOSE, Calif. OCT. 10, 2000At the 2000 Microprocessor Forum, AMD gave a public demonstration of a multiprocessor computer designed specifically to work with AMD processors.

The demonstration consisted of a computer powered by dual AMD Athlon processors, the AMD-760 MP chipset, and next-generation Double Data Rate (DDR) memory.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 26 februari 2001 16:47 schreef the_executor het volgende:
is er al dan amd dual board
Schijnt in het 3e kwartaal van dit jaar pas te komen. (En in 2e kwartaal kan je -zie Feature artikel over AMD in de grote wereld- een Compaq Workstation 400 met dual T-bird aanschaffen.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:01

sus

is druk :+

Ik heb dus pas geleden kontakt gehad met MSi, die brengen met een maand of 2/3 een dual AMD bord uit.

Hoe het met Abit/Asus zit, weet ik niet, ik denk dat dat wel ongeveer evenlang zal duren. :(:(

* sus is ook aan het sparen voor een dual 1,2 GHz en laat daar dan een }:O op grazen :P

Verwijderd

eind Q1 kun je een dual TBird plankje kopen, maar hij zal wel duur worden.

http://www2.tweakers.net/nieuws/15665?highlight=dual

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 16:46 schreef wbvoogsgeerd het volgende:
Ik ga een nieuwe (AMD)comp samenstellen maar weet niet of ik een snelle 1200 MHz proc. of bv. twee 900 procs.
Nu de ham-vraag: Kan dit wel en zo ja heeft het dan wel zin ( ben ik met 2*900 echt beduidend sneller dan 1*1200)/
Of een dual TBird systeem sneller is dan een single systeem is afhankelijk van het OS dat je wilt draaien en van de applicaties die je wilt gebruiken.

Win9x ondersteund geen dual cpu's, w2k en linux wel. Onder w2k haal je o.a. bij 3D Studio Max rendering meer dan 100% meer performance dan bij een single systeem. Er zijn zelfs applicaties die meer dan 100% sneller zijn. Dit komt mede doordat de L2 cache op een dual 760MP board geshared is tussen beide cpu's. Gewone appliicaties (games etc.) die draaien op een dual systeem zullen hooguit enkele 10-tallen procenten sneller zijn t.o.v. een single cpu systeem, je kunt het OS op 1 cpu laten draaien en de andere applicatie op een andere.
Pagina: 1