Toon posts:

Probleem Drop-down menu Ie6

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.,

Ik ben bezig om een website te bouwen op basis van joomla en heb daarin een dropdown menu aangebracht. Helaas op een of andere manier werkt het dropdown menu geweldig in ie7, FF en Safari maar wil ie6 het niet goed oppakken. En ik ben ten einde raad voor een oplossing.

Ik hoop dat jullie misschien een goede oplossing weten.

De website is lancelot.w3h.nl

Groetjes,

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Mijn gok is dat het een mix-up is van character sets. De pagina geeft aan dat het UTF8 is, maar als ik met m'n browser naar de source kijk dan zie ik daar bij een voor IE6 crusiaal stukje javascript vraagtekens staan, oftewel onbekende characters. Zorg dus dat al je sources ook als UTF8 zijn opgeslagen.

Daarnaast is dat stukje javascript ws alleen nodig voor IE6, zoals jezelf al aangeeft, dus zet er een conditional comment omheen zodat je andere browsers niet lastig valt met die crap.

Tenslotte: kijk eens naar de code. De HTML-tag claimt dat de taal Brits-Engels is... Ik zie <style>-elementen zonder type-attribuut midden in de body staan, etc.

Oftewel: trek er eens een HTML-validator overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 03:18:
Ik ben bezig om een website te bouwen op <snip> werkt het dropdown menu geweldig in ie7, FF en Safari maar wil ie6 het niet goed oppakken. En ik ben ten einde raad voor een oplossing.
Kan iemand even...?
Zo werkt het hier niet. Je hebt niet eens een duidelijke omschrijving van het probleem (wat is "ie6 het niet goed oppakken" :? ) en post enkel een link naar je site en dan verwacht je dat wij even gaan kijken waar het mis gaat?

Neem eens een kijkje in onze Quickstart en zie daar dat we wel wat meer eigen inzet verwachten. Graag zien we wat je al hebt geprobeerd, gezocht, gevonden, wat daar weer niet aan werkt(e) etc. We zijn hier geen afhaalbalie voor kant-en-klare oplossingen voor al uw problemen. Ook al ben je ten einde raad.

Open gerust een nieuw topic, maar hou dan de Quickstart waar ik naar verwees aan als leidraad voor je topicstart.

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 01-03-2009 13:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.