Een appart probleem:
Ik heb een dell precision 490 met de volgende configuratie:
- 2 x Xeon 3.2Ghz dualcore processor
- 2 x 2GB geheugen
- Nvidia FX550 (128MB) videokaart
- Windows XP met alle updates
Verder is het de standaard configuratie, niks bijzonders.
Deze computer zou qua processor snel zat moeten zijn voor World of Warcraft maar ik haal slechts een framerate van 2-3 FPS.
Nu is de videokaart geen bruut, zeker niet, maar zelfs deze zou toch moet dit meer kunnen.
Ter vergelijking: mijn reguliere PC:
- 1 x Pentium 2.2Ghz dualcore processor
- 2 x 2GB geheugen
- Nvidia 8600 GT (512 MB) videokaart
- Windows Vista met alle updates
Op deze computer haal ik 75 FPS. De videokaart is behoorlijk sneller, maar de PC is verder langzamer.
Wat ook een verschil is, maar volgens mij niet uit zou mogen maken, de eerste computer is een 64 bits machine met 32 bits software, de tweede is een 32 bits machine met 32 bits software.
Alle software is verder orgineel en er draaien geen vreemde dingen op de pc's. Ook zijn ze beide virus- en spyware vrij.
Kan iemand mij een tip geven waar dit enorme snelheidsverschil vandaan komt?
XP - Vista, zou weinig mogen schelen
8600 GT - FX550, kan een probleem zijn, maar niet zo groot als hierboven beschreven
64bit - 32bit. zou geen verschil mogen geven
Ik heb een dell precision 490 met de volgende configuratie:
- 2 x Xeon 3.2Ghz dualcore processor
- 2 x 2GB geheugen
- Nvidia FX550 (128MB) videokaart
- Windows XP met alle updates
Verder is het de standaard configuratie, niks bijzonders.
Deze computer zou qua processor snel zat moeten zijn voor World of Warcraft maar ik haal slechts een framerate van 2-3 FPS.
Nu is de videokaart geen bruut, zeker niet, maar zelfs deze zou toch moet dit meer kunnen.
Ter vergelijking: mijn reguliere PC:
- 1 x Pentium 2.2Ghz dualcore processor
- 2 x 2GB geheugen
- Nvidia 8600 GT (512 MB) videokaart
- Windows Vista met alle updates
Op deze computer haal ik 75 FPS. De videokaart is behoorlijk sneller, maar de PC is verder langzamer.
Wat ook een verschil is, maar volgens mij niet uit zou mogen maken, de eerste computer is een 64 bits machine met 32 bits software, de tweede is een 32 bits machine met 32 bits software.
Alle software is verder orgineel en er draaien geen vreemde dingen op de pc's. Ook zijn ze beide virus- en spyware vrij.
Kan iemand mij een tip geven waar dit enorme snelheidsverschil vandaan komt?
XP - Vista, zou weinig mogen schelen
8600 GT - FX550, kan een probleem zijn, maar niet zo groot als hierboven beschreven
64bit - 32bit. zou geen verschil mogen geven