Toon posts:

OverDrive: waardes niet te veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

sinds een paar dagen heb ik een nieuwe computer met een Phenom II 920 en een MSI KA780G moederbord. Ik wou AMD OverDrive proberen alleen werkt het niet? Als ik naar het tabblad "Performance Control" ga en dan bij "Clock" de HT clock wil verhogen door het schuifje te veranderen blijft deze vast staan. Het enige wat ik kan veranderen zijn de voltages of de multiplier naar beneden schroeven. Ondersteunt OverDrive deze chipset niet of doe ik iets verkeerd?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
als je gaat overclocken, zou ik dit sowieso niet met een programma doen, probeer het liever vanauit de bios.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dit is überhaupt de eerste keer dat ik 't probeer en dan is een programma waarbij alles netjes bij staat wel zo handig.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Probleem met software overklokken is dat het heel slecht werkt, zoals bij jouw dus ook te zien is. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 18:20

Proximus

100% OC

Kun je wel overclocken wanneer je dat AMD Overdrive zelf laat doen (volgens mij het laatste tabblad). Volgens mij heb je wel een moederbord wat het gewoon zou moeten ondersteunen. :o

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

Verwijderd

Topicstarter
Proximus schreef op zondag 01 maart 2009 @ 10:16:
Kun je wel overclocken wanneer je dat AMD Overdrive zelf laat doen (volgens mij het laatste tabblad). Volgens mij heb je wel een moederbord wat het gewoon zou moeten ondersteunen. :o
Nee, werkt ook niet.Raar is daarbij dat naast HT ref. clock, Southbridge speed en PCIe Speed niks staat.

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 18:20

Proximus

100% OC

Misschien dat je in je bios de instellingen van je moederbord moet veranderen. Zet bijv. "Cool and Quiet" uit de FSB/MP instellingen op manual (zonder iets te veranderen) etc. Wellicht dat het dan wel wil?

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

Pagina: 1