Toon posts:

Verschillende snelheden binnen het huis op zelfde locatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een beetje raar, ik heb een desktop met usb wlan ontvanger, en een laptop. Beide staan naast elkaar, en toch download ik op mijn laptop met 900kbs, en op mijn desktop met 550kbs.

Laptop is een HP duo core AMD met ingebouwde ontvanger, desktop is heeft net upgrade gehad, hiervoor ook een ADM cpu (single core) en asus A8N mobo. NU een intel E7400 duo core met gigabyte p45 mobo.
Aan de 'PC-snelheid' zal het niet liggen lijkt me...

Ik snap even niet waar dit verschil aan kan liggen...iemand ideeën?

Bedankt!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Geef eens wat specs over de Router en de Netwerk kaart waar je deze snelheid mee behaald en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:03:
Geef eens wat specs over de Router en de Netwerk kaart waar je deze snelheid mee behaald en dergelijke.
Hoi Bob,

De laptop is dus een hp dv6000, ik kan niet echt vinden of daar een speciale ontvanger in zit...

Voor de desktop ontvang ik alles met een USB receiver van Speedtouch, de (speedtouch 120), en er is een accespoint/router combo 2 muren verder (3 meter hemelsbreed) van Tele2 (Staat verder geen merk of type op)

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Vermoedelijk heb je de (USB) receiver direct achterin de PC geprikt in een vrij USB slot. De behuizing en/of PC componenten storen de ontvangst waardoor de snelheid naar beneden gaat. Heb ik met dat model al vaker gezien. Oplossing: USB verlengkabeltje er tussen en de optimale plek zoeken. Scheelt erg veel.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Hoe heb je het getest? Op accuspanning of op netspanning? Over het algemeen gaat de snelheid van het hele systeem een stapje lager als deze op accuspanning werkt.

Oeps :X

[ Voor 3% gewijzigd door marquis op 28-02-2009 23:53 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
marquis schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:41:
Hoe heb je het getest? Op accuspanning of op netspanning? Over het algemeen gaat de snelheid van het hele systeem een stapje lager als deze op accuspanning werkt.
Maar zijn laptop gaat hier dus sneller, dus dat zou geen issue moeten zijn in dit geval. En een desktop draai je meestal niet op een accu ;)

• bobsquad
  • Niet online
Zoals lazybones is dat een mogelijke oorzaak probeer eens wat hij zegt of probeer een andere stick. Heb je toevallig geen kabel liggen en daarmee de snelheid testen op je pc?

Verwijderd

Topicstarter
marquis schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:41:

Oeps :X
Hey,

ik enige wat ik nu opgemerkt heb is de download snelheid van usenet...ik ga er vanuit dat het hele signaal dan trager is...

Verwijderd

Topicstarter
lazybones schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:34:
Vermoedelijk heb je de (USB) receiver direct achterin de PC geprikt in een vrij USB slot. De behuizing en/of PC componenten storen de ontvangst waardoor de snelheid naar beneden gaat. Heb ik met dat model al vaker gezien. Oplossing: USB verlengkabeltje er tussen en de optimale plek zoeken. Scheelt erg veel.
Hey lazebones, je doelt op de USB receiver van speedtouch? Die zit via een usb kabel van 1-2 meter van mijn pc af. Hij gaat idd achter de pc in een vrije usb slot, maar de ontvanger zelf staat op mijn buro op een speaker. (nog betere ontvangst dan de 'laag liggende' laptop zou je denken.

• bobsquad
  • Niet online
Leg hem eens ergens anders neer en kijk dan naar de resultaten. Kijk ook even met de laptop en pc naar speedtest.net en dan dezelfde locatie en kijk of er veel verschil is

• lazybones
Ok, verlengkabel er tussen is goed, maar de plek waar die stick ligt is nog veel belangrijker. Kijk eens m.b.v. het meegeleverde tooltje wat de signaalsterkte & signaalkwaliteit is.

Ik heb meerdere malen bij mensen exact zo een zelfde stick geinstalleerd en meestal waren de snelheden nogal beroerd totdat ik de stick zodanig neerlegde dat de signaalkwaliteit maximaal was (en dan is de signaalsterkte niet noodzakelijkerwijs ook maximaal !). Pas dan zal de verbinding op max. snelheid lopen. Alles lager dan het balkje in de groene zone zorgt voor minimaal de halve snelheid en/of verbindingsuitval. Ik vind ze niet echt geweldig deze sticks, maar het is bruikbaar. Ze worden ook meestal redelijk warm.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Hang die USB-stick eens in je laptop, schakel de draadloze adapter van je laptop uit en vergelijk de resultaten dan eens?

Als het stick je op je laptop net zo traag is, zal het aan de stick liggen en zou je kunnen proberen je ontvangst te verbeteren met de hierboven gegeven tips.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
lazybones schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:34:
Ok, verlengkabel er tussen is goed, maar de plek waar die stick ligt is nog veel belangrijker. Kijk eens m.b.v. het meegeleverde tooltje wat de signaalsterkte & signaalkwaliteit is.

Ik heb meerdere malen bij mensen exact zo een zelfde stick geinstalleerd en meestal waren de snelheden nogal beroerd totdat ik de stick zodanig neerlegde dat de signaalkwaliteit maximaal was (en dan is de signaalsterkte niet noodzakelijkerwijs ook maximaal !). Pas dan zal de verbinding op max. snelheid lopen. Alles lager dan het balkje in de groene zone zorgt voor minimaal de halve snelheid en/of verbindingsuitval. Ik vind ze niet echt geweldig deze sticks, maar het is bruikbaar. Ze worden ook meestal redelijk warm.
Hoi,

de signaal sterkte is zowel op mijn desktop als mn laptop "maximaal" (als ik dat tooltje mag geloven).

Maar ik ga alles eens proberen, bedankt voor de tips iedereen :D

• lazybones
Maar wat ik bedoel: de signaalsterkte is het minst belangerijk ... signaal kwaliteit (integriteit) is veel bepalender voor de gehaalde snelheid. Bijna iedereen kijkt alleen naar de signaalsterkte (en veel drivers geven ook alleen die status, erg stom). Als het balkje met de signaalkwaliteit niet in het groen komt halveert de snelheid gemiddeld genomen bij dit model stick.
Pagina: 1