Toon posts:

[PHP] Backupen in DA

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na wat zoeken op nternet heb ik een class (in php) gevonden die automatisch inlogt in DirectAdmin een backup aanmaakt en dan verzend naar mijn e-mail (met phpmailer).
Ik wou hier namelijk een crontab aan hangen om het dagelijks te herhalen.
Maar het blijkt dat als ik de pagina in mijn browser open: er word ingelogd backup gemaakt en e-mail verzonden.
Maar met de crontab heb ik het probleem dat hij de e-mail niet verzend.
Volgens mij moet ik hier ook dan de mail-service van de server mee starten maar ik weet niet wat ik dan moet toevoegen.
Wat ik nu heb:
/usr/local/bin/php -q -f /home/***/domains/***.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:23
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:05:
Na wat zoeken op nternet heb ik een class (in php) gevonden die automatisch inlogt in DirectAdmin een backup aanmaakt en dan verzend naar mijn e-mail (met phpmailer).
Ik wou hier namelijk een crontab aan hangen om het dagelijks te herhalen.
Maar het blijkt dat als ik de pagina in mijn browser open: er word ingelogd backup gemaakt en e-mail verzonden.
Maar met de crontab heb ik het probleem dat hij de e-mail niet verzend.
Volgens mij moet ik hier ook dan de mail-service van de server mee starten maar ik weet niet wat ik dan moet toevoegen.
Wat ik nu heb:

[...]
Wat wil je nou precies weten? Wat gaat er nou precies fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Probeer het eens bij de maker van het script :) Het is hier nu gokken naar de mogelijkheden: er is geen duidelijke informatie beschikbaar, noch de belangrijke delen van het script.

Je kan ook proberen zelf te debuggen: wat gebeurt er als je via de console het script aanroept? En als je een log aanmaakt en daarin per x regels wat wegschrijft? Dan zie je vanzelf waar het script stopt met werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat mithras zegt. Hier in PRG draait het om het zelf ontwikkelen, niet om het gebruik van gedownloade scripts. Als je daarop support wilt hebben zul je in eerste instantie bij de maker moeten wezen. Verder passen vragen over de werking van crontabs e.d. beter in Non-Windows Operating Systems en vragen over server software in Windows Servers en Server-software

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.