VPN Site-To-Site FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A <--> ISA 20

Pagina: 1
Acties:

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:45
Beste mensen,

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit moet instellen?

Op de website van AVM heb ik al een tooltje gevonden die een config script maakt voor een verbinding tussen 2 van dat soort modems/routers.
heb in de ISA Server dezelfde Key gebruikt om verbinding te maken.

Na het importeren van de config kan ik helemaal niks van het netwerk achter de ISA server bereiken.
Ook de ISA Server zelf niet.

Na het weghalen van de VPN Verbinding en het resetten van het modem kan ik er nog steeds niet bij, maar met mijn telefoon kom ik wel op mijn webmail achter de ISA dus met de verbinding aldaar is niks aan de hand

PS het gaat dus om ISA 2006 Enterprise

[ Voor 3% gewijzigd door DaMoUsYs op 28-02-2009 22:01 ]

Check dit en help mee!

• DaMoUsYs
Heeft niemand een idee waar ik het over heb ?
of staat het in het verkeerde subforum ?

Kleine update:
Doordat er in de ISA server een Site to Site config stond kon ik niet bij het netwerk komen, door die te verwijderen kan ik er weer bij

Check dit en help mee!

• DaMoUsYs
Is jammer dat niemand dit heeft gehad

Check dit en help mee!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Ik zou helaas het antwoord op je vraag niet weten, maar ik wel zelf ook wat gaan experimenteren met VPN op mijn Fitz!box Fon WLAN 7170 met firmware 58.04.67.
Zou je me kunnen vertellen waar je die tool voor het maken van een configuratiescript hebt gevonden?

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2025
http://www.avm.de/en/vpn

Let wel... ik vind de oplossing die ze bedacht hebben erg slecht en heb spijt dat ik mijn firmware heb geupgrade.

Voorheen had ik een VPN server actief op mijn Windows PC (die altijd aan staat). Ik kon dan eenvoudig vanaf elke PC in loggen op mijn eigen netwerk.
Sinds de firmware upgrade is de Fritz Box VPN aware en komen mijn VPN pakketjes helemaal niet meer bij mijn Windows PC aan en kan ik dus geen VPN verbinding meer maken naar mijn Windows PC.

Het alternatief is nu een VPN verbinding op zetten naar de Fritz Box, maar dat werkt erg omslachtig.
Blijkbaar heb je een tool nodig op je client om een VPN verbinding op te zetten naar de Fritz Box in combinatie met een bestandje dat je weer met een server config tooltje moet maken.

Als je dit dan hebt ingericht op de client PC kan iedereen achter die PC er zonder wachtwoord zo maar op tot je het tooltje echt weg haalt.

Dit is niet echt tof vind ik.

[ Voor 95% gewijzigd door peterh op 26-03-2009 14:19 ]

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

• Joen
Ik had die tool + client al gevonden, maar kreeg het niet aan het werk vanaf een KPN aansluiting met een SpeedTouch 716i naar mijn eigen Fritz!box op een XS4All Only aansluiting. Zou ik misschien nog bepaalde inkomende poorten moeten open gooien op de SpeedTouch 716i?

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2025
ten minste TCP poort 1723 als ik me niet vergis.

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

• Joen
Ik weet niet of het openzetten van poort 1723 heeft geholpen, maar ik ben een heel klein stukje voor uit gekomen.
Aanvankelijk kon de Fritz VPN client de externe hostnaam van mijn Fritz!Box niet herkennen dus heb ik maar een configuratie gemaakt met het externe IP-adres van mijn Fritz!Box. Dat bleek resultaat te hebben: ik heb voor de eerste keer kunnen zien dat de verbinding opgebouwd werd.

Echter: ik kan er nog steeds niets mee. Bij alle beschikbare netwerkadapters (in dit geval alleen draadloos, bedraad heb ik uitgeschakelt en heb geen andere netwerkadapters) wordt nog steeds de toegewezen DHCP zaken van de lokale SpeedTouch aangegeven en ik zie nergens de DHCP zaken van de VPN verbinding. Feit is echter wel dat ik geen enkele website kan bezoeken en dat ook pingen naar geen enkele hostnaam of IP-adres mogelijk is.

Heeft iemand enig idee of ik nog iets over het hoofd zie?
Pagina: 1