Toon posts:

Draadloos netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Na meer dan een jaar zonder problemen gebruik te hebben gemaakt van het draadloze netwerk in het appartementencomplex waar ik woon, viel een dag geleden het internet helemaal weg. Ik heb een Fujitsu Siemens amilo laptop, met windows XP servicepack twee er op geinstalleerd.
In de lijst met draadloze netwerken is het netwerk waarmee ik wil verbinden gewoon te zien, zelfs met uitstekende signaalsterkte. Er staat echter dat ik niet met dit netwerk verbonden ben (met geen enkel netwerk uit de lijst), en als ik probeer te verbinden is het voortgangbalkje van het verbinding maken een tijdje te zien, waarna het hele schermpje van het verbinding maken verdwijnt.
Resultaat; geen, ik ben nog steeds niet verbonden.
Het draadloze netwerkkaartje staat gewoon aan.
Als ik via Start=>uitvoeren=cmd.exe de commandline ipconfig /release invoer om het ipadres van mijn laptop te resetten, geeft deze de foutmelding dat het medium niet aangesloten is.
Ik heb de wizard draadloze netwerkverbinding maken al gevolgd, maar dit levert geen fluit op.

Wie weet wat ik hier aan moet doen???

Even voor het complete beeld:
Ik heb een fujitsu Siemens Amilo core2 laptop met Win XP sp2
Het draadloze netwerk is voor het hele appartementencomplex bestemd
Ik heb zelf een range extender tussen de centrale router en mijn laptop geplaatst, deze werkt correct, het netwerk is te zien in de lijst met netwerken; uitstekende signaalsterkte
Ik weet niet wat voor merk router in dit complex staat, maar de huisbaas heeft op mijn verzoek gecontroleerd of deze nog goed werkt, en dat is dus het geval.
Het netwerk zit natuurlijk op 2,4 Ghz

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-03 20:26
Als je rechtermuisknop > herstellen doet (op het icoontje in de tray, of bij netwerkverbindingen), zie je dan op welk punt het precies misgaat?

En staat de netwerkkaart goed vermeld in apparaatbeheer?

[ Voor 17% gewijzigd door Chillosophy op 28-02-2009 19:45 ]

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Wat je ziet in de IPconfig, lijkt dat hierop of is het nog anders?

Afbeeldingslocatie: http://www.micromar.nl/avator/netwerk.jpg

Staat daar helemaal nix en zie je alleen "Windows IP Configuration" dan is je IP stack naar z`n grootje.
Dat is heel makkelijk te repareren, maar wel op eigen risico.
Je kunt hem hier downloaden en heet "WinsockXPFIX"

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik rechter muisknop => herstellen doe, krijg ik de melding:
"Het probleem kan niet worden opgelost, omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
Verbinding met draadloos netwerk maken"

In apparaatbeheer staat de wifikaart vermeld zoals het hoort:
"Intel wireless netwerk: dit apparaat werkt correct"

Verwijderd

Topicstarter
@ Marquis: Ik krijg idd Status van medium.....:medium ontkoppeld
Daaruit maak ik op dat mijn ip stack nog ok is?

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Kijk eens of in de processen de Wireless Zero Configuratie wel gestart is. Zo niet, start deze via "Deze Computer" -- linkermuis -- "Beheren". Dan naar "services". Hij staat onderaan de rij.

@Edit: Ja, dan is je IP stack in orde.

[ Voor 10% gewijzigd door marquis op 28-02-2009 20:16 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Wireless zero configuratie staat aan

Verwijderd

Topicstarter
Heeft nog iemand een idee hoe ik dit probleem moet oplossen? Zou het probleem ook opgelost zijn als ik het OS opnieuw op de laptop installeer?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:05
In apparaatbeheer de driver van je wlan nic verwijderen en rebooten wil nog weleens helpen. Windows zal na de reboot je driver opnieuw installeren. Let er wel even op dat je de driver ook daad werkelijk bij de hand hebt voor het geval windows de driver niet standaard aanwezig heeft.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-02 17:37
wellicht een idee om eerst je hele wire-less instellingen te verwijderen en hierna opnieuw te configureren? (gewoon via configuratiescherm bij netwerken verwijderen, en de eventuele software)
Complete OS opnieuw installeren is naar mijn idee een beetje te drastisch :)

Edit=> wat hij hierboven zegt
trage ik :o

[ Voor 8% gewijzigd door Pantera88 op 01-03-2009 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal het vanavond uitproberen, ik hoop dat het werkt :*)
Pagina: 1