Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] socket error melding, daarna geen internet meer*

Pagina: 1
Acties:

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
Beste mensen,

Ik heb een probleem met een windows XP computer. Na ongeveer 30 minuten kan ik niet meer een nieuwe internet site openen, utorrent blijft wel gewoon werken.

Ik krijg de volgende foutmelding (in utorrent): socket probleem, buffer overload.

Weet iemand hoe ik weer kan internetten met deze pc?

gr
marc

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Door vast te stellen waar het probleem in zit.

utorrent staat er niet bepaald bekend om dat het goed is voor je verbinding en dan voornamelijk je modem. Dus internet eerst eens zonder utorrent aan en kijk dan of het nog een keer gebeurd.

Zo niet, grote kans dat het utorrent was. Het maximum aantal verbindingen om laag gooien helpt. Qua downloadsnelheid maakt het niet zoveel uit, het zoeken naar een goede seed duurt iets langer.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Waarschijnlijk zijn alle connections van je TCP/IP stack bezet door uTorrent.
Limiteer eens het max. aantal connecties, of gebruik de welbekende TCP/IP patch.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• marchanekamp
bedankt voor je snelle reactie.

Probleem zit hem helaas niet in utorrent. Die staat uit (na overnieuw opstarten) en ik krijg nu de volgende melding:

Een bewerking op een socket kan niet worden uitgevoerd, omdat het systeem onvoldoende bufferruimte heeft of omdat de wachtrij vol zit. (10055)

Andere ideeen?

gr
marc

• marchanekamp
Petervanakelyen schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:12:
Waarschijnlijk zijn alle connections van je TCP/IP stack bezet door uTorrent.
Limiteer eens het max. aantal connecties, of gebruik de welbekende TCP/IP patch.
Waar kan ik de welbekende TCP/IP patch vinden?

Ik ken hem namelijk niet... :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zoek op event id 4226? Had je ook kunnen controleren in je eventlogs natuurlijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1