• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
ik heb mijn E6850 vervangen voor de Q9650

ook heb ik andere ram reepjes geplaatst, 8 GB in totaal.

na het vervangen wilde ik mijn systeem opstarten, ik kwam in de bios terecht ( AMI )
hij zag dat er een aantal dingen aangepast waren,
ik wilde een bios update uitvoeren maar in de BIOS zelf kwam ik maar niet verder, ik heb toen Save changes&Exit gekozen en vervolgens ging de PC uit.

Ik heb het hangen en opstart problemen FAQ doorgenomen,
op de AMI website kan ik een flashtool downloaden en ik werd via het FAQ ook doorgestuurd naar bootdisk.com

ik heb via de Asus website een vernieuwde bios versie gedownload en via AMI de flash utility.

ik heb ze beiden op een lege usb stick gezet en vervolgens aan mijn systeem aangesloten.

de pc gaat wel aan, de fans draaien, de cd rom kan open en dicht maar het scherm blijft zwart...

ik heb ook al een bios reset geprobeerd, en ook heb ik ten eindeloze raad mijn vista 64 bit OS in de cd rom gedaan, maar niks mocht baten,

kan iemand mij advies geven?

Verwijderd

videokaart;)

Verwijderd

Wat is je type moederbord??

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:17
Lekker advies geef je.

Wat ik begrijp is dat ondanks dat je het nieuwe bios op de stick heb gezet, het bios niet is geflashed.

Ik zou proberen je oude cpu er op terug te zetten, met deze het bios te flashen en weer terug naar de nieuwe cpu.

Misschien hebben andere mensen betere en/of makkelijkere ideeën. Succes.

• SoundLab
moederbord is een P5e3 Deluxe van Asus

videokaart is een 8800 GT NVIDIA

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:17

Ch3cker

Testlab Teamlead
K begrijp niet helemaal, of de PC nog wel iets van t bios laat zien, of gewoon helemaal niks meer laat zien.

In het eerste geval, doe je er goed aan het bios even te resetten naar factory defaults.

In het tweede geval even de batterij eruit halen, aan en uitknop ingedrukt houden voor een paar seconden, even wachten, batterij dr weer in en kijken wat ie doet.

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 22:41

Slapstick

Me, myself or I

Probeer anders met de oude cpu erin een bios update te doen en eventueel ook weer de de geheugenreepjes eruit te halen. Als het niet samen werkt, maar wel met een nieuwe bios kun je niet flashen met de nieuwe opstelling

:TweakBlog:

• SoundLab
ik heb em 1 minuut er uit gehaald, knop ingedrukt gehouden,

nog steeds het zelfde probleem, zwart scherm, fans gaan draaien, cd rom kan open en dicht..

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Een andere mogelijkheid is dat je voeding te licht is. Deze Q9650 is namelijk 90W , terwijl je E6850 65W vermogen nodig had.

• SoundLab
ik heb een NesteQ 600W. dat zou voldoende moeten zijn.. maar heb helemaal geen beeld dus kan niks veranderen in de bios en dus ook niet updaten of e.d.

[ Voor 46% gewijzigd door SoundLab op 28-02-2009 20:24 ]

Verwijderd

ondersteunt je mobo wel 45nm quad core's??

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:41

Woohooo

Smilie, James Smilie

Al geprobeerd met moederbord, 1 geheugen module, videokaart en je oude cpu?
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:24:
Q9650 staat in de Asus CPU support list

[ Voor 57% gewijzigd door Woohooo op 28-02-2009 20:25 ]

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:24:
ja de asus p5e3 deluxe ondersteunt 45nm procjes, maar alleen naar een biosupdate dacht ik

Edit:
te laat..

[ Voor 5% gewijzigd door Slapstick op 28-02-2009 20:27 ]

• SoundLab
mobo ondersteunnd 45nm, en ik ben nu bezig om me oude cpu erin terug te plaatsen, nog effe bezig met de koeler..

• SoundLab
oude cpu zit erin.. toen deed ie het effe, maar nu doet ie het niet meer na een reboot. nu weer bezig met bios reset doormiddel van batterij verwisselen

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Shado-Beatz schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:07:
oude cpu zit erin.. toen deed ie het effe, maar nu doet ie het niet meer na een reboot. nu weer bezig met bios reset doormiddel van batterij verwisselen
offtopic:
er bestaat zoiets als een edit knop, mods waarderen het niet echt dat je kickt binnen een uur

Het kan in principe niet dat je pc het opeens niet meer doet na tijdelijk iets anders er in gezet te hebben. Heb je je elke keer dat je sleutelde ontladen? en gebruik je geen magnetische schroevendraaiers?

Verwijderd

Geen pinnetjes kromgemaakt met CPU wisselen?

• SoundLab
Iedereen bedankt voor de snelle reacties, het probleem is opgelost, het lag aan de bios, na de biosupdate nieuwe cpu erin gebouwd en na een reboot voila, de pc werkte weer.

Alsnog bedankt..

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-11-2025

Tarabass

Webmaster

Terugbrengen naar de oude staat. Bios vandaar uit updaten, processor vernieuwen, daarna werkgeheugen vernieuwen. Alles met een herstart (ook naar os) ertussen. Snap niet waarom je zoveel tegelijk doet, nu zie je dat je onmogelijk kan debuggen waar het vandaan komt. Het kan nu van alles zijn.

En inderdaad, als het allemaal niet lukt, proberen met zo minimaal mogelijk hardware op te starten. Al denk ik dat het in de bios-flash zit die niet goed gegaan is. En of dat nou in het verschil van hardwareconfiguraties zit (dat een bios update niet gepaard gaat met een nieuwe hardware-situatie) is moeilijk te zeggen.

EDIT: Tijdens het typen inmiddels opgelost zie ik. Les voor de volgende keer is dus eerst de bios updaten, en alles stap voor stap doen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Tarabass op 28-02-2009 22:30 . Reden: Inmiddels opgelost ]

Pagina: 1