Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Waar komt die installatie vandaan? Cd, recovery, image? Lijkt me met de laatste twee dat er iets niet helemaal goed is gegaan met het samenstellen van de recovery of image.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Anders zou je ook per telefoon kunnen activeren.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Microsoft mensen zijn er maandag pas weer gok ik...Motrax schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:27:
Bellen met Microsoft en daar de activeringscode opvragen.
Waar komt die installatie vandaan? Cd, recovery, image? Lijkt me met de laatste twee dat er iets niet helemaal goed is gegaan met het samenstellen van de recovery of image.
Mijn 1000H liep voor geen ene meter meer dus heb hem helemaal geformatteerd en een nieuwe (ongebruikte) XP Pro OEM die ik nog had liggen erop gezet.
Dus alles wat er ooit op stond is er af, geen recovery of home made image dus.
Nee helaasTheCoolGamer schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:27:
Wordt er geen knop van toch aanmelden na zoveel seconde beschikbaar?

Klopt maar dan nog vind ik het een vaag iets omdat je normaal nog 30 dagen krijgt.TheCoolGamer schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:27:
Anders zou je ook per telefoon kunnen activeren.
[ Voor 26% gewijzigd door crack_en_hack op 28-02-2009 19:32 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Alleen als dat niet gaat wordt je doorgeschakeld.
[ Voor 2% gewijzigd door alt-92 op 28-02-2009 23:25 . Reden: Zucht..... ]
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:33:
je kan toch gewoon bellen, je krijgt dan een computerstem aan de lijn , code invoeren , je krijgt een nieuwe code, en dan zal ie weer moeten werken
Ja ok dat weet ik, Het activeren zal ook geen probleem zijn want alles is legaal.Keiichi schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:32:
Je kunt 24/7 met m$ bellen. Je krijgt eerst een activeringscomputer aan de lijn. Die vraagt je om een installatie-ID in te toetsen op je tel en je krijgt daar weer een code van terug.
Alleen als dat niet gaat wordt je doorgeschakeld.
Maar ik wil vragen aan iemand van Microsoft waarom dit zomaar kan, dat vind ik nog het vreemde van dit alles dat zoiets uit het niets komt.
Stel dat iemand per internet wil activeren dat is hij dus de *** om het zo maar even te zeggen.
[ Voor 30% gewijzigd door crack_en_hack op 28-02-2009 19:37 ]
Verwijderd
Wij probeerden dus ook gelijk dan maar te activeren, lukte niet.. Telefoon gaf een goede response code terug.. en Windows zei dat hij geactiveerd was en melde ons gelijk weer af waarna we weer konden activeren. Helaas geen idee meer wat de oplossing was..
(was trouwens een volledig legale Windows Xp Home)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 19:38 ]
[img=http://img258.imagevenue.com/loc67/th_46816__122_67lo.]
[ Voor 60% gewijzigd door crack_en_hack op 28-02-2009 19:51 ]
This image does not exist on this server
Ik denk dat je even de link overnieuw moet plaatsen
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
GedaanMotrax schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:50:
offtopic:
This image does not exist on this server
Ik denk dat je even de link overnieuw moet plaatsen
NopeVectrox schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:53:
Deze melding/vraag komt meestal (althans bij mij) als de PC teveel hardware wisselingen heeft meegemaakt (Ook het installeren van Daemon Tools heeft hier mee te maken in mijn geval). Is dit ook bij jou het geval?

Heb XP erop gezet d.m.v. een externe USB dvd writer maar dat zal geen probleem zijn lijkt me?

Of zou er iets in mini-laptops zijn ingebakken zodat ze gaan mekkeren zodra en een ander OS op komt dan het voor geinstalleerde uit de fabriek.
[ Voor 7% gewijzigd door crack_en_hack op 28-02-2009 19:59 ]
Die melding krijg je, als de 30 dagen reeds verstreken zijn, dan MOET je activeren.
Of als je al een geactiveerde Windows had, en je een grote hardware aanpassing hebt gedaan.
Maar ik zou eens, in het BIOS van je Netbook, je instellingen voor tijd en datum controleren, Windows vond bv. het jaar 1600 niet echt leuk in mijn BIOS (op een zéér oude PC)
Verder kan het ook zijn dat je Windows bestanden corrupt zijn geraakt, een herinstallatie is dan de beste oplossing. Je hebt er ook nog niets op kunnen zetten, omdat je toch nog niet hebt kunnen aanmelden, dus dat is zo erg nog niet.
Wat je trouwens wel heel eventjes kunt proberen, is om op 'F8' te rammen vlak voor de boot van XP, en dan 'Veilige Modus' selecteren.
Succes !
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
De 30 dagen heb ik niet eens gekregen, geactiveerde Windows (XP Home) had ik maar die was er eerst helemaal af gehaald, datum in BIOS staat goed, en in veilige modum krijg ik het zelfde maar als ik dan op "Ja" bij activeren klik krijg ik dat Windows niet kan activeren in veilige modus en dat ik opnieuw op moet starten.Petervanakelyen schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:06:
Nee, netbooks hebben net dezelfde eigenschappen als gewone laptops.
Die melding krijg je, als de 30 dagen reeds verstreken zijn, dan MOET je activeren.
Of als je al een geactiveerde Windows had, en je een grote hardware aanpassing hebt gedaan.
Maar ik zou eens, in het BIOS van je Netbook, je instellingen voor tijd en datum controleren, Windows vond bv. het jaar 1600 niet echt leuk in mijn BIOS (op een zéér oude PC)
Verder kan het ook zijn dat je Windows bestanden corrupt zijn geraakt, een herinstallatie is dan de beste oplossing. Je hebt er ook nog niets op kunnen zetten, omdat je toch nog niet hebt kunnen aanmelden, dus dat is zo erg nog niet.
Wat je trouwens wel heel eventjes kunt proberen, is om op 'F8' te rammen vlak voor de boot van XP, en dan 'Veilige Modus' selecteren.
Succes !
Dus helaas
[ Voor 48% gewijzigd door crack_en_hack op 28-02-2009 20:12 ]
That's it. Je gaat het ook niet wegkrijgen, behalve door een nieuwe installatie te doen met de juiste CD en code combinatie.
Permanent wintericon!
Als de datum er volledig naast zit kun je ook problemen krijgen met een verlopen activatie en opnieuw activeren zal dan niet werken.
Heb ik een keer gehad toen de CMOS batterij leeg was.
GozerWokkels schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:25:
Dit is omdat je een installatie CD hebt gebruikt die een andere service pack heeft dan de key die je bij de installatie hebt ingevoerd. Ik kreeg het met een installatie CD met SP2 en een code die van een pakket kwam waar een CD bij hoorde te zitten met SP3.
That's it. Je gaat het ook niet wegkrijgen, behalve door een nieuwe installatie te doen met de juiste CD en code combinatie.
Op mijn OEM doosje staan SP2c en de OEM CD was een SP2b CD, helemaal niet op gelet

Die OEM CD's zien er ook allemaal het zelfde uit

Grote kans dat dit het inderdaad is

Maar stel: ik activeer hem nou via de telefoon en draai alle updates erbij, is het dan weer goed of blijf ik dan gezeik houden...?
offtopic: Is er een manier om te zien welke SP (2a, 2b, 2c etc etc...) versie je OEM CD hebt, aan de hand van een nummer in of op de CD o.i.d. want ik heb allerlei verschillende smaken OEM CD's maar ik zou zo niet weten welke nou welke SP versie heeft.
[ Voor 16% gewijzigd door crack_en_hack op 28-02-2009 20:57 ]
edit: gewoon op 'ja' en dan 'telefoon' klikken. Staat er dan een installatie-ID dan kan je bellen, zo niet hoef je het nieteens te proberen. (Heb ik al voor je gedaan een keer: de MS-medewerker gaat je dan niet verder helpen en verwijst je door naar de leverancier van je PC. 'T blijft OEM natuurlijk he
[ Voor 46% gewijzigd door Wokkels op 28-02-2009 20:57 ]
Permanent wintericon!
Ik ben bang dat ik het opnieuw moet doen want er staat inderdaad helemaal niksWokkels schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:55:
De kans is groot dat dat ook niet gaat, aangezien hij dan geen installatie-ID wil/kan genereren. Maar je kunt het proberen, lukt het wel dan is het gezeik hoe dan ook opgelost
edit: gewoon op 'ja' en dan 'telefoon' klikken. Staat er dan een installatie-ID dan kan je bellen, zo niet hoef je het nieteens te proberen. (Heb ik al voor je gedaan een keer: de MS-medewerker gaat je dan niet verder helpen en verwijst je door naar de leverancier van je PC. 'T blijft OEM natuurlijk he)
Hey bedankt Wokkels en alle andere voor de snelle reakties
Maarja: My next Windows XP is going to be a corporate edition
crack_en_hack schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:05:
Maarja: My next Windows XP is going to be a corporate edition
Die bestaat niet eens
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:53 ]
Verwijderd
Als het een pre install is dan heb je kans dat geen één andere licentie gaat werken. De pre install stond op de harde schijf of had je cd/dvd erbij geleverd gekregen ? Als het een pre install op de HD is geweest dan heb je kans dat je via Asus een recovery schijf moet opvragen en dan de je Asus licentie key, vaak bijgeleverd, moet gebruiken.crack_en_hack schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:57:
Of zou er iets in mini-laptops zijn ingebakken zodat ze gaan mekkeren zodra en een ander OS op komt dan het voor geinstalleerde uit de fabriek.
VLK dan
[ Voor 27% gewijzigd door crack_en_hack op 01-03-2009 02:02 ]
Verwijderd