VooDoo3 2000 -> VooDoo3 3000 (flash!!!)

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:06

Thorne

Forrester

Topicstarter
Ik zag een topic-je staan over de beruchte Voodoo3 3000...

Zelf heb ik een Voodoo3 2000 PCI maar sinds kort heb ik een Voodoo3 3000 PCI. Ik heb nl. de Bios geflashed van de kaart zelf. Dus gewoon de 'verkeerde' bios erop gezet. Nergens geen problemen mee loopt stabiel op 166 MHz. En het opstart-scherm van de video-kaart ziet er veel leuker uit dan eerst....

Waaro????
http://voodoo3bios.cjb.net /

Daaro!!!!

Veel flash-plezier!!!

Gegroet van een 3dfx-fan (ze bestaan nog steeds... hahahahaha)

>specs<

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:06

Thorne

Forrester

Topicstarter
P.S. als je gaat flashen zorg dan dat je bus-type en memory type van nieuwe bios overeen komt met je kaart, dat lijkt mij het enige wat belangrijk is.

>specs<

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
geen problemen met de koeling van je kaart, bij mij wordt die gewoon al flink heet. Niet aanpakken na een uurtje ut'en. Ook geen rare dingen op het scherm omdat ie zo overgeklockt is?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:47

Wimo.

Shake and Bake!

Nou.. ik heb het dus ff geprobeerd.. en het lijkt te werken.. hij geeft netjes v3 3000 aan en een 166mhz kaartje.. hopen dat ie stabiel is

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Mwoah ik heb al een V3 3000... kan ik um ook naar GeForce flashen? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

ik overclock um gewoon met zo'n proggie naar 166Mhz (dit werkt prima), dan kan ik um ook makkelijk weer downclocken.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

kan dat ook met mijn voodoo 2?

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

[klootehommelmode]een vriend van me heeft de voodoo rush liggen, kan ik die ook flashen naar de voodoo5 6000?
[/klootehommelmode]

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

tuurlijk niet man dat ding (ontploft)

• LosserNL
  • Laatst online: 25-08 19:58
Ik heb mijn V3-2000 ook al geflasht, werkt perfect, en met de nieuwe BIOS (2.15 meuk) is hij sneller dan een V3-3000 met oud bios. (dus niet alleen kloksnelheid wordt verhoogd)

• Daylights
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Kewl!

Net een V3 2000 gehaald voor m'n dualmonitor. Gaan we gelijk even uit proberen.

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Kan zoiets ook met een Matrox G400 32mb DH

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Kep een Voodoo 3 3000 16MB AGP met TV-Out, wat is er zo veel mooier aan de BIOS van de voodoo 3, ook alleen maar een beetje tekst???

En op welke pagina van 3DFX kun je BIOS'sen downloaden? ik wil een BIOS update downloaden van de site van 3dfx of stb.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

JA... Hmmmm leuk...

Maar helaas werkt het bij mij niet :((

Ik krijg deze melding: ERROR: Unknown flash EEPROM manufacturer. (Man. ID: BFh, Dev. ID: D4h)

Wie weet wat ik moet doen?

Ik heb de flash file van de Voodoo 3 3000. En ik heb dus de 2000. Allebei PCI natuurlijk.

Hellup

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Hmmmm ik denk dat ik het heb...

Het flash programmaatje kijkt eerst naar de EEPROM die hij moet programmeren. En volgens mij gebruikt 3dfx nu een ander merk.

Iemand anders er ervaring mee?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

WarMaster --> er is een SG versie en een SD-Ram versie, zorg dat je de juiste kiest!

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Goeiemorgen...

Zo slim ben ik ook nog wel :)

Hij flast de originele bios geen eens, die ik er eerst uithaal. Het ligt echt aan flash.exe, die kijkt naar de EEPROM die hij moet flashen.

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Waar haal je een Flash programma vandaan voor je voodoo 3000 ??
Iemand die een 3000 naar 3500 geflashed heeft?

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Helaas is upgraden naar een 3500 onmogelijk omdat het enige verschillen tussen de 3000 en e 3500 de TV opties zijn.

Volgens mij zijn ze voor de rest volkomen gelijk.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Wat is nou het voordeel van die flash?

Ik heb me 2000 al overklokt naar 178mhz, heeft die flash dan nog extra foefjes?

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik heb geen flauw idee... VOlgens mij wordt alles sowieso een tikkie opgefokt, maar er kan misschien nog meer veranderd worden.

Maar ik zoek nog dat goede flash proggie.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat is nou het voordeel van die flash?[/quote]Niks.. het enigste verschil is dat de v3 nu standaard op 166 loopt ipv 143.. en zodra je boot zie je v3 3000.. je kan hem natuurlijk verkopen als v3 3000 >:)

Verwijderd

Een handige jongen kan elke gewenste snelheid in die BIOS zetten :)
Pagina: 1