Toon posts:

Logitech Z5500 + Hifi versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb bij mij thuis een Logitech z5500 en ik zou hem graag willen aansluiten op mijn nieuwe versterker. Zodat ik mijn xbox, tv en digirecorder allemaal via mijn versterker kan gebruiken. De versterker is van samsung (AV-R720).

Nu heb ik problemen om mij geluid aan de praat te krijgen. Ik gebruik een optical kabel om van mijn TV naar de versterker te gaan. Ik heb ook nog een xbox 360 die ik natuurlijk ook graag via mijn z5500 zou kunnen laten gaan. Ik zit ook in de knoop met mijn subwoofer hoe ik die kan aansluiten of laten werken.

Als iemand een idee heeft van wat ik verkeerd aansluit of doe laat maar weten. :)

Alvast bedankt

mvg

Stephan

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
De Z-5500 is een speakerset met ingebouwde versterker. De subwoofer ga je dan ook niet zomaar los kunnen gebruiken.

Je zou kunnen alle aparaten op je versterker aansluiten en dan via een digitale uitgang je versterker met je logitech speakerset verbinden? Maar dan doet die versterker dus niets buiten signaal doorsturen, en heb je hem eigenlijk voor niets gekocht? Of heb je nog een andere speakerset?

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen andere speakerset :(

Kostelijke grap dus geworden. Ok toch bedankt. Hopelijk kan ik iemand vinden die hem dan terug overkoopt van mij.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je kan uiteraard ook:
-De speakers van de Z5500 aanpassen zodat ze op de versterker kunen

-De Z5500 verkopen en andere speakers kopen die er wel op passen (verbetering van het geluid is best goed mogelijk dan).

Life is not about specs, it is about joy!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:52

FeaR

In GoT we trust

De speakerset aanpassen zodat deze op de versterker aan te sluiten is mogelijk.
Je moet alleen kijken welke Z-5500 je hebt. Er is namelijk een versie met tulp-stekkers en een versie met "normale" audio-kabel die met klemmen vast gezet worden.

Als je Z-5500 deze aansluitingen heeft kan je je speakers gewoon aansluiten op een losse receiver. Dit omdat speakers meestal met deze aansluiting werken.
Afbeeldingslocatie: http://www.theinquirer.net/img/6686/logitech_z-5500_01.jpg

Als je Z-5500 deze aansluiting heeft dan heb je tulp stekkers:
Afbeeldingslocatie: http://www.laaudiofile.com/images/z5500b.jpg
Je kan dit eventueel ook aansluiten op een losse receiver, maar dan moet deze wel beschikken over een pre-out.

Let wel:
Dit is alleen voor de speakers.
Ik zou zo niet weten hoe je de subwoofer van de Z-5500 aan zou moeten sluiten.

Al vraag ik me wel af of het nuttig is om een goedkoop setje als de Z-5500 op een losse receiver aan te sluiten.

Maar als je alleen je tv en Xbox 360 op je Z-5500 wilt aansluiten kan je ook voldoen met alleen je Z-5500 en heb je geen losse receiver nodig. Je kan één van de twee optische kabels (Xbox en tv gaan beide over optisch) via een converter omvormen naar coaxiaal digitaal. Deze kabel kan je dan in de andere ingang van je Z-5500 doen en zo beide apparaten kunnen aansturen via de Z-5500. Zo'n converter is net twee tientjes en zeker de goedkoopste oplossing.

Als je receiver pre-out heeft kan je de kabels daar gewoon op aansluiten.

Edit:
Net even gekeken in de manual van je receiver en deze heeft geen pre-out.
Dus je kan je Z-5500 alleen maar aansluiten als je dus speakers hebt met draden in plaats van tulp-stekkers. Maar dan nogmaals: vraag ik me af of je er wel baat bij hebt om zo'n goedkope Logitech set aan te sluiten op een (dure) Samsung receiver. En als je het überhaupt al voor elkaar krijgt dan moet je nog steeds een manier vinden om je subwoofer aan de praat te krijgen.

Ik zou de Z-5500 weg doen, dit omdat deze toch geen DTS HD aan kan en je Samsung receiver wel. En voor dat geld (plus wat extra's) zou ik dan losse speakers kopen en een subwoofer (en kabel uiteraard). Zo'n los setje geeft al snel een veel beter geluid dan zo'n kant en klaar Logitech-setje.

Zelf heb ik een redelijk goedkoop setje Magnat Motion 990-speakers (nog geen €650,-).
Maar neem maar van mij aan dat het vele malen beter klinkt dan jouw Z-5500.
Vermogen alleen zegt niet alles...

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 28-02-2009 20:13 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je zou in principe ook die tulpjes eraf kunnen knippen. Moet werken. Of het handig/subitel/mooi is, is een ander verhaal.
Als ik de specs van de receiver goed heb begrepen zit er ook een versterkt subwoofer kanaal op. Dan zou je de Z5500 sub open moeten maken en de receiver direct op de woofer aan moeten sluiten. Ook niet echt een subtiel werkje, maar het zou dan misschien wel werken :P

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Zal dan maar doen wat ik al even van plan was. Zal mijn z5500 verkopen en deftige speakers gaan kopen. Wel spijtig want ik vond niet dat de z5500 zo slecht was.

Bedankt voor de info!
Pagina: 1