Ik heb op dit moment een WNAS en een Wireless media streamer, maar dat loopt niet zo lekker, zeker niet als ik in de toekomst HD will gaan streamen.
Ik zoek daarom een oplossing om een bedrade verbinding te maken tussen mijn router (waar NAS en PC's via UTP aanhangen) en de media streamer in een andere kamer, zonder dat ik UTP kabels door mijn huis hoef te trekken.
Daarom heb ik 2 vragen, waarvan ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.
M'n PC zit op een andere groep in de meterkast dan m'n TV
De servicedesk van Informatique zegt dat een homeplugsetje zoals deze kan worden aangesloten op twee stopcontacten van verschillende groepen, en toch een netwerkverbinding tot stand kan brengen die snel en stabiel genoeg is om streamen van vista pc en NAS met mediaserver naar een mediaplayer zoals IcyBox
Weten jullie:
1. of een homeplug goed werkt op verschillende groepen; en
2. of homeplug snel en stabiel genoeg is om HD te streamen.
Ik hoor heel graag hoe jullie hier over denken. Als iemand een ander goed idee heeft om HD te streamen op mijn TV dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!
Thanks
Ik zoek daarom een oplossing om een bedrade verbinding te maken tussen mijn router (waar NAS en PC's via UTP aanhangen) en de media streamer in een andere kamer, zonder dat ik UTP kabels door mijn huis hoef te trekken.
Daarom heb ik 2 vragen, waarvan ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.
M'n PC zit op een andere groep in de meterkast dan m'n TV
De servicedesk van Informatique zegt dat een homeplugsetje zoals deze kan worden aangesloten op twee stopcontacten van verschillende groepen, en toch een netwerkverbinding tot stand kan brengen die snel en stabiel genoeg is om streamen van vista pc en NAS met mediaserver naar een mediaplayer zoals IcyBox
Weten jullie:
1. of een homeplug goed werkt op verschillende groepen; en
2. of homeplug snel en stabiel genoeg is om HD te streamen.
Ik hoor heel graag hoe jullie hier over denken. Als iemand een ander goed idee heeft om HD te streamen op mijn TV dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!
Thanks