Externe HDD Esata-300

Pagina: 1
Acties:

• JFK104
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 13:18
Middag,

Heb wat huiswerk gedaan maar kom er nog niet helemaal uit. Graag jullie 2 cents

Wil een losse externe HDD behuizing + 1TB hdd aanschaffen

De keus voor de Hdd is wel gemaakt --> Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ (snel, stil en betaalbaar)

De behuizing is wat minder makkelijk omdat ik een wil met Esate-300 aansluiting. Keuze is hierin beperkt en kan eigenlijk geen geschikte vinden.

Mijn vragen zijn:
Ik heb een PC, windows XP, 2 GB geheugen, X2 3800+ cpu.

Ik wil hier een pci kaart (Equip eSATA II PCI Express Card) indoen die eSata (II) oftewel 300 ondersteund, vanwege veelvuldig grote bestanden kopieren. Heeft het zin om voor de Esata 300 te gaan of belemmerd de specs van mijn machine dat en kan ik net zo goed de esata 150 kiezen waar veel meer keus in is.

Veel van de behuizingen hebben brakke voedingen (ps2 achtige aansluiting) of een mega-adapter. Verder schijnt dat de koeling wel eens problemen kan geven maar gezien de keuze van mijn HDD zal dit misschien meevallen.

Zit nu aan de Cooler Master X Craft 360 behuizing te denken maar lees hier wisselende berichten over. Wie kan me hier meer over vertellen of eventueel een andere suggestie doen die aan mijn wensen voldoet.

Hoor graag !

Verwijderd

Chieftec levert voor iets van 25 euro een prima e-sata behuizing die ook nog eens degelijk is. Zie Pricewatch voor meer info.

En waarom koop je een kaart hiervoor? Je kan voor 5 euro toch gewoon een sata - e-sata verloopje halen?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarom lastig doen en een externe behuizing met losse harde schijf kopen als er ook een kant en klare met eSata-aansluiting kunt kopen: pricewatch: LaCie d2 Quadra Hard Drive 1TB bijvoorbeeld

Mocht je per se een losse behuizing en/of die F1 willen hebben, neem dan eens een kijkje hier in de pricewatch: klik of klik nu eSata

[ Voor 26% gewijzigd door Wiethoofd op 28-02-2009 13:44 . Reden: Firewire gelezen terwijl er eSata stond ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:16
SATA150 heeft een rating van 1.5 Gbit/s, ofwel 187,5MB/s.
Een Samsung Spinpoint leest max 120MB/s.
eSATA150 moest dus wel lukken.
Verder al eens de betrouwbaarheid van de Samsung Spinpoint F1 bekeken?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Firewire gaat niet sneller dan 35mb/s ;)
Of wel is stukke trager dan E-sata.
Sata 150 of 300, zal zeggen zoek wat benchmarken op want dit is al vele malen uitgebreid gesproken op internet. Zover ik weet geeft Sata 300 maar weinig extra snelheids winst aangezien snleheidsvlimiet bij de hardeschijf ligt. Terwijl sata 150 al meet dan genoeg bandbreedte heeft.
Wel dacht ik dat zo is dat Sata 300 wel paar nieuwe versnelling in protocol heeft wat beetje snelheids winst kan geven, maar verwacht er geen wonderen van.
Maarja wil je zeker weten google dan even op sata 1 vs sata 2 en je weet het.

• JFK104
bedankt voor jullie 2 cents

@Wiethoofd, met alle respect, waarom zou ik een schijf nemen a 300 € als ik nu voor 130 € klaar ben. Schijf heeft ook nog eens mindere specs.

@Malantur, dat is info waar ik wat mee kan. Had inderdaad naar de testen ed van de Spinpoint gekeken en komt er toch overal goed uit. Alleen icm Linux geeft het wat problemen maar daar zal ik geen last van hebben.

@Grizzly verloopje of kaartje maakt niet zo veel uit in prijs. Maar misschien is je verloopje wel een beter idee

Heb nu de volgende combinatie op het oog:
-AC Ryan AluBox 3.5 (enig nadeel lompe voeding) Link
-Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ Link
-AC Ryan eSATA Kit Link

Heeft iemand nog tips / aanmerkingen voordat ik deze order inschiet.

Bedankt voor jullie input!

• JFK104
Herstel --> het wordt toch een Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB

Benchmarks van Samsung zijn super maar een enorm hoog percentage uitval en problemen.

Ietsje duurder 22 € maar goed, dataloss is niet in geld uit te drukken!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:16
Malantur schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:43:
Verder al eens de betrouwbaarheid van de Samsung Spinpoint F1 bekeken?
Toch grappig als mensen je raad in de wind slaan, en dan een dag later tot dezelfde conclusie komen :').
Maar inderdaad, als je er een data recovery bedrijf op moet loslaten ben je een veelvoud van die extra 22 euro kwijt.
De Black serie (performance) van WD is om een of andere reden ook nog betrouwbaarder dan de Green serie (energiezuinig), persoonlijk vind ik dan ook dat de Black serie momenteel de beste keus is.

Trouwens, gelieve de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop te gebruiken in plaats van te double posten binnen de 24u.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• JFK104
@ Malantur gelukkig gaan mijn aankopen nooit over 1 nacht ijs ;-)

Bedankt voor je input, heb m besteld!
Pagina: 1