Situatie:
Oorspronkelijk had ik een Demon verbinding met een Zyxel Prestige 650R.
Zoals jullie weten heeft XS4ALL (helaas) demon overgenomen; sinds dat punt kwam ik er zelf achter dat bridge modus niet meer werkte en men het modem in routed modus moet zetten.
Als je een router achter de Zyxel hebt dan krijgt de router ipv het publieke IP nu een interne IP die de modem afgeeft en op zijn beurt geeft de router zijn eigen interne reeks door aan de apperaten achter hem.
Nu werkt het voor internet en et.c prima
Probleem:
Maar nu is het zo dat mijn gameconsoles (PS3,X360) niet helemaal juist meer werken, "nat restricted" etc errors. Echter heeft het alsnog op de 1 of andere manier via uPNP altijd gewerkt, maar echt wenselijk is deze situatie niet want 9/10 keer kan ik op sommige momenten geen verbinding maken.
Ik zou graag een optie willen weten waarbij ik met behoud van mijn bestaande apperatuur alsnog meerdere apperaten in mijn netwerk juist kan laten werken, want volgens mij zou een
Wat heb ik ?
- Zyxel Prestige 650R Modem (werkt alleen in routed modus) heeft maar 1 UTP poort, geen Wi-FI
- D-Link DGL-4300 1 Gigabit Router + Wifi ( ik gebruik zowel wired als Wi-Fi)
Achter de D-Link staan wired : 1 PC , 1 X360, 1 PS3
Wireless : 1 PC (in totaal andere kamer) en 1 Laptop
Configuratie :
Zyxel ingestelt als XS4ALL hem wilt hebben en in routed modus, firewall uitgeschakelt..
Router heeft ook geen firewall, heeft alle poorten goed geconfigureert voor elke apperaat achter hem.
Zelf had ik in gedachte dat ik het modem zo configureer dat hij alle UDP/TCP poorten forward naar het router maar dit werkte ook niet helemaal.
Is mijn enige echte optie 1. Overstappen ? (wie zegt dat de volgende provider bridge modus aanbied ??) of 2. een all-in-1 solution koop (adsl modem+gigabit router/Wifi)
[ Voor 3% gewijzigd door lithiumangel op 28-02-2009 13:18 ]