Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XS4ALL] Bridge modus geen optie meer, hoe verder ?

Pagina: 1
Acties:

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11 20:27
Situatie:

Oorspronkelijk had ik een Demon verbinding met een Zyxel Prestige 650R.
Zoals jullie weten heeft XS4ALL (helaas) demon overgenomen; sinds dat punt kwam ik er zelf achter dat bridge modus niet meer werkte en men het modem in routed modus moet zetten.
Als je een router achter de Zyxel hebt dan krijgt de router ipv het publieke IP nu een interne IP die de modem afgeeft en op zijn beurt geeft de router zijn eigen interne reeks door aan de apperaten achter hem.
Nu werkt het voor internet en et.c prima

Probleem:

Maar nu is het zo dat mijn gameconsoles (PS3,X360) niet helemaal juist meer werken, "nat restricted" etc errors. Echter heeft het alsnog op de 1 of andere manier via uPNP altijd gewerkt, maar echt wenselijk is deze situatie niet want 9/10 keer kan ik op sommige momenten geen verbinding maken.

Ik zou graag een optie willen weten waarbij ik met behoud van mijn bestaande apperatuur alsnog meerdere apperaten in mijn netwerk juist kan laten werken, want volgens mij zou een

Wat heb ik ?

- Zyxel Prestige 650R Modem (werkt alleen in routed modus) heeft maar 1 UTP poort, geen Wi-FI
- D-Link DGL-4300 1 Gigabit Router + Wifi ( ik gebruik zowel wired als Wi-Fi)

Achter de D-Link staan wired : 1 PC , 1 X360, 1 PS3
Wireless : 1 PC (in totaal andere kamer) en 1 Laptop

Configuratie :

Zyxel ingestelt als XS4ALL hem wilt hebben en in routed modus, firewall uitgeschakelt..
Router heeft ook geen firewall, heeft alle poorten goed geconfigureert voor elke apperaat achter hem.

Zelf had ik in gedachte dat ik het modem zo configureer dat hij alle UDP/TCP poorten forward naar het router maar dit werkte ook niet helemaal.

Is mijn enige echte optie 1. Overstappen ? (wie zegt dat de volgende provider bridge modus aanbied ??) of 2. een all-in-1 solution koop (adsl modem+gigabit router/Wifi)

[ Voor 3% gewijzigd door lithiumangel op 28-02-2009 13:18 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik snap het niet. Je zet je modem toch gewoon in bridge modus, dan krijgt je router het internet-IP. Je provider heeft er toch niets mee te maken welk apparaat van jou direkt op het internet aangesloten zit?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• lithiumangel
Zo hoort het wel te gaan inderdaad en zo had het altijd gewerkt.
Toch werkt het simpelweg gewoon *niet* meer in bridge modus voor ex-demon klanten en XS4all doet daar gewoon niks aan (heb ze al 4x gebelt en 2 mailtjes verder ) XS4ALL houd stug aan " als het via onze aanbevolen configuratie wel werkt, is alles wat daarbuiten valt niet ons probleem " (en hun configuratie is dus routed mode)

Eerst dacht ik aanvankelijk dat het gewoon aan mijn modem lag, nu had ik nog een andere liggen, en daar werkte het ook niet bij, een linksys bij de mediamarkt gehaalt en die werkte ook niet in bridge modus zelfs niet met alleen 1 apperaat erachter, modem krijgt gewoon weg geen IP meer maar heeft wel een line sync.

Wordt ook gediscusieert op b.v consumentenbond : http://www.consumentenbond.nl/forum/showthread.php?t=3547 en er staan op het net veel meer referenties van mensen in dezeflde situatie waarbij bridge mode gewoon simpelweg niet meer werkt en was voor vele de reden tot directe overstap geweest.
Een andere optie om het toch werkende te krijgen volgens wat zoek werk op google is als je aan SIP SPOOFING / half bridged mode gaat doen ; iets wat ik niet kan met m'n Zyxel.

[ Voor 31% gewijzigd door lithiumangel op 28-02-2009 13:45 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Ik zou het heel erg vreemd vinden als bridged modus niet zou werken. Gezien het bij alle andere ISP's waaronder die op hetzelfde netwerk, wel werkt. Het lijkt mij eerder een kwestie van dat je zelf iets verkeerd ingesteld hebt staan oid. En daar heeft XS4ALL inderdaad niets mee van doen, kortom, dat ondersteunen ze gewoon niet.

Kun je eens aangeven wat er dan niet werkt aan Bridged Modus en hoe je het momenteel ingesteld hebt staan als je het in bridge-modus probeert.

PS. Je weet neem ik aan dat het wel eens kan zijn dat je een paar uur moet wachten bij het wisselen van apparaten qua DHCP-lease?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het alternatief is om de D-link tot accesspoint te "degraderen". Geef de D-link een IP-adres in de range van de Zyxel (maar buiten de DHCP-range), schakel de DHCP server van de D-link uit, en steek de UTP-kabel vanuit de Zyxel in een LAN-poort van de D-link. De routing wordt dan gedaan door de Zyxel, en daar zul je je portforwarding moeten doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

kalizec schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 14:21:
PS. Je weet neem ik aan dat het wel eens kan zijn dat je een paar uur moet wachten bij het wisselen van apparaten qua DHCP-lease?
Dit kan inderdaad de clou zijn. Als ik hier een ander apparaat de internet-IP wilt laten krijgen, moet ik ook wachten voordat ik kan switchen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• lithiumangel
@Gambieter: Na van te voren ff een klad te hebben gemaakt op papier wie/wat krijgt/doet in mijn netwerk heb ik het opgestelt volgens jou aanbeveling.
Resultaat ? Werkt perfect ! Bedankt !

@ Transec + Kalizec.

Ja; daar had ik rekening mee gehouden; echter is de DHCP-lease is bij mij in de praktijk altijd enkele minuten tot hoogstens 10.

Het is puur en enkel dat zodra de modem in bridge modus staat; deze niet meer werkt.
Dit is geen configuratie fout aan mijn zijde, daar ben ik 200% zeker van (100x dubbelcheck van de settings en NAT) het probleem is bekend onder de Demon->Xs4all migranten na de overname; hier is op verscheidene fora wat over te lezen, het lijkt me sterk dat opeens 20 verschillende mensen dezelfde configuratie fout maken
XS4all weigert het probleem in ieder geval (helpdesk volgt gewoon standaard vragen script; men weet niet wat bridged modus in de eerste instantie is) , wat reden voor vele van de gedupeerde was voor overstap zodra XS4all Demon had overgenomen.

Een werkende work-around volgens online bronnen is sip-spoofing/half bridge.
Maar die functionaliteit heeft mijn apperatuur niet.
Pagina: 1