Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Upgraden met oude kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik had hier een oud AthlonXP systeem staan wat eindelijk de geest had gegeven, dus ik op het internet nieuw mobo+proc+geheugen besteld om 'm nieuw leven in te blazen.

Nou was ik gisteravond van start gegaan met oude mobo etc uit de kast te halen, maar kom ik erachter dat de bevestigings punten van het nieuwe mobo niet allemaal op de backplate van de oude kast aanwezig zijn.

De gaten langs de rand komen prima overeen (3 boven, 3 onder) maar de bevestiging voor de gaten op de hoeken van de CPU socket zijn er niet. En ik ben nu bang als ik 'm zo monteer dat er op dat punt, wat met het koelblok erop toch wel het zwaarst belast wordt, stuk gaat.

Oude kast: Chenbro X-pider midi tower (zie BBG jan 2004 high end game)
Oude mobo: Asus A7N8X-E (zie BBG jan 2004 budget game)
Nieuwe mobo: MSI P43 neo-F (zie BBG jan 2009 basis)

Ja ik maak gretig gebruik van BBG's ;)

Moet ik een nieuwe kast gaan ritselen of weet iemand een trucje?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je hebt een zgn. "Retention bracket" nodig denk ik.

Die schroef je vast aan je moederbord, en daar maak je dan de koeler aanvast.

Wel goed opletten dat je een retention bracket krijgt die voor jouw socket geschikt is (volgens mij heb jij en S775 moederbord) Met een S478 ben je dan niks.

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2009 12:58 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Past je voeding nog wel op het mainboard?!
Ik heb zelf wel kasten verbouwd: uitzagen, wat gaatjes boren, draad tappen, busje er in, en alles heeft weer een plekje. Maar voor het werk zou ik het nu niet meer doen...

Verwijderd

Topicstarter
Da's een goeie Remco, ik ga gelijk even controleren 8)7

Op zich heb ik niks tegen op hobby'en maar als ik naar 3 zaken moet rijden voor busjes en dan nog 2 uur aan het knutselen ben haal ik gewoon een nieuwe, zo'n luie hond ben ik dan ook wel weer.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

De 4 gaten rond de CPU zijn niet bedoeld om aan de kast te schroeven middels busjes.

Deze gaten zijn voor de bevestiging van de CPU koeler.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
En de Gouden Bokkelul Award gaat naar... :X

In de loop der tijd zijn er dus 2 pinnetjes bij gekomen en is ie een factor 30% groter... Hehe :P

Ik loop hier nu gewoon rustig fluitend de deur uit, let maar niet op mij.... |:(

En met dank aan Shuriken neem ik ook de Zilveren award mee naar huis...

Ik heb al lang niet geknutseld ik zie het al weer :z

Maarre, ff resumerend, ik heb geen nieuwe kast nodig alleen nieuwe voeding, juistem?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 13:09 ]

Verwijderd

idd
Pagina: 1