Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ben op zoek naar een degelijke koptelefoon voor een degelijke prijs (liever niet over €100).
Ik heb vooral interesse in de AKG K450 (€100) en K518 (€60).

Verschillen deze veel in kwaliteit en dempt de K450 wel genoeg geluid van buitenaf want deze zijn wel wat kleinder ?

Welke zouden julie kiezen of hebben jullie nog andere ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Misschien handig erbij te vermelden waar je hem wil voor gaan gebruiken. Er is immers een groot verschil in recreatief muziek luisteren, deejayen, producen en afmixen, en audiofiel luistergebruik.

Voor gewoon recreatief luisteren (ook buiten bijvoorbeeld) is het belangrijk dat ie veel draagcomfort heeft en redelijk wat geluid van buitenaf dempt (pratende mensen, spelende kinderen,etc..)

Voor DJ's is het belangrijk dat ie luid kan en zowat ALLES van omgevingsgeluid tegenhoudt, ivm de extreem luide muziek waar je wil bovenuit komen.

Voor producing is het de bedoeling dat je koptelefoon zo accuraat mogelijk het volledige geluidsspectrum weergeeft.

En tot slot, als enkel geluidskwaliteit van belang is, dan heb je een 'open' koptelefoon nodig. Deze dempt zowat niets van het omgevingsgeluid, MAAR dan moet je wel zorgen dat je in een stille kamer kan zitten ermee.

Het is dus maar wat je wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het voor recreatief gebruik. Maar moet wel wat geluid dempen want wil het ook wel gebruiken om te mixen, maar dit is maar gewoon in mijn kamer met een herculespaneel dus geen echte feestjes ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze beide, de 518 en de 450 sinds vandaag.

tussendoor had ik een senheiser maar omdat ie zo lelijk was en klonk toch weer terug gegaan.

de 518 is super qua isolatie en geluidskwaliteit, heb er een hele fijne koptelefoon aan gehad tot ik een kabelbreuk kreeg aan de rechterkant. daarom heb ik nu voor de 450 gekozen die een vervangbare kabel heeft. wel fijn dacht ik :)

als ik reviews moet geloven klinkt de 450 nog strakker dan de 518, ik moet m nog ff laten inspelen dus kan dat nog niet beoordelen maar tot zover ben ik wederom onder de indruk. hij isoleert t geluid van buiten wel iets minder maar nog steeds komen irritante mensen die luid bellen in de trein er niet doorheen denk ik ;) sowieso doe je geen miskoop aan beide apparaten.

de een is wat groter en zit zachter maar heeft geen verwisselbare kabel (altijd al een kwetsbaar iets) de andere is compact, klinkt strak met een éénzijdige verwisselbare kabel maar isoleert weer minder.

Ik heb m trouwens voor 80 eu incl verzenden gekocht bij digitalstreet, coolblue (denk dat je daar gekeken hebt) is snel van service maar ook duur.