traag internet

Pagina: 1
Acties:

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 17:18
Wij hebben een usrobotics USR9113 modem/router.

Nu hebben wij last van traag internet, echter als wij de modem herstarten dan gaat het internet WEL snel voor een paar minuten. Hierna is het weer terug traag. En moeten we de modem weer herstarten.

Weet iemand waar dit aan kan liggen. Moet ik ergens op testen. of is het toch mijn ISP (scarlet belgië)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vervang het modem eens om mee te beginnen en controlleer de instellingen daarvan. Sommige modems slippen heel snel dicht als je een groot aantal connecties open hebt staan (zoals torrentjes e.d.), dus daar zou je probleem ook nog kunnen liggen.
Op deze manier is er in elk geval weinig concreets over te zeggen.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
yoki2007 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:32:
Wij hebben een usrobotics USR9113 modem/router.

Nu hebben wij last van traag internet, echter als wij de modem herstarten dan gaat het internet WEL snel voor een paar minuten. Hierna is het weer terug traag. En moeten we de modem weer herstarten.

Weet iemand waar dit aan kan liggen. Moet ik ergens op testen. of is het toch mijn ISP (scarlet belgië)
Draai je veel torrents of andere downloadzooi?Als dat zooi is moet je het aantal connecties een stuk lager zetten in je client.En misschien is je modem aan het overlijden,wat voor merk modem is het en wat voor type?

• Yoki1985
Kijk eens in de quote die je doet daar zet ik het merk en type.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 22:43
Maargoed, draai je dus veel torrents of heb je de half-open connectielimiet omhoog geschopt naar 1000 ofzo?

• Yoki1985
Er draaide inderdaad iemand op het netwerk µtorrent. Hier stond echter wel maar 1 torrent actief.

Toen we hier een andere poort namen waren de problemen opgelost. Hoe kan een poort dit veroorzaken?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

1 torrent actief betekent niet dat er maar 1 connectie actief is. Als die ene torrent 1000 connecties opengooit gaat je modem alsnog op z'n gat/

• Yoki1985
Connecties zijn gelimiteerd op 850.
Nu weet ik niet of dit veel is of niet, maar het is wel de standaard instelling.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In het beleid van Overige Hardware staat toch vrij duidelijk dat netwerkzaken niet hier maar in Netwerken thuishoren :o

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

yoki2007 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:01:
Nu weet ik niet of dit veel is of niet, maar het is wel de standaard instelling.
Als ik er meer dan 30 heb dan gaat m'n modem (copperjet 812) op z'n gat na een paar dagen. 850 is iig voor mij dus behoorlijk veel.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
yoki2007 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:01:
Sorry van mijn bovenste reactie,had nog niet me ogen open op dat ogenblik.Maar misschien moet je bij de torrents de connecties eens naar 50 zetten en dan eens kijken of ie het goed doet.Word het modem ook (te)warm?
Pagina: 1