Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:47
Ik heb zojuist een Acer Aspire M7720 bij Paradigit opgepicked en na openen van de doos blijkt er totaal geen software en handleidingen in te zitten. Tevens zitten er stickers op de behuizing die niet gebroken mogen worden omdat je dan de garantie kwijt bent.

Is dit tegenwoordig standaard? Ik neem aan dat ik zowiezo de behuizing zou moeten mogen open maken wil ik er een nieuwe/andere PCIe kaart inzetten?!

Voor de handleiding zou ik terug kunnen gaan naar Paradigit maar ik zie online dat het zelfs bij Acer niet te vinden is. Geen handleiding, firmware, drivers, etc... Hoe weet ik nou wat voor moederbord er in zit en hoe en wat bij geheugen uitbereidingen etc?

Heeft iemand wel meer gegevens voor dit systeem? Ik vind het maar raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja, software bij acer kun je branden direct (dus je recovery dvd mag je zelf maken, leuk he?). Zegels moet je even navragen hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Normaal? Ja, bij Acer en andere budget merken wel ja :r

Merken als Acer besparen op echt alles en plakken overal stikkers en zegels op om maar zo weinig mogelijk mensen te hebben die garantie claimen. Zo is 1 jaar garantie ook niet de normale gang van zaken volgens een Europese richtlijn (België heeft die bv overgenomen waardoor men daar verplicht 2 jaar garantie krijgt), alleen in Nederland is die iets anders maar in principe komt dat op 3 (of meer) jaar garantie neer. Vervangen van PCIe zou volgens mij ook gewoon mogen, oa Asus heeft ook een zaak verloren wat betreft uitbreiding van geheugen in de EeePC op dat vlak.

Tsja, Acer... De een vind het een goed A-merk, ik noem het maar een B-merk. De producten die ze maken zijn best leuk, maar een laptop is meer dan alleen leuke specificaties. Je gaat er echter niets aan doen met jou laptop, maar netjes is het inderdaad allerminst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:47
Bedankt voor de reacties maar het is geen laptop maar een desktop. Dit is tot op heden de enige pc met de nieuwe Intel i7 processor. Dus vandaar dat ik nu Acer heb staan. Maar ik heb er ook geen probleem mee want acer is door de jaren heen ook een stuk beter geworden dan het B-merk dat ze vroeger waren. Verder zal het interne ook wel weer van andere fabrikanten zijn. Dat er nou een acer sticker op zit maakt mij nou ook weer niet uit. En zeg nou zelf Intel i7-920 2.67GHz HT Quad-core, 6GB DDR3!!, 1TB HD... >:)

Bij een laptop zou ik verder kijken inderdaad, sterkte van de behuizing is ook een niet te onderschatten specificatie, en zo zijn d'r meer...

Ik zal zo meteen even over de stickers enzo navragen. Ik mis toch nog een gratis spel ;) en het nieuwe TFT scherm heeft mij iets teveel dode pixels.

[ Voor 5% gewijzigd door Eagle666 op 28-02-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:16
Eagle666 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:42:
Bedankt voor de reacties maar het is geen laptop maar een desktop. Dit is tot op heden de enige pc met de nieuwe Intel i7 processor. Dus vandaar dat ik nu Acer heb staan. Maar ik heb er ook geen probleem mee want acer is door de jaren heen ook een stuk beter geworden dan het B-merk dat ze vroeger waren. Verder zal het interne ook wel weer van andere fabrikanten zijn. Dat er nou een acer sticker op zit maakt mij nou ook weer niet uit. En zeg nou zelf Intel i7-920 2.67GHz HT Quad-core, 6GB DDR3!!, 1TB HD... >:)

Bij een laptop zou ik verder kijken inderdaad, sterkte van de behuizing is ook een niet te onderschatten specificatie, en zo zijn d'r meer...

Ik zal zo meteen even over de stickers enzo navragen. Ik mis toch nog een gratis spel ;) en het nieuwe TFT scherm heeft mij iets teveel dode pixels.
Ik kan je vragen ook wel even beantwoorden :o

Stickers: Jep, ze zitten er op maar hebben weinig echte betekenis. Ze garanderen voor ons bijvoorbeeld ook de compleetheid (is dat een woord? :P) van een systeem, en het is vooral dat de klant niet direct kan claimen dat er een hardeschijf mist in het systeem. Wanneer je gewoon een videokaart wilt inbouwen is dat geen probleem, de fabrieksgarantie vervalt niet.

Wanneer er bijvoorbeeld overduidelijke gebruikersschade is geconstateerd (een "kabelbreuk" op de plek waar uit een tie-wrapje heeft gezeten die duidelijk door een schaar komt, bijvoorbeeld. Het gebeurd :+) dan is zo'n gebroken stickertje voor ons een duidelijke indicator ;)

En volgens mij zit er geen handleiding bij Acer-systemen meer, behalve 1 groot (overbodig, we zitten op tweakers toch ;) ) vel met het overzicht van waar nou precies de kabeltjes moeten komen.

En Acer (en zo'n beetje elk ander A-merk) doet helaas al jaren niet meer aan het leveren van driver-CD's of de Windows DVD. Je wordt geacht om zelf even zo'n recovery-dvd te bakken met eRecovery van Acer. (Staat ook nog ergens op dat blad, geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51
Even een kickje.
Ik heb zelf ook een M7720 bij Paradigit gekocht en volg al geruime tijd dit forum:
http://www.computerbase.d...read.php?t=522519&page=17
Daar wordt een uitgebreid review gevolgd van de M7720.
Ik heb daar zelf een groot aantal foto's geplaatst van de inhoud.
De stickers verbreken is geen probleem, heb ik zelf nagevraagd bij Acer.
Iets over de inhoud:
Mobo: Foxconn
Geheugen: Samsung
CPU Cooler: Foxconn
PSU: Lite-On
DVD combo: Hitachi/LG

De Acer FTP site voor drivers:http://support.acer-euro.com/drivers/ftp/ftp.html
Een manual voor de M7720 (in Amerika met de naam Gateway):http://support.gateway.com/s/Manuals/Desktops/8513213.pdf

Ik bouw al jaren zelf computers in elkaar en dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een compleet systeem heb gekocht. Eenvoudig omdat Acer de eerste (of één van de eerste) was die met een I7 cpu uitkwam en prijstechnisch ook zeer concurerend is (was?)

• Grandioos
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-10-2022
Hoi,
Ik heb net een M7720 gekocht 2de hands.
Nu wilde ik het geheugen uitbreiden dus reepje geheugen eruit gehaald.
Spec`s opgeschreven en reepje weer terug. Niets raars gedaan voor de rest.
Schrik!! Bios geeft nu nog maar 4Gb aan ipv 6 Gb!!!!!!
Heb ik iets over het hoofd gezien of is het reepje stuk?
Wel al even met memtest gecheckt maar weet niet goed waarop te letten.
Heeft iemand een idee of tip dan graag.

Bvd voor jullie reactie!

Groet
Arno
Pagina: 1