Sync probleem iCal to iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgoist
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09-2024
Op een of andere manier heb ik problemen met de synchronisatie tussen iCal op mijn MacBook enerzijds en de Agenda op de iPhone anderzijds. Ik maak geen gebruik van Mobile Me of iets dergelijks, dus het gaat om een sync direct tussen de MacBook en de iPhone.

Bij het installeren van mijn iPhone werden keurig alle iCal entries in m'n iPhone weergegeven. Op een gegeven moment zag ik geen entries meer in m'n iPhone. Een nieuwe entry toevoegen synchroniseerde ook niet (beide kanten op). Contactpersonen gaat prima, daar ondervind ik geen problemen mee.

Ik heb de volgende (soms vrij rigoureuze manieren) al geprobeerd, helaas zonder resultaat.
  • me een ongeluk gegoogled op het probleem
  • iSync Synchronisatiegeschiedenis gewist
  • Vervang gegevens op deze iPhone aangevinkt (dit zou m'n iPhone hoe dan ook met m'n iCal moeten overschrijven)
  • iCal exporteren, compleet legen en weer terug importeren (ook onder een andere naam)
  • iPhone herstellen (ook zonder reservekopie te gebruiken)
  • iTunes opnieuw geïnstalleerd
Dit niet per se in deze volgorde, maar veelvuldig en meerdere keren herhalend.
Ik heb de laatste firmware, geen jailbreak toegepast (ben ik nog niet aan toe O-) ) , alle OS X softwareupdates uitgevoerd.

Voor de problemen zich voordeden, zaten er een aantal agenda's in mijn iCal:
  • Thuis
  • Werk
  • Verjaardagen (dit is wat automatisch gelinkt is met m'n Adresboek op m'n MacBook, geloof ik)
Deze heb ik dus nu allemaal verwijderd, maar zelfs na alle rigoureuze stappen die ik hiervoor noemde, worden deze nog altijd aangegeven in iTunes onder 'Synchroniseer iCal agenda's' . Nu staat hier ook een 'mijn.naam@gmail'-agenda tussen. Een tijd geleden (nog voor ik m'n iPhone in bezit had) heb ik eens een link gelegd tussen iCal en Google Calendar. Aangezien me dit weinig boeiends bood, heb ik die toen verwijderd.

Deze agenda's zijn blijkbaar leeg, want mijn iPhone blijft leeg, ook al vink ik ze allen aan (ik zie dan wel meerdere (maar lege) agenda's in mijn iPhone). Als ik 'Synchroniseer iCal agenda's' helemaal uitvink, zie ik geen agenda's meer in m'n iPhone.

Nu heb ik in iCal een nieuwe agenda aangemaakt en hierin mijn back-up geplaatst. iCal heeft nu dus maar 1 agenda, die ik nu dus naar m'n iPhone wil krijgen... maar iTunes laat nog altijd die oude agenda's zien.

Hoe krijg ik nu voor mekaar dat iTunes de kalender(s) laat zien die ik daadwerkelijk in mijn iCal heb staan, en nog belangrijker, die ook keurig met mijn iPhone synchroniseert? Het lijkt me dat iCal nog oude agenda's ergens heeft opgeslagen, althans, de naam ervan en deze zo doorstuurt naar iTunes.

Getting a bit desperate here... |:( hellup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgoist
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09-2024
Woaaah! Oplossing eindelijk gevonden: _/-\o_

In je libraby/calendar folder staan een aantal files met 'cache' in de naam. Die verwijderd, iTunes en iCal beiden opnieuw opgestart en nu laat iTunes weer de agenda's zien die iCal heeft.