Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Medetweakers,

Al jaren lurk ik op het forum rond als ik problemen of onverklaarbare dingen op mijn computer gebeuren. Ik heb het ook altijd op kunnen lossen door een hoop gegoogle en zelf dingen uit te vinden... tot nu toe dus.

- Situatie:
Net nieuwe videokaart gehaald (EVGA GTX295) ter vervanging van mij 4870. ik helemaal blij met mijn nieuwe aankoop in mijn computer gedaan, drivers geinstaleerd, ati drivers geuninstaleerd en gamen maar :) totdat na een paar uur gegamed te hebben (van alles door elkaar crysis WH, FEAR2, WoW, L4D.) het beeld spontaan uit en weer aanspringt. Mijn monitor (tv) geeft letterlijk aan ''no video signal''.
Dit gebeurt in sommige games meer dan anderen. In left4dead is het om de haverklap (circa 10x per minuut) bij andere games minder (gta4 1x per minuut).

Eerst dacht ik dat het een temperatuur probleem was. EVGA Precision tool geinstaleerd en laten loggen wat er met de temps gebeurt, maar die komen niet boven de 72 graden uit. (stressed gta4 max settings) (50 graden idle btw)
- bleek het niet te zijn.

SLI uitzetten maar, hielp ook niet. Physx uitgezet, geen effect.
Driversweeper geprobeerd, alle ati shit van mun pc afgehaald, geen effect.
Nieuwe verse Vista instalatie, nog steeds.

Het vreemde is dat het ook (in mindere mate) gebeurt bij het afspelen van mijn anime/films. het maakt niet uit of het full hd of crappy crappy kwaliteit is. Het is zelfs een keer gebeurt met Flash video op een website (in Chrome).

Nu snappen jullie vast ook de topic titel, direct 3d word ook bij het afspelen door videoplayers gebruikt, dus dat is de richting waar ik in aan het denken was, de oplossing daarentegen zou ik niet weten.

Hoogstwaarschijnlijk horen jullie wel van mij dat ik ongeveer na 3 dagen proberen wel de wanhoop nabij ben...

specs:

Gigabyte x58-ud4p
core i7 920
6 gig 1600 corsair dominator
EVGA GTX295
Corsair 750 voeding
vista buisness
300g velociraptor

edit:

Ik vergat er even bij te melden.. geen overclock of dergelijke, vista hellemaal geupdate en uiteraard nieuwste nvida drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Het beeld gaat dus uit, dan weer aan--> en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Het klinkt alsof je videokabel (van je videokaart naar je monitor) aan één van beide kanten af en toe niet goed contact maakt... is het dát niet gewoon? Kan het zo simpel zijn dat je misschien de kabel er niet goed in hebt? Met name het weer aanspringen van het beeld zoals je dat beschrijft doet me namelijk vermoeden dat het geen softwarematig probleem is... bij een softwarefout gaat het beeld op zwart totdat je alles zelf weer reset (door opnieuw op te starten bijv.) maar het komt zeer zelden vanzelf weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@niels
Sorry, mja gaat uit en weer aan (duurt een seconde of wat) maar games/films gaan gewoon door. Muziek effecten, controls werken allemaal gewoon.

@woelders
Maar waarom gebeurt het dan alleen in games/films? maar ik zal het nog een keer aansluiten :) de meeste computer problemen lossen zichzelf ook op na een reboot. :P

edit:

-Net even L4D geprobeerd... nog helaas niet geholpen
-Typo verwijderd

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Wat zijn de voltage waarden die je voeding laat zien?
Misschien krijgt je videokaart niet een constant voltage aangeleverd en kan misschien hierdoor instabiel worden.
Het ene spel vergt meer van je videokaart dan het andere en hierdoor heb je de problemen bij het ene spel meer/sneller dan het andere spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eeeh.. hoe doe je dat zonder multimeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier de oplossing gevonden:
http://www.evga.com/forum...asp?m=469513&mpage=2&key=
Het is de 4de post van boven.

Het lag blijkbaar aan de combinatie HDTV (philips 42 inch) en een geforce hoger dan de 8000 series. Het probleem zit hem in de EDID die de monitor naar de computer stuurt en de standaard in de originele nvidia drivers. Dat is nu verholpen met een register tweak.

Bedankt voor de hulp

- Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sorry voor de schop van het oude topic maar ik heb hier ook nog even een vraag over.

Ik heb hier twee Setup's met hetzelfde probleem.

Het gaat om een
Asus P6t
6gig Geil 1600
1tb WD
1000Watt Antec
Asus 295GTX
Vista X64

En een

Gigabyte GA-EX58-UD3R
6gig Geil 1600
1tb WD
1000Watt Antec
Asus 295GTX
Vista X64

Verder nog een standaard brander en speler.

Deze valt met verschillende Games (WOW/Crysis/CrysisWarhead/Arma2) constant uit.
Drivers zijn volledig up to date en alles lijkt goed ingesteld.

tijdens het gamen schiet de monitor 1a2 seconden op zwart en komt dan weer terug. De monitor op een ander systeem geeft geen problemen dus lijkt echt in het systeem te zitten.
(soms geeft Vista x64 aan dat het beeldschermstuurprogramma opnieuw is gestart)

Moederbord/geheugen/cpu/videokaart/harddisk/voeding en installatie zijn al vervangen.
Ook de videokaart is vervangen voor een GTX285 en dan is het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen.

Zijn er mensen die hier nog advies voor kunnen geven?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
De genoemde registry tweak al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Adramalech schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:36:
De genoemde registry tweak al geprobeerd?
Ik heb dit wel geprobeerd maar heb te weinig kennis van pc's om dit toe te passen ben ik bang. (ik ken die termen niet enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Donstil schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:53:
[...]

Ik heb dit wel geprobeerd maar heb te weinig kennis van pc's om dit toe te passen ben ik bang. (ik ken die termen niet enz)
even googlen dus, dan leer je er gelijk ook iets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Er staat een stap voor stap uitleg in de laatste post van Mike_o_spike over hoe je dit probleem oplost... meer kunnen wij je ook niet helpen (op het vertalen naar het Nederlands na dan).

• Donstil
  • Niet online
Ik ga nog een keer naar de registry "tweak" even proberen.

Pagina: 1