Videokaart failt en pc word uber sloom.

Pagina: 1
Acties:

• DipmaN
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-04 20:27
Hoi,

Ik was vandaag bezig om andere graphic drivers te installeren voor het spel Unreal Tournament.
Ik speelde met een d3d8 driver en wilde de opengl driver gaan uitproberen.
Nadat ik een backup had gemaakt van mijn instellingen in UT, ging ik aan de slag.
Ik pakte de files uit en probeerde zo het spel uit, maar kwam er al snel achter dat dit niet gaat werken.
Het beeld schokte en opengl leek het dus niet te gaan doen. Later werd mij ook verteld dat mijn videokaart ook niet compatitable is met opengl drivers. Ik heb namelijk een 9800GTX van Nvidia. Goed nog niks aan de hand dacht ik. Ik installeerde vervolgens mijn back-up terug die ik van UT had gemaakt en installeerde de d3d8 driver weer. Tot mijn grote verbazing kreeg ik hetzelfde effect als bij de opengl driver: een continu schokkend beeld. Ik heb vervolgens UT van mijn pc verwijderd, geinstalleerd in een andere directory en nog steeds deed het niks.

Ondertussen had ik al een paar x een reboot gedaan, en om het nog erger te maken... mijn computer is nu zo traag als een slak. Normaal gesproken duurt mijn boot ongeveer 30 seconden tot 1 minuut (Win XP), maar nu duurt het 2-3 minuten. Ik heb alles van UT van mijn computer af gehaald, keys in mijn register verwijderd. Graphic driver van Nvidia eraf gehaald, reboot gedaan om vervolgens weer de nieuwste graphic driver van nvidia te installeren en daarna weer gereboot. Niks werkt. Mijn computer is nu zo traag als een slak. En niet alleen met opstarten ook met processen. Alles duurt gewoon langer dan eerst. Ik heb ook al systeemherstel gedaan, dit maakte het alleen maar erger. Iemand weet wat ik moet doen? Ik ben ten einde raad.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Bvd,

Verwijderd

Je draait dus XP? Met SP3 hoop ik? Alle updates + laatste NVDA drivers gaat echt wel werken hoor... (of je graka moet kapot zijn natuurlijk, maar dat zal doorgaans niet zo zijn). Probeer anders eens SP3 er (opnieuw?) op te gooien en daarna drivers.

• DipmaN
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:12:
Je draait dus XP? Met SP3 hoop ik? Alle updates + laatste NVDA drivers gaat echt wel werken hoor... (of je graka moet kapot zijn natuurlijk, maar dat zal doorgaans niet zo zijn). Probeer anders eens SP3 er (opnieuw?) op te gooien en daarna drivers.
Heb geen SP3 geinstalleerd en het ligt niet aan mijn videokaart, daar ben ik 90% zeker van dat die nog gewoon goed is. Hardware die ik hier heb in mijn pc is nog geen half jaar oud. SP3 zal het verschil niet maken aangezien ik het voorheen wel gewoon goed in orde had, heeft verder niks met SP3 te maken. Nvidia drivers heb ik dus al geupdate, heb UT nog niet geinstalleerd, wil nu gewoon eerst van dat slome gedoe af zijn. Ik ben momenteel bezig met een HDD check.

Andere suggesties misschien?

• Plakjekaas
  • Laatst online: 10-07-2024
DipmaN schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:02:
Hoi,

Ik was vandaag bezig om andere graphic drivers te installeren voor het spel Unreal Tournament.
Ik speelde met een d3d8 driver en wilde de opengl driver gaan uitproberen.
Nadat ik een backup had gemaakt van mijn instellingen in UT, ging ik aan de slag.
Ik pakte de files uit en probeerde zo het spel uit, maar kwam er al snel achter dat dit niet gaat werken.
Het beeld schokte en opengl leek het dus niet te gaan doen. Later werd mij ook verteld dat mijn videokaart ook niet compatitable is met opengl drivers. Ik heb namelijk een 9800GTX van Nvidia. Goed nog niks aan de hand dacht ik. Ik installeerde vervolgens mijn back-up terug die ik van UT had gemaakt en installeerde de d3d8 driver weer. Tot mijn grote verbazing kreeg ik hetzelfde effect als bij de opengl driver: een continu schokkend beeld. Ik heb vervolgens UT van mijn pc verwijderd, geinstalleerd in een andere directory en nog steeds deed het niks.

Ondertussen had ik al een paar x een reboot gedaan, en om het nog erger te maken... mijn computer is nu zo traag als een slak. Normaal gesproken duurt mijn boot ongeveer 30 seconden tot 1 minuut (Win XP), maar nu duurt het 2-3 minuten. Ik heb alles van UT van mijn computer af gehaald, keys in mijn register verwijderd. Graphic driver van Nvidia eraf gehaald, reboot gedaan om vervolgens weer de nieuwste graphic driver van nvidia te installeren en daarna weer gereboot. Niks werkt. Mijn computer is nu zo traag als een slak. En niet alleen met opstarten ook met processen. Alles duurt gewoon langer dan eerst. Ik heb ook al systeemherstel gedaan, dit maakte het alleen maar erger. Iemand weet wat ik moet doen? Ik ben ten einde raad.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Bvd,
Virusje of spyware? Wat paktje je eigelijk uit? Misschien heb je de drivers verkeerd geinstalleerd. Verwijder in Veilige modus de drivers en installeer ze is opnieuw.

[ Voor 3% gewijzigd door Plakjekaas op 27-02-2009 23:33 ]

• DipmaN
Plakjekaas schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:31:
[...]

Virusje of spyware? Wat paktje je eigelijk uit? Misschien heb je de drivers verkeerd geinstalleerd. Verwijder in Veilige modus de drivers en installeer ze is opnieuw.
Het waren instellingen voor Unreal Tournament. Zat geen virus bij. Drivers waren ook voor unreal tournament. Ik heb alles wat met UT te maken had verwijderd, maar het probleem is dus nog steeds niet opgelost :(

Verwijderd

Later werd mij ook verteld dat mijn videokaart ook niet compatitable is met opengl drivers. Ik heb namelijk een 9800GTX van Nvidia. Goed nog niks aan de hand dacht ik. Ik installeerde vervolgens mijn back-up terug die ik van UT had gemaakt en installeerde de d3d8 driver weer.
Volgens mij moet je in UT gewoon naar settings gaan en vervolgens je driver selecteren (OpenGL / Direct3D of Software rendering).

DirectX 8 hoef je niet apart te installaren, DX9 is al backwards compatible. Tevens hoort OpenGL juist wel goed te werken met een Nvidia kaart en UT B)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 21:35
Klopt Jism, al wil UT nog wel eens vaag doen met nieuwere grafische kaarten en drivers.

Overigens denk ik dat de TS zijn Windows installatie ietwat heeft vertiefd. Je zou kunnen proberen een herstelpunt te laden en anders XP opnieuw te installeren. Waarschijnlijk vond Windows het namelijk niet zo fijn om constant andere drivers voorgeschoteld te krijgen.

Verwijderd

Ja, DX10 en ook OpenGL3.0 (geloof ik) moeten het allemaal doen en terugwaarts. Je drivers voor de 9800GTX zijn de nVidia forceware drivers. OpenGL is een Open Grafische Librairy.

SP3 is ook wel handig om te installeren.

Alle drivers verwijderen (inclusief chipset) kan ook nog wel eens helpen, al zul je zeker wat performance verliezen.
Pagina: 1