Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

extenties van officeprogramma's worden niet getoond

Pagina: 1
Acties:

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 01:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Topicstarter
Op de één of andere gekke manier worden van de bestanden die gekoppeld zijn aan het officepakket sinds een tijd geen extenties meer getoond. Ik heb uiteraard het vinkje bij "hide extentions for known file types" weggehaald, alle andere bestanden worden wel netjes getoond.

Wanneer je bijvoorbeeld een .txt-bestand hernoemd naar .doc met rename, dan verdwijnt gewoon direct het stukje .doc Hij past wel netjes de verwijzing en het icoontje aan, maar haalt dus bovendien de extentie gewoon weg. Hernoemen naar .txt heeft ook geen effect, hij blijft denken dat het een word-document is (het is dan test.txt.doc geworden)

Iemand een idee waarom office blijkbaar een dusdanige invloed op de explorer heeft dat hij een dergelijk instelling kan overrulen? En belangrijker nog, weet iemand ook een manier om het weer aan te zetten, ik maak graag zelf uit wat er getoond wordt...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Welk besturingssysteem heb je?

Je moet misschien eens nagaan welke speciale veranderingen je misschien vóórdien uitgevoerd hebt waarna het probleem ontstond.

Heb je de instelling die je uitgevinkt heb (nl.: 'bekende extensies verbergen') toegepast voor alle mappen?

Probeer nog eens een nieuw Word-document aan te maken en zorg er specifiek voor dat je de extensie voor dit document (.doc) uit de type-lijst hebt aangeklikt.

Het is inderdaad een raar feit waarmee je zit, juist daarom misschien eens je computer scannen op rariteiten (virus- en adware/spyware-scan + o.a de tool 'Hijack this')? Sluit je PC uiteindelijk eens af en start opnieuw op om daarna terug eens na te gaan of het probleem reeds is opgelost. Zoniet, controleer nog eens in 'veilige modus'.

Laat daarna hier iets weten

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 01:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Topicstarter
Sorry voor vergeten vermelding dat het op xp is, office 2003sp3 + ms viewer/converter voor de 2007-bestanden.

Heb alle standaardzaken al geprobeerd (windows update, hijackthis, rootkitrevealers, mbam, kaspersky on- en offline scans etc etc.), herinstall is natuurlijk altijd nog een optie, maar zo ver was ik (vooral mentaal :) ) nog niet.

Uiteraard instelling toegepast op alle mappen, ben er overigens achter gekomen dat .xls wel getoond blijft, maar .xlsx weer niet. Voor de doc en docx geldt het dus wel voor beide, mdb en vsd nog niet geprobeerd. Gezien de xlsx lijkt het een beetje of het met die viewer te maken heeft, die zal ik vanavond eens proberen te uninstallen.

Zoals ik met het hernoemen van een txt-bestandje al aangaf heeft het niets met de inhoud van het document te maken; een gewoon in ultraedit gemaakt te(k)st documentje vertoont identiek gedrag, ren in dosprompt geeft zelfde als vanuit de explorer 8)7

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P