[RAID] Performance tweaks voor Areca kaart/win2008*

Pagina: 1
Acties:

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoi,

Een paar dagen geleden kwam ik op een website (misschien microsoft)

Om een setting te veranderen om de manier waarop windows files inlaad te veranderen.

Deze soort tweak is namelijk bedoelt om meerderen system bestanden tegenlijk uit te voeren.

Standaard staat ie op normaal = 1 , dat houd in dat het system wacht tot dat de vorige services/programma is gestart. Bij optie 2 , zal ie meerderen tegenlijk doen.

Alleen ben ik deze setting kwijt helaas. En ik weet niet waar ik het terug kan vinden.

Ik heb een SSD SLC , en daarop wil ik deze setting testen.

Weet iemand welke soort tweak dat is?
Teven is dit misschien zeer erg handig voor mensen die deze instelling ook willen toepassen?

[ Voor 59% gewijzigd door mysterieworld op 28-02-2009 23:39 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02 15:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik denk dat je beter in een ander subforum kunt vragen (Windows clients ofzo) want de "Tweaking" uit de titel die hier bedoeld wordt is meer hardware...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
woelders schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:40:
Ik denk dat je beter in een ander subforum kunt vragen (Windows clients ofzo) want de "Tweaking" uit de titel die hier bedoeld wordt is meer hardware...
Dat denk ik ook, daarom schoppen we dit topic maar even die kant op :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Helaas vergeet je erbij te zeggen welke Windows variant je dit voor wil doen, want dat bpeelt nogal welke opties er zijn :)

Ik denk dat je het in Asyncronous IO of Multipathing moet zoeken, en dat is niet in elke Windows smaak aanwezig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mysterieworld
  • Niet online
Dankjewel voor je reactie, ik zocht erna, maar ik vond alleen script codes om programma's te ontwikkelen en dingen voor in de richting van server toepassing en zo in een netwerk.

Maar dat is denk ik niet echt wat ik gevonden had.
Ik ben dan ook overtuig van als ik zou weten welke setting dat is, dat veel mensen mogelijk ook baat hierbij hebben. Ik gebruik het voor windows 2003 server/windows 2008 server.

en inderdaad, ik was mijn topic kwijt. Kon het nergens vinden. Ik dacht dat het pernament verwijderd was, omdat ik iets vraag wat bijna onmogelijk is om te vinden, en mogelijk niet zinvol is.

Ik was op dat moment aan het twijfelen of ik het ga uitproberen, want het was al laat.
Zodoende had ik alles afgesloten en weet echt niet meer waar het is.
alt-92 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:35:
Helaas vergeet je erbij te zeggen welke Windows variant je dit voor wil doen, want dat bpeelt nogal welke opties er zijn :)

Ik denk dat je het in Asyncronous IO of Multipathing moet zoeken, en dat is niet in elke Windows smaak aanwezig.

[ Voor 7% gewijzigd door mysterieworld op 28-02-2009 23:35 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mysterieworld schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:31:
Ik was op dat moment aan het twijfelen of ik het ga uitproberen, want het was al laat.
Zodoende had ik alles afgesloten en weet echt niet meer waar het is.
paranoia is leuk, maar een werkende browserhistory zodat je dingen makkelijk kan terugvinden is nog fijner ;)

[edit]
Waarom wijzig je je startpost nu compleet?
De default setting van elke populaire browsergeschiedenis is twee weken, dus dat moet je terug kunnen halen.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 28-02-2009 23:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mysterieworld
  • Niet online
dat klopt, maar ik gebruik meerderen bestuur systemen.

Ik gebruik op de SSD windows 2008 R2 , maar ik heb een register verandering gemaakt bij de login.
Hierdoor kreeg ik een blue screen. Moet even uitzoeken of ik die setting kan herstellen, want ik kom niet verder dan de login gedeelte. Stomste is, ik wist wel dat het fout zou gaan. Want ik wist dat mijn waarde niet werkte.
alt-92 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:41:
[...]

paranoia is leuk, maar een werkende browserhistory zodat je dingen makkelijk kan terugvinden is nog fijner ;)

[edit]
Waarom wijzig je je startpost nu compleet?
De default setting van elke populaire browsergeschiedenis is twee weken, dus dat moet je terug kunnen halen.

• mysterieworld
  • Niet online
Wanneer ik deze ontdekking weer terug gevonden heb, zal ik deze hier posten.
Misschien gewoon voor alle moeite die iedereen doet.
Denk ik dat het goed zou zijn als ik hierbij mijn ontdekking zal posten, en mogenlijk mijn ervaring ermee.

• mysterieworld
  • Niet online
Wat ik nu toe had gevonden , kwam kort in de buurt.

Maar het is nog lang niet wat ik zocht.
Aan gezien dat mij SATA Areca 1120 meerderdeels als SCSI wordt detecteerd, had ik een setting gevonden die universeel is met andere raid controllers.
Deze ook officeel op internet te vinden zijn,
De standaard waarde van de register setting is al reeds ver omhoog gezet voor de Areca raid controller vergeleken met de standaard Windows settings.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\arcm_x86\Parameters\Device]
"MaximumSGList"=dword:00000256 vs 26 voor Areca
"NumberOfRequests"=dword:00000512 vs 101 voor Areca

Dit is echter de maximalen die ik nu gebruik, volgens de microsoft website.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb463205.aspx

Deze link geeft nogal andere advance register wijzingen om vooral raid array's prestaties te verbeteren

Mijn test system:
KFN5-D SLI
8x1 GB DDR ECC 666 MHz
2 x 2210EE 1.8GHz
Areca 1120 8 poort
16 GB SSD pro Mtron

• mysterieworld
  • Niet online
Beste moderators,

ik zou graag vriendelijk vragen deze advertentie bij de Windows server topic te verhuizen.
Ook omdat ik vrijwel alleen server versies gebruik voor de 4GB grens en zo.

Ook omdat ik in eerste instantie niet voor de windows client topic had gekozen.

Ik denk dan ook dat ik meer kans zal hebben dat iemand het lees, die het wel weet.
En mensen die er over mee kunnen discussiëren..

Alvast bedankt voor de moeite.
En bedankt voor alle reacties al.

[ Voor 6% gewijzigd door mysterieworld op 05-03-2009 20:24 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik denk dat je wellicht zelfs beter af bent met een move naar Opslagmedia & I/O Controllers en een verduidelijking in je topictitel :)

Zo gezegd, zo gedaan - hopelijk komt je vraag hier beter uit de verf?

• mysterieworld
  • Niet online
alt-92 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:34:
Ik denk dat je wellicht zelfs beter af bent met een move naar Opslagmedia & I/O Controllers en een verduidelijking in je topictitel :)

Zo gezegd, zo gedaan - hopelijk komt je vraag hier beter uit de verf?
Dankjewel, maar de topic naam is denk ik onjuist.

Dat ik een universelen SCSI setting had gevonden, die geldig is met alle raid controllers maar dan wel met een andere register benaming , wilt niet direct zeggen dat het om de Areca raid controller om gaat.

Hoewel het wel leuk misschien is voor andere om deze register setting te weten voor hun eigen raid controller.

Het gaat puur om een microsoft windows setting.

Maar misschien was deze setting alleen voor windows 98 of eerder. Helaas weet ik het niet meer, tot op heden had ik nog steeds niets gevonden dan alleen wat programmeert taal om het mogelijk te maken wat ik bedoel.

Tegenlijk vind ik ook informatie dat windows dat al gewoon doet wat ik wil.
Dus ik ben onzeker met wat ik gevonden had, misschien had ik het gewoon gedroomd of zo dat kan.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Dan is het wellicht verstandiger dat je wat beter over je topictitel nadenkt - of deze zelf d.m.v. een TR laat verbeteren.
Daarnaast wordt het uit je verhaal ook niet echt duidelijk dat je het over een algehele SCSI setting hebt door het aanhalen van de areca-driver specifieke Service key ;)

• mysterieworld
  • Niet online
alt-92 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:54:
offtopic:
Dan is het wellicht verstandiger dat je wat beter over je topictitel nadenkt - of deze zelf d.m.v. een TR laat verbeteren.
Daarnaast wordt het uit je verhaal ook niet echt duidelijk dat je het over een algehele SCSI setting hebt door het aanhalen van de areca-driver specifieke Service key ;)
Wat dacht je dan van:

Windows system local multiple file reading I/O acces setting?

In plaats van:

Windows System network multiple file reading I/O acces setting?

Beter zou ik het niet kunnen beschrijven denk ik? of weetje misschien een betere?

• mysterieworld
  • Niet online
Of:

Simultaneously file processing/acces/reading.

Misschien was dat het.
Pagina: 1