Gisteren voor het eerst drie opnames mislukt, in de medialijst stond al een vreemd teken achter de opnames. Opnames waren gecodeerd en niet afspeelbaar, denk dat de bekende "E19 - preview periode verlopen" de schuldige is geweest. Tot nu toe had ik opnames gemaakt terwijl ik naar een andere zender zat te kijken, hoop dat dit d.m.v een software update opgelost gaat worden.
Toch even reageren, anders ontstaat er zo'n eenzijdig beeld
Ik ben juist erg tevreden over de stabiliteit van de 5050 tot nu toe. Speelt al 10 dagen en nog een enkele opname mislukt, vastgelopen of wat dan ook. Zal misschien wel aan de regio liggen waar je woont, want herken me totaal niet in het beeld.
Had hiervoor een Topfield in combinatie met Digitenne. Nou die liep dagelijks wel 1 keer vast. Zag je nog 4 puntjes op het display en kon je herstarten. Met de 5050 geen last van, heerlijk
Wel heb ik nog enkele bugs ontdekt met het weergeven van 16:9. Deze geeft hij soms weer als 4:3 en soms gaat het ook gewoon goed. Heb het al vaker gelezen en wordt hopelijk opgelost met een firmwareupdate. Beeldkwaliteit van de HD-zenders vind ik prima, waarbij de echte HD-zenders er nog net iets beter uitspringen. SD is gewoon goed, maar ook niet buitengewoon super. Maar ja, wat wil je als je eerst die HD-zenders heb zitten kijken
Hoe dan ook, zeer tevreden, maar aan bepaalde dingen mag nog gewerkt worden inderdaad!
Ik ben juist erg tevreden over de stabiliteit van de 5050 tot nu toe. Speelt al 10 dagen en nog een enkele opname mislukt, vastgelopen of wat dan ook. Zal misschien wel aan de regio liggen waar je woont, want herken me totaal niet in het beeld.
Had hiervoor een Topfield in combinatie met Digitenne. Nou die liep dagelijks wel 1 keer vast. Zag je nog 4 puntjes op het display en kon je herstarten. Met de 5050 geen last van, heerlijk
Wel heb ik nog enkele bugs ontdekt met het weergeven van 16:9. Deze geeft hij soms weer als 4:3 en soms gaat het ook gewoon goed. Heb het al vaker gelezen en wordt hopelijk opgelost met een firmwareupdate. Beeldkwaliteit van de HD-zenders vind ik prima, waarbij de echte HD-zenders er nog net iets beter uitspringen. SD is gewoon goed, maar ook niet buitengewoon super. Maar ja, wat wil je als je eerst die HD-zenders heb zitten kijken
Anoniem: 14829
Matched: mislukt
Die optie is technisch gezien geen bug, want die keuze is netjes gedisabled tijdens opname. 'As designed' dus.Harmen schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:03:
Er zijn genoeg bugs die van mij gefixed mogen worden.
De optie wissen tijdens opname mis ik wel!
Mn vriendin neemt nl. heel wat op.
Maar 't zou wel een goede feature request zijn, net als het wat sneller deleten van een opname vanuit de Humax zelf (hoe moeilijk kan het zijn om 3 files en eventueel een subdir met wat kleine *.tac filetjes weg te gooien?).
Wanneer je Humax in een netwerk hangt zijn beide dingen (delete tijdens opname en snel deleten) prima via FTP te doen, dus er is wel een workaround.
De te snelle E19-4 meldingen met daarna mogelijk mislukte opnamen na het inschakelen van de Humax is m.i. wel een bug. Niet zozeer in de 5050c, maar in de communicatie tussen de Humax en het Ziggo netwerk.
Maar de 5050c kan zich daar tenminste van herstellen (al is de opname dan al wel mislukt), m'n Humax FOX bakje moet ik dan eerst helemaal resetten...
Dit weekend is m'n 5050c voor 't eerst in een paar maanden echt vastgelopen: nog wel normaal beeld, maar geen reactie meer op zowel AB als de toetsen op 't apparaat zelf, incl. de standby knop. Uit en weer aan zetten was het enige remedie, en ik weet niet wat de oorzaak was. Ik denk iets met op <media> drukken tijdens time-shift, maar ik heb het niet kunnen reproduceren.
Enfin, het aantal kuren is m.i. niet echt storend, zeker niet wanneer je 'm altijd aan laat staan en bestandsbeheer via FTP doet. Maar een goede firmware update is natuurlijk nooit weg.
Je kijkt naar het verkeerde probleem. Het probleem is niet het updaten, dat mag ie van mij elke 30 seconden doen (bij wijze van spreken), het probleem is alleen dat dat display dan aangaat en de hele kamer verlicht. Als ze dat display dimmen/uitzetten dan heeft niemand meer last van zo'n update. En ook dat is vermoedelijk gewoon een firmware kwestie.Anoniem: 312475 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:47:
Wat is daar bezwaarlijk aan? Het display licht op en dan gaat dat ding kijken of hij iets te updaten heeft. Als al jouw software om de 2 uur gaat controleren of er wellicht al een nieuwe update is, dan zou jij alles stijf vloeken. Een update kan toch iedere week of eens per maand? Valt te programmeren.
Wel opvallend dat er zoveel van die berichten zijn terwijl andere mensen met Ziggo (ondermeer ik) nergens last van hebben. Ik heb al honderden opnamen gemaakt waarvan er nog maar een paar mislukt zijn. Het gaat zelfs veel beter dan op mijn oude 9200c want die wilde nog wel eens volledig vastlopen tijdens een opname. Dat soort vastlopers heb ik op de 5050 nog niet gehad.En over het mislukken van opnames.... Ik heb het idee dat ik toch iets meer draadjes volg dan jullie http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=18011&page=25 . Ben niet de enige waarbij geprogrammeerde opnames mislukken.En ja hoor Toff, we hebben het over het zelfde apparaat.
Anoniem: 312475
En we voeten maar ween eens een mislukte opname toe aan het rijtje...
Voorbeeldfoto's:

Opnametijd staat op 0 minuten en de enige optie bij het aanklikken is: WIS.
Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met de opstarttijd van de Humax. De controlecheck van de smartcard duurt te lang, waardoor de opname niet kan starten. Opnames mislukken alleen vanuit Stand-by modus.
Het feit dat dit een HD opname is, is puur toeval. Ook niet-HD programma's mislukken. Overigens is het niet zo dat alle stand-by opnames mislukken.
Waarom ik denk dat het aan de controle van de smartcard ligt, is dat ik ook ervaar dat de controle van de SC niet altijd even snel gaat. Soms geeft de card ook aan "previewperiode verlopen", waarna het beeld een paar seconden later toch opkomt...
Voorbeeldfoto's:

Opnametijd staat op 0 minuten en de enige optie bij het aanklikken is: WIS.
Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met de opstarttijd van de Humax. De controlecheck van de smartcard duurt te lang, waardoor de opname niet kan starten. Opnames mislukken alleen vanuit Stand-by modus.
Het feit dat dit een HD opname is, is puur toeval. Ook niet-HD programma's mislukken. Overigens is het niet zo dat alle stand-by opnames mislukken.
Waarom ik denk dat het aan de controle van de smartcard ligt, is dat ik ook ervaar dat de controle van de SC niet altijd even snel gaat. Soms geeft de card ook aan "previewperiode verlopen", waarna het beeld een paar seconden later toch opkomt...
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 312475 op 16-08-2009 17:24 . Reden: Toevoeging ]
Sorry, zit niet bij Ziggo, maar bij KabelNoord.mace schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:26:
[...]
Dat komt omdat bij ziggo de sleutels elke 6 uur veranderen, als je je decoder dus een tijdje uit laat staan dan heeft de kaart andere sleutels en dan duurt het dus even voordat hij weer nieuwe sleutels heeft.
Bovenstaande opname is mislukt nadat ik de Humax een half uur ervoor op stand-by had gezet.
Dit is niet de eerste keer dat het gebeurt, dus dat net in dat half uur de sleutels veranderd zouden zijn, wil er bij mij niet in.
Daarnaast zijn er hier heel veel Ziggo gebruikers die aangeven geen last te hebben van bovenstaand fenomeen. Ik vind mijn theorie aannemelijker.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 312475 op 16-08-2009 17:38 . Reden: Toevoeging. ]
Had reeds gemeld dat de opnametijd 0 minute was. Heeft helaas dus neits opgenomen. Bestand is ook zeer klein. De grootte van het bestand is te vergelijken met een mislukte opname als er geen smartcard in zit. Alleen is de melding dan anders.Toff schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:26:
Nu vraag ik me af, of er wel of niet iets is opgenomen? Aangezien gevraagd wordt of de opname gewist moet worden, neem ik aan dat er wel een soort van bestand is aangemaakt. Heeft dit bestand normale afmetingen, of is het slechts een paar bytes?
Versleutelt KabelNoord sommige uitzendingen?
[quote]dus dat net in dat half uur de sleutels veranderd zouden zijn, wil er bij mij niet in.[quote]
Ik kan het je nog sterker vertellen: Mijn 5050c kreeg het laatst voor elkaar om het IP-adres te wijzigen, tussen het ftp-en van twee films, met het FTP=programma nog "verbonden", in een pauze van geen 2 minuten, voordat ik de nieuwe kopieeropdracht gaf (terwijl het adres op handmatig staat NB). Andere keren staat hij weer dagenlang op hetzelfde adres...
KabelNoord versleutelt geen uitzendingen. Probleem doet zich (individueel) ook in Ziggo gebied voor. http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-17210.html.
En als het eens een keer gebeurd, dan wil ik wel meegaan in 'toeval'. Maar dit gebeurt eens op de 4 à 5 opnames vanuit stand-by. Hiermee wil ik toeval uitsluiten.
Tevens zie ik eens op de 4 / 5 keren dat ik de Humax aanzet, dat hij langer doet over het controleren van de smartcard. Vandaar mijn vermoedens.
Als KabelNoord zijn uitzendingen niet versleutelt, waar heb je dan die smartcard nog voor nodig? Is het echt zo dat opnames van niet-versleutelde zenders mislukken?Anoniem: 312475 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:00:
Had reeds gemeld dat de opnametijd 0 minute was. Heeft helaas dus neits opgenomen. Bestand is ook zeer klein. De grootte van het bestand is te vergelijken met een mislukte opname als er geen smartcard in zit. Alleen is de melding dan anders.
KabelNoord versleutelt geen uitzendingen. Probleem doet zich (individueel) ook in Ziggo gebied voor. http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-17210.html.
Ik heb het probleem ook. En het viel mij op dat het met name gebeurt als ik wat langer weg ben. Laatst 4 weken op vakantie geweest: opnames mislukt. 3 dagen in Engeland: opnames mislukt. Terwijl de Humax toch om de zoveel tijd een update doet. Als ik gewoon thuis ben en het apparaat dagelijks gebruik is er geen probleem.Toff schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:46:
[...]
Aangezien ik het fenomeen met ruim 30 opnames - waarvan 90% vanuit stand-by - nog niet heb ervaren (had volgens jou berekening 6-7x gebeurd kunnen zijn), denk ik niet dat het een probleem van "de" Humax is. Het lijkt er inderdaad op dat jouw exemplaar van de 5050c en jouw exemplaar van de smartcard niet lekker met elkaar omgaan. Moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Smartcard opnieuw plaatsen heb je vast al wel een paar keer gedaan. Mogelijk een smartcard lenen c.q. tijdelijk omruilen in de omgeving? Op Ziggo-fora krijgt Ziggo de schuld, maar dat kan het bij jou ook niet zijn. Identieke problemen zijn er met Cisco-apparatuur, wat er weer op zou kunnen wijzen, dat het niet aan de Humax ligt. Lastig...
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Nee, ik heb het zojuist even voor je uitgeprobeerd en ik heb gewoon geluid. Wel lijkt het iets langer te duren voor het beeld opkomt. Het zal wel met een relatief zwakke CPU (welke eigenlijk?) te maken hebben. Moet je tijdens FTP eens teletekst gaan kijken, dan stort je transferrate zomaar ineen naar 800 ipv 5000 ofzo. Ook het bekijken van de programmagids enzo is direct terug te zien in de transferrate. Niet erg, want het gaat toch al traag, dus een beetje langzamer maakt mij ook niet uit.kwiebus schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:38:
Hoort het zo dat als je tv aan het kijken bent tijdens het overhalen van bestanden via ftp, je niet of nauwelijks meer van zender kunt wisselen en als dit wel lukt je geen geluid meer hebt?
Jouw ervaring lijkt te kloppen met wat ik zo hier en daar in de fora lees, nl. dat het opstarten langer duurt, naarmate de 5050c langer stand-by heeft gestaan.Microkid schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:46:
[...]
Ik heb het probleem ook. En het viel mij op dat het met name gebeurt als ik wat langer weg ben. Laatst 4 weken op vakantie geweest: opnames mislukt. 3 dagen in Engeland: opnames mislukt. Terwijl de Humax toch om de zoveel tijd een update doet. Als ik gewoon thuis ben en het apparaat dagelijks gebruik is er geen probleem.
Een work-around is natuurlijk om hem aan te laten staan, tot de update er is. Heeft iemand met het probleem al eens geprobeerd wat er gebeurt wanneer je bv 5 minuten eerder begint met opnemen?
dat werkt niet. ik denk dat de beste workaround een dagelijkse timer instellen voor nederland 1 is (dus geen opname, hoef je die dus ook niet elke keer te verwijderen), het hoeft ook niet meer dan een paar minuten te zijn. als het apparaat vóór de opnames maar even aangaat. Ik heb er sindsdien geen problemen mee gehad, voorheen ook veel mislukte opnames (Den Haag, oude casema gebied).
Het is gewoon een bug in de firmware van het apparaat.
Als je hem na langere tijd aanzet krijg je een melding: preview periode verlopen, welke verdwijnt na een paar seconden (of meteen als je m op ned1 zet). Die melding zorgt er echter al voor dat de timer-opname mislukt. Blijkbaar is er even nodig om een en ander te verifiëren.
Het is gewoon een bug in de firmware van het apparaat.
Als je hem na langere tijd aanzet krijg je een melding: preview periode verlopen, welke verdwijnt na een paar seconden (of meteen als je m op ned1 zet). Die melding zorgt er echter al voor dat de timer-opname mislukt. Blijkbaar is er even nodig om een en ander te verifiëren.
[ Voor 44% gewijzigd door StanTheMan op 18-08-2009 23:37 ]
Geniaal!StanTheMan schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:33:
dat werkt niet. ik denk dat de beste workaround een dagelijkse timer instellen voor nederland 1 is (dus geen opname, hoef je die dus ook niet elke keer te verwijderen), het hoeft ook niet meer dan een paar minuten te zijn. als het apparaat vóór de opnames maar even aangaat. Ik heb er sindsdien geen problemen mee gehad, voorheen ook veel mislukte opnames (Den Haag, oude casema gebied).
Gelukkig heb ik het om onbekende redenen nog niet zelf mogen ervaren, misschien omdat ik nog in de proefperiode zit? Ik heb de kaart nog niet geregistreerd en ik las dat er sommigen zijn, die het na registratie pas kregen?
Verder denken we allemaal dezelfde software c.q. firmware te hebben, van 12 dec 2008, maar ik zag in het scherm Conditional Access, Smart Card Status, Components etc." een eindeloze lijst versies voor van alles en nogwat. Mogelijk zitten daar verschillen in (geen idee wat dit allemaal betekent)?
Anoniem: 313477
Ik zou nog terug komen op mijn berichten omstreeks 10 augustus 2009 mbt de beeldkwaliteit van de 5050. Na de 505 nu 1,5 maand in gebruik te hebben, moet ik toch concluderen dat de SD beeldkwaliteit, op mijn 8e generatie plasma Pioneer, minder is dan van mijn oude samsung (via scart aangesloten!) decoder. HDMI staat dus kennelijk niet per definitie voor betere kwaliteit dan een analoge scart kabel. De verschillen zitten voornamelijk in bewegende beelden en kwalitatief mindere uitzendingen. Deze werden door mijn oude Samsung beter, strakker/scherper weergegeven. Ik moet wel zeggen dat de verschillen dermate klein zijn dat deze niet opwegen tegen het gemak van deze harddisk recorder. Perfecte opnames dmv één druk op de knop. Bij mij dan ook geen mislukte opnames tot nu toe. Nadeel vind ik wel de slecht reagerende afstandbediening. Deze moet recht op de 5050 gericht worden anders werkt deze niet. Het wissen van opnames duurt bij mij ook niet zo lang dat ik dat als storend ervaar zoals anderen hier vermelden, ongeveer 15 sec.Ook het niet kunnen wissen van een opgenomen programma tijdens een opname stoort mij niet. De markering `New´ is dan immers weg zodat je het al bekeken programma in één oogopslag terug vind en later kan wissen. De echte HD uitzendingen zien er super uit. Ik heb mij laten vertellen dat RTL in in het laatste kwartaal ook in HD gaat uitzenden. Weet iemand daar iets van...Het valt mij namelijk nu pas op hoe weinig ik naar NED 1,2 en 3 kijk. Tot slot viel mij op dat teletekst niet werkt bij Ned 1,2, 3 in HD, maar wellicht ligt dat aan Caiway.
Hmm hij omschrijft volgens een ander probleem. De oplossing die jij geeft is op het probleem dat de opname mislukt (met zo'n gebroken film icoontje), niet dat deze versleutelt is.hjs schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:18:
[...]
Bekend probleem, waar de laatste tijd weinig klachten over zijn eigenlijk.
De oplossing afgelopen zomer was iig om eerst 5 minuten Ned 1 kijken te programmeren voordat je gaat opnemen. Het probleem was het registreren van de smartkaart, dat duurt te lang waardoor de 5050 het opgeeft en niet goed opneemt. Ned 1 kun je altijd kijken, zelfs zonder simkaart.
Zoek maar even terug in dit topic
Volgens mij hadden beide zaken met elkaar te maken hoor. Anyhow, ik laat m'n 5050c nu elke morgen om 6:00 even naar Ned1 kijken en sindsdien heb ik genoemde problemem niet meer. Dus een goede workaroundDyStiC schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:50:
[...]
Hmm hij omschrijft volgens een ander probleem. De oplossing die jij geeft is op het probleem dat de opname mislukt (met zo'n gebroken film icoontje), niet dat deze versleutelt is.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Jawel hoor. En zelfs als de opnames mislukken (door als bijv. je kabel niet in het apparaat zit) dan geeft hij ze toch weer in het media overzicht met zo'n 'mislukt' icoontje.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:53:
Afgelopen vrijdag... of donderdag enkele opnames ingesteld voor het weekend... oa Formule 1 gisteren, X-factor vrijdag en zaterdag, kijk ik net in de lijst met opnames... niks te vinden
Is het niet mogelijk enkele dagen vooruit te programmeren ofzo?
Weet je zeker dat je niet kijken ipv opnemen hebt gekozen?
Mijn vriendin had wat ingesteld en ik ook... tis niet meer dan op OK drukken (of is dat aangepast ...?), maar niks opgenomen, ook geen mislukte opnamesDyStiC schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:08:
[...]
Jawel hoor. En zelfs als de opnames mislukken (door als bijv. je kabel niet in het apparaat zit) dan geeft hij ze toch weer in het media overzicht met zo'n 'mislukt' icoontje.
Weet je zeker dat je niet kijken ipv opnemen hebt gekozen?
Geen idee eigenlijk, of dat ook werkt, maar wij gebruiken hier immer dat kleine rode knopje onder "menu"...KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:01:
[...]
Mijn vriendin had wat ingesteld en ik ook... tis niet meer dan op OK drukken (of is dat aangepast ...?), maar niks opgenomen, ook geen mislukte opnames
Op OK drukken is idd genoeg. Heb daar nog nooit problemen mee gehad. Soms wel mislukte opnames maar die worden, zoals hierboven al gezegd werd, wel gewoon aangegeven.
Iemand hier nog een antwoord op?readytoflow schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:32:
Even 3 vragen over FTP i.c.m. 5050c.
- Via IE krijg ik wel toegang tot de 5050c, maar via Filezilla lukt het me niet. Kan iemand mij de juiste instellingen geven voor filezilla?
- Welke bestanden zijn belangrijk om te 'downloaden'? *.TS begrijp ik, maar kan ik met de andere bestanden ook nog iets?
- Voor mensen met een NAS, ik heb een DS209, kan ik deze ook automatisch films van de 5050c laten trekken?
Nu worden, wanneer ik FTP via IE gebruik, de bestanden in de map Temportary Internet Files opgeslagen. En dat is natuurlijk niet Handig.
Wanneer ik FileZilla gebruik, dan krijg ik wel netjes toegang tot de 5050c (ik zie de mappen en bestanden) maar ik kan geen bestanden downloaden met behulp van Filezilla, dan krijg ik elke keer mislukte acties.
Wat kan ik daar aan doen?
Ik gebruik zelf de FTP functie van de Humax niet, maar in dit topic is er al regelmatig over gesproken.readytoflow schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:58:
[...]
Iemand hier nog een antwoord op?
Nu worden, wanneer ik FTP via IE gebruik, de bestanden in de map Temportary Internet Files opgeslagen. En dat is natuurlijk niet Handig.
Wanneer ik FileZilla gebruik, dan krijg ik wel netjes toegang tot de 5050c (ik zie de mappen en bestanden) maar ik kan geen bestanden downloaden met behulp van Filezilla, dan krijg ik elke keer mislukte acties.
Je moet er op letten dat je je FTP applicatie op Passief of Actief moet hebben staan.
Welke precies weet ik zo niet meer, maar dat kun je in dit topic vinden.
Je zou, (moet het zelf even testen...) de synology plugin voor firefox kunnen installeren (moet je wel firefox gebruiken natuurlijk), de ftp site openen in firefox en dan met rechtermuisknop de ts bestanden laten downloaden door je NAS.readytoflow schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:58:
[...]
Ik zoek nu het juiste bestandje op via Filezilla, kopieer de locatie en plak die in de download tool van de NAS, kan zo wel de opgenomen programma's op beide tv's kijken ivm mediaspelers
Is al vaker in dit topic aan de orde geweest. Je moet Active FTP gebruiken.readytoflow schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:32:
Even 3 vragen over FTP i.c.m. 5050c.
- Via IE krijg ik wel toegang tot de 5050c, maar via Filezilla lukt het me niet. Kan iemand mij de juiste instellingen geven voor filezilla?
Voor normaal gebruik zijn alleen de TS bestanden van belang. De andere bestanden bevatten volgens mij informatie uit de programmagids.- Welke bestanden zijn belangrijk om te 'downloaden'? *.TS begrijp ik, maar kan ik met de andere bestanden ook nog iets?
Geen idee. Als je vanaf zo'n ding kunt FTP'en, dan zal het wel kunnen, via een CRON job ofzo.- Voor mensen met een NAS, ik heb een DS209, kan ik deze ook automatisch films van de 5050c laten trekken?
Gewoon niet IE gebruiken.readytoflow schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:58:
In FileZilla met Active FTP ingesteld heb ik nooit problemen. Misschien helpt 't nog om als transfer type Binary in te stellen. Zo staat 't bij mij tenminste wel.Wanneer ik FileZilla gebruik, dan krijg ik wel netjes toegang tot de 5050c (ik zie de mappen en bestanden) maar ik kan geen bestanden downloaden met behulp van Filezilla, dan krijg ik elke keer mislukte acties.
Ik heb een technische vraag over het direct afspelen van de ts bestanden met VLC player.
VLC heeft een optie ingebouwd om direct van ftp af te spelen, dus zonder het complete bestand eerst geheel te hoeven downloaden.
Dit gaat echter niet goed als ik probeer een ftp link te openen (url als ftp://humaxftp:0000@ip.ad.re.s/pad).
Ik zag met Wireshark dat onder andere het "syst" command mislukt, omdat de humax dit in hoofdletters wil zien.
Nou mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met het zelf compileren van VLC player, en heeft iemand wel een geprobeerd het probleem te achterhalen/verhelpen? Ik krijg het zelf niet voor elkaar om een nieuwe versie te builden.
Het kijken van opnames via een laptop/pc zou een stuk makkelijker worden.
VLC heeft een optie ingebouwd om direct van ftp af te spelen, dus zonder het complete bestand eerst geheel te hoeven downloaden.
Dit gaat echter niet goed als ik probeer een ftp link te openen (url als ftp://humaxftp:0000@ip.ad.re.s/pad).
Ik zag met Wireshark dat onder andere het "syst" command mislukt, omdat de humax dit in hoofdletters wil zien.
Nou mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met het zelf compileren van VLC player, en heeft iemand wel een geprobeerd het probleem te achterhalen/verhelpen? Ik krijg het zelf niet voor elkaar om een nieuwe versie te builden.
Het kijken van opnames via een laptop/pc zou een stuk makkelijker worden.
[ Voor 5% gewijzigd door MaZeS op 09-06-2010 13:30 ]
Anoniem: 233182
Hoi,
Vandaag heb ik de Humax 5050c via Airport Express (Mac) aangesloten op mijn wireless netwerk. Via de commandline kan ik nu een FTP verbinding opzetten, folder inhoud bekijken en downloaden naar mijn Mac.
Wat niet werkt is FTP via een client als CyberDuck of door vanuit Finder een connectie op te zetten.
CyberDuckt zegt dan:
FTP Fout: Lijst ophalen mislukt.
/media
r-xr-x 2 root root 4096 Jan 01 00:00 Photo.
In de log:
NOOP
200 Port command successful
SYST
215 UNIX system type.
STAT /media
211 Extension supported:
PASV
/media.
PORT 192,168,1,74,220,16
drwxr-xr-w 2 root root 100 Aug 15 10:41 .
PASV
drwxr-xr-x 17 root root 149 Mar 18 12:28 ..
PORT 192,168,1,74,220,17
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 01 00:00 Photo
Als ik het goed zie dan lukt het inloggen initieel wel maar gaat er vervolgens iets mis bij het inlezen van de Photo folder.
Iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe dit te verhelpen?
Groet,
Giordano
Vandaag heb ik de Humax 5050c via Airport Express (Mac) aangesloten op mijn wireless netwerk. Via de commandline kan ik nu een FTP verbinding opzetten, folder inhoud bekijken en downloaden naar mijn Mac.
Wat niet werkt is FTP via een client als CyberDuck of door vanuit Finder een connectie op te zetten.
CyberDuckt zegt dan:
/media
In de log:
NOOP
SYST
215 UNIX system type.
STAT /media
211 Extension supported:
PASV
/media.
PORT 192,168,1,74,220,16
PASV
PORT 192,168,1,74,220,17
Als ik het goed zie dan lukt het inloggen initieel wel maar gaat er vervolgens iets mis bij het inlezen van de Photo folder.
Groet,
Giordano
Anoniem: 46382
Ja, CyberDuck werkt niet, maar wel met FileZilla.Anoniem: 233182 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:57:
Hoi,
CyberDuckt zegt dan:
/media
In de log:
NOOP
SYST
215 UNIX system type.
STAT /media
211 Extension supported:
PASV
/media.
PORT 192,168,1,74,220,16
PASV
PORT 192,168,1,74,220,17
Groet,
Giordano
Het probleem is dat Humax 5050c maar een deel van ftp-protocol gebruikt.
Ik heb ook sinds een weekje de 5050C in huis.
Het werkt opzich fijn, toch enkele dingetjes waar ik tegenaan liep:
*Ik heb de PVR via LAN verbonden aan mijn modem in het netwerk, maar zelfs na het ip-adres op handmatig te hebben ingesteld in het menu van de PVR wordt deze toch geregeld op mysterieuze wijze veranderd zodat ik op die momenten, logischerwijs, niet meer via FTP tot een verbinding kan komen met het apparaat.
Wanneer ik het ip-adres vervolgens weer handmatig ingeef, wordt deze binnen een dag weer terug veranderd.
Ligt dit probleem bij de PVR in de vorm van een bug, of wordt dit door mijn modem veroorzaakt?
Ik heb een Thomson TG712 modem.
*Verder heb ik laatste dagen sinds ik het apparaat in gebruik heb genomen bij elke tv-opname gewoon beeld en geluid gehad, nadat ik het via FTP had overgezet op mijn pc en ik deze dan afspeelde met Windows Media Player.
De opgenomen programma's van vandaag echter gaven ineens geen geluid meer bij het afspelen in WMP, één opname liep zelfs vast in die mediaspeler.
In VLC speelde alles echter wél af, alleen lijkt daar de kwaliteit en kleur heel anders.
Ik heb daarna nog getest of een opname die gister gemaakt is en nog op de HDD van de 5050C stond, ook geen geluid meer gaf als ik deze opnieuw dowloadde naar mijn pc.
Dit blijkt echter nog gewoon te werken en alleen de opnames van vandaag gaven geen geluid meer in WMP.
Waar kan dit probleem door worden veroorzaakt?
Het is wel heel vreemd dat opnames eerst gewoon probleemloos afspelen in WMP en opnames vanaf een bepaald moment opeens allemaal niet.
*Eén van de opgenomen programma's kreeg ik NIET van de PVR overgezet naar mijn pc.
In Filezilla wordt dit als volgt gerapporteerd:
Antwoord: 450 Requested file action not taken.
Fout: Bestandsoverdracht mislukt
Dit terwijl de andere opnames probleemloos van de PVR naar mijn pc konden worden gekopieërd, alleen dat ene bestand niet.
*Tot slot wil ik graag weten welke software erg geschikt is om verliesloos (zonder het te gaan hercoderen) SD opnames van de PVR te editen (cutten) om het daarna te kunnen opslaan of branden op DVD.
Iemand die bovenstaande dingen herkent en er eventueel ook een oplossing voor kent?
Alvast bedankt.
Het werkt opzich fijn, toch enkele dingetjes waar ik tegenaan liep:
*Ik heb de PVR via LAN verbonden aan mijn modem in het netwerk, maar zelfs na het ip-adres op handmatig te hebben ingesteld in het menu van de PVR wordt deze toch geregeld op mysterieuze wijze veranderd zodat ik op die momenten, logischerwijs, niet meer via FTP tot een verbinding kan komen met het apparaat.
Wanneer ik het ip-adres vervolgens weer handmatig ingeef, wordt deze binnen een dag weer terug veranderd.
Ligt dit probleem bij de PVR in de vorm van een bug, of wordt dit door mijn modem veroorzaakt?
Ik heb een Thomson TG712 modem.
*Verder heb ik laatste dagen sinds ik het apparaat in gebruik heb genomen bij elke tv-opname gewoon beeld en geluid gehad, nadat ik het via FTP had overgezet op mijn pc en ik deze dan afspeelde met Windows Media Player.
De opgenomen programma's van vandaag echter gaven ineens geen geluid meer bij het afspelen in WMP, één opname liep zelfs vast in die mediaspeler.
In VLC speelde alles echter wél af, alleen lijkt daar de kwaliteit en kleur heel anders.
Ik heb daarna nog getest of een opname die gister gemaakt is en nog op de HDD van de 5050C stond, ook geen geluid meer gaf als ik deze opnieuw dowloadde naar mijn pc.
Dit blijkt echter nog gewoon te werken en alleen de opnames van vandaag gaven geen geluid meer in WMP.
Waar kan dit probleem door worden veroorzaakt?
Het is wel heel vreemd dat opnames eerst gewoon probleemloos afspelen in WMP en opnames vanaf een bepaald moment opeens allemaal niet.
*Eén van de opgenomen programma's kreeg ik NIET van de PVR overgezet naar mijn pc.
Dit terwijl de andere opnames probleemloos van de PVR naar mijn pc konden worden gekopieërd, alleen dat ene bestand niet.
*Tot slot wil ik graag weten welke software erg geschikt is om verliesloos (zonder het te gaan hercoderen) SD opnames van de PVR te editen (cutten) om het daarna te kunnen opslaan of branden op DVD.
Iemand die bovenstaande dingen herkent en er eventueel ook een oplossing voor kent?
Alvast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door Lauwestyle op 25-10-2011 03:05 ]
Anoniem: 237909
Ik heb sinds 2 weken een raar probleem. neem altijd the graham norton show op. Vorige week zag ik dat beide afleveringen waren opgenomen en de week ervoor ook. Zodra ik ze wil bekijken komt er een popupje met: "Opnemen mislukt, reden onbekend." Ik kan ze alle 4 niet afspelen.
Voor de rest neemt ie allemaal goed op, zoals Operation Repo. Herkent iemand dit?
Edit: bekend probleem: \[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic
Voor de rest neemt ie allemaal goed op, zoals Operation Repo. Herkent iemand dit?
Edit: bekend probleem: \[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 25-10-2011 09:44 ]
Aangezien die bestanden natuurlijk niet spontaan veranderen moet er iets mis zijn op jouw PC waardoor die bestanden corrupt zijn geraakt. Ik zou eens met een diskcontrole beginnen.Lauwestyle schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 01:54:
Ik ken het probleem niet maar komen er in die bestandsnaam misschien tekens voor die geen letters of cijfers zijn? Misschien een teken wat op Windows niet in een bestandsnaam is toegestaan? Dat heb ik op andere apparaten wel eens meegemaakt.*Eén van de opgenomen programma's kreeg ik NIET van de PVR overgezet naar mijn pc.
Die vraag heb ik al ongeveer 14x in dit topic beantwoord: VideoReDo.*Tot slot wil ik graag weten welke software erg geschikt is om verliesloos (zonder het te gaan hercoderen) SD opnames van de PVR te editen (cutten) om het daarna te kunnen opslaan of branden op DVD.
Hallo allemaal,
@Job bedankt!
Ik probeer mijn Humax d..m.v. ftp te verbinden met mijn pc, maar ik krijg deze foutmelding:
Status: Verbinden met 192.168.0.250:21...
Status: Verbinding gemaakt, welkomstbericht afwachten...
Status: Onveilige server, die geen FTP over TLS ondersteunt.
Status: Server ondersteunt geen niet-ASCII tekens.
Status: Ingelogd
Status: Mappenlijst ophalen...
Opdracht: PWD
Antwoord: 257 "/media" is current working dir.
Opdracht: TYPE I
Antwoord: 200 Port command successful
Opdracht: PASV
Antwoord: 502 Command not implemented.
Opdracht: PORT 192,168,0,100,250,99
Antwoord: 500 PORT/EPRT (Active Mode/Extended Active Mode) is not supported. Use PASV/EPSV instead of this
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt
Wat ik heb gedaan:
-Humax met netwerkkabel verbonden met mijn Sitecom Gigabit WLR-4004 v1-003 N300 Rev. A router.
FTP zowel in standaard, passief en ook in actief geprobeerd.
-Op de Humax onder Netwerk, Etherconfiguratie op handmatig gezet en een IP adres ingevoerd, dat buiten de range van mijn router valt.
Verder Subnetmasker: 255.255.255.0. Router en DNS adres op 0.0.0.0.
Ik zie in mijn router dat hij al 2 nieuwe ip adressen heeft toegevoegd. de eerste van de DHCP configuratie en de 2e van de handmatige configuratie. Maar het IP adres van de handmatige configuratie klopt niet met wat ik op mijn Humax heb. Op mijn router is het 103 en op mijn Humax is het 250 aan het eind.
Wat kan ik doen? Heb geen idee hoe ik die IP adressen kan verwijderen of wat ik nog meer kan doen. Of is het een goed idee om de Humax te resetten naar fabrieksinstellingen?
En wat dan daarna?
Sorry maar ik ben niet echt goed in netwerkdingen.
Johanna
@Job bedankt!
Ik probeer mijn Humax d..m.v. ftp te verbinden met mijn pc, maar ik krijg deze foutmelding:
Antwoord: 500 PORT/EPRT (Active Mode/Extended Active Mode) is not supported. Use PASV/EPSV instead of this
Wat ik heb gedaan:
-Humax met netwerkkabel verbonden met mijn Sitecom Gigabit WLR-4004 v1-003 N300 Rev. A router.
FTP zowel in standaard, passief en ook in actief geprobeerd.
-Op de Humax onder Netwerk, Etherconfiguratie op handmatig gezet en een IP adres ingevoerd, dat buiten de range van mijn router valt.
Verder Subnetmasker: 255.255.255.0. Router en DNS adres op 0.0.0.0.
Ik zie in mijn router dat hij al 2 nieuwe ip adressen heeft toegevoegd. de eerste van de DHCP configuratie en de 2e van de handmatige configuratie. Maar het IP adres van de handmatige configuratie klopt niet met wat ik op mijn Humax heb. Op mijn router is het 103 en op mijn Humax is het 250 aan het eind.
Wat kan ik doen? Heb geen idee hoe ik die IP adressen kan verwijderen of wat ik nog meer kan doen. Of is het een goed idee om de Humax te resetten naar fabrieksinstellingen?
En wat dan daarna?
Sorry maar ik ben niet echt goed in netwerkdingen.
Johanna
Kan je het eens proberen in passive mode ipv active?johanna52 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:24:
Hallo allemaal,
@Job bedankt!
Nou weer een raar probleem vandaag.
Tot gisteren werkte de ftp verbinding prima en nu krijg ik dit:
Status: Verbinden met 192.168.0.103:21...
Status: Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Verbinding geweigerd door server".
Fout: Kan niet verbinden met server
Ik heb verder niets veranderd.
Ik heb de Humax van de stroom gehaald. Heb zowel Kaspersky als Windows Firewall uitgeschakeld, maar dat haalt allemaal niets uit.
Hoe komt dit en wat kan ik doen?
Status: Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Verbinding geweigerd door server".
Ik heb de Humax van de stroom gehaald. Heb zowel Kaspersky als Windows Firewall uitgeschakeld, maar dat haalt allemaal niets uit.

Waarschijnlijk staat de FTP server van de Humax gewoon uit. Dat gebeurt soms spontaan.johanna52 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:32:
Nou weer een raar probleem vandaag.
Ik heb het idee dat na ruim 12 jaar de harddisk in mijn 5050 zijn beste tijd wel heeft gehad. Heb nu al een aantal keer mislukte opnames gehad of zichtbare storing in het beeld bij het afspelen van een opname.
Waarschijnlijk had ik hem eerder moeten vervangen, want ik zie nu dat er helemaal geen Humaxen meer in de pricewatch staan?
Iemand dan een suggestie voor een harddisk? Kan ik daar gewoon een WD purple oid in steken of moet het iets specifieks zijn?
Waarschijnlijk had ik hem eerder moeten vervangen, want ik zie nu dat er helemaal geen Humaxen meer in de pricewatch staan?
Iemand dan een suggestie voor een harddisk? Kan ik daar gewoon een WD purple oid in steken of moet het iets specifieks zijn?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Er zit een bone-stock SATA seagate multimedia harddisk in. Tot 1 TB gaat voor zo ver ik weet probleemloos, maar ik zou wel een harddisk pakken bedoeld voor mediaplayers/servers.Ethirty schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:06:
Ik heb het idee dat na ruim 12 jaar de harddisk in mijn 5050 zijn beste tijd wel heeft gehad. Heb nu al een aantal keer mislukte opnames gehad of zichtbare storing in het beeld bij het afspelen van een opname.
Maar of jouw problemen door de harddisk komen vraag ik me eerlijk gezegd af.
Je kan de harddisk natuurlijk even uitbouwen en in een pc hangen voor een S.M.A.R.T.-test. Windows kan hem niet lezen (linux wel), maar die test zou sowieso moeten kunnen.
En anders marktplaats, daar staan er op ieder willekeurig moment tientallen te koop voor een paar tientjes.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Waarom kijk je niet voor een 5200 of 5400? Kosten niet veel meer op Marktplaats, ik deed hetzelfde en heb mijn 5050 in de vuilnisbak gegooid. Blijft een 12 (of zo) jaar oud ding. Mijn 5400 is amper paar jaar oud en heeft wat handigheidjes die de 5050 niet heeft zoals meerdere tegenlijk verwijderen en het onthouden van trefwoorden waarop je gezocht hebt om te kunnen opnemen. (5200 kan dit ook, innerlijk zijn ze hetzelfde, uiterlijk ziet die er als 5050 uit) En nog wat dingetjes waar ik nu ff niet opkom.Ethirty schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:06:
Ik heb overigens geen interactief abo dus gebruik ik die mogelijkheid op 5400 niet.
Pagina: 1