KPN is asociaal bezig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:10

con1

Energiefreak

Topicstarter
Acociaal te lezen als asociaal.

Laatst een storing met mijn ADSL, en toevallig ruis op de telefoonlijn.

Door vorst in de grond is besloten om mijn PSTN aderpaar om te wisselen met mijn (niet meer
in gebruik zijnde) ISDN ader-paar.

Gevolg; snelheidsverlaging en ze vertikken het om na de vorstperiode alles weer terug te zetten
en de storing alsnog te vinden en op te lossen op mijn PSTN-lijn.

Als je dan vervolgens een en ander uit de doeken doet dan krijg je als antwoord, dit moet via uw provider.

Echt asociaal, zij knopen de zaken om omdat ze niet kunnen graven ivm vorst in de grond
en vervolgens leggen ze hun probleem bij mij(n) (provider) neer. Ik betaal al mijn hele leven krom aan de lijnhuur waarbij je mag verwachten dat daar onderhoud bij hoort. Nee zegt de KPN in feite, wij hebben de draajes omgestoken en verder zoek je het maar uit via je provider. Geen enele provider krijgt zoiets spits, immers loopt de KPN te knoeien.

Echt een uitspraak van een monopolist, je bent aan de goden overgeleverd.

Hoe nu verder?

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 22:40
Wat is nu het probleem? Lager snelheid t.o.v. vroeger (1% - 10% - 50%?)
Waarschijnlijk leveren ze nog steeds binnen de specificaties.
Je zit nu op het oranje/witte aderpaar ipv het rood/blauwe. of andersom. niet echt belangrijk.
Indien alles weer werkt zou ik niet weten waarom ze het terug moeten veranderen. (tenzij het snelheidsverschil erg groot is, wat kan betekenen dat je 2e lijn er ook mee kan stoppen)

Bovendien kan indien de storing op je oude lijn weer verholpen is de snelheid ook lager zijn.

Indien je wilt dat het opgelost wordt moet je weer een tweede lijn aanvragen. (kost uiteraard wel) anders geef ik je weinig hoop dat er wat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Topicstarter
Ik had véél uitgebreider moeten zijn maar hoopte op inzicht in een zwart/wit verhaal, daar komtie dan.
Heb je even?

Ik zit op 6390 meter van de centrale af, zeg nu niet gelijk dat een snelheid van 2,5 mb niet kan, dat kan dus wél, veel maanden een stabiele verbinding en daarmee uit!

Als mijn snelheid (meestal in stapjes van een half MB) zakt dan is er weer een las verrot, ofwel er zit weer een lek tussen a of b ten aanzien van aarde. een keer of 10 meegemaakt. En prompt na reparatie weer 2,5 MB. (leer een aap niet klimmen).

De laatse keer, door vorst in de grond hebben de mannen besloten om het aderpaar om te prikken,
begrijpelijk want je kunt dan niet graven (althans, bij bedrijven graven ze dan nog wél) maar oké, gedoogd. Hierdoor had ik mijn oude snelheid niet terug, blijf nu steken op onder de 2 MB.
Dus ik eis dat mijn oude aderpaar gerepareerd wordt en daar weer op terug wordt gezet.
Na 35 jaar huur te hebben betaald aan een lijn die al 100 keer terug is verdiend en waaraan ze totaal
geen onderhoud plegen lijkt het me niet teveel gevraagd mijn oude aderpaar terug te geven met reparatie van de verotte las(sen)

Dit is globaal het verhaal. Ik kan nog 5 kantjes volschrijven over bijvoorbeeld een ontvangen vergoeding van € 1500,00 van de KPN omdat ze 2 jaar gelden wel inzagen dat ze er een potje van hadden gemaakt maar daar heb ik nu even geen zin "an".

Oja, de enige mogelijkheid is de telefoonkabel (buitengebied), geen andere mogelijkheden behoudens dan W&W die ik dan ook achter de hand heb vanwege verplichtingen naar mijn werk toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Als de kwaliteit nog binnen die van het contract is heb je gewoon pech. Wat staat hier over beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Schopje naar I&H, even kijken wat zij er mee aan willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:36
Als je bedoelt dat je een 20mbit verbinding hebt (2,5MB/s download) en daar nu nog zo'n 16mbit van over is (2MB/s download), mag je blij zijn dat je verbinding nog zo snel is, gezien de afstand van de centrale!

Ik vrees inderdaad dat deze snelheid binnen je contract valt. Er wordt altijd gezegd "tot 20mbit". Maar zoals ik in mijn vorige alinea beschreef: je verbinding doet het nog erg goed, voor deze afstand, dus wees gewoon blij met wat je hebt. Mijn ouders hebben gewoon een 3mbit verbinding en zijn daar heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:47
6390 is een enorme afstand. Geen enkele provider gaat je op die afstand welke snelheid dan ook garanderen.

KPN is verantwoordelijk voor de staat van de leidingen, maar dan wel voor een normale staat. Niet voor de perfecte, voortreffelijke en uitmuntende staat die jij nodig hebt om een snelle verbinding te krijgen. Wat ik heel netjes van KPN vind is dat ze iedere keer dat er zich een klein dingetje voordeed die kabel hebben opgegraven en zijn gaan repareren. Dat is normaal nergens voor nodig en gebeurt dan vaak ook niet omdat het zo veel geld kost. Maar omdat persoon x op 6390m afstand van de centrale een halve MB (Mbit neem ik aan???) snelheid mist komen ze toch maar opdraven met al het materieel en mannetjes die daarvoor nodig zijn. Echt wel dat je je lijnhuur d'r uit hebt hoor... Tja, jammer dat ze het na 10x niet meer zien zitten. Heel begrijpelijk ook nog gezien de temperatuur. Immers, het zou dan nog meer geld gekost hebben. (Natuurlijk kan er met vorst gegraven worden, maar 't is veel duurder)

In iedere kabel zit wel ergens een mankementje. Dat heb je met oude, ondergrondse leidingen. Kenbaar in 'jouw' kabel nu ook weer. In normale situaties geen enkel bezwaar en hoeft vaak niets aan gedaan te worden. Maarja, op die afstanden...

Overigens is het switchen van aderpaar een doodnormale procedure. Sterker nog, vaak het eerste dat ze proberen. Dat betekend echt niet per definitie een tragere verbinding. De aders zijn van hetzelfde materiaal, zelfde kwaliteit, zelfde afscherming, alleen een ander kleurtje. Feit dat die 2 aders vroeger zijn gebruikt voor een ISDN signaal doet daar niets aan af.

Kortom, ik zie het probleem niet zo. Als je, met een afstand van 6390 meter van de centrale, een ADSL verbinding aanvraagt moet je niet gaan klagen bij de KPN dat de snelheid tegenvalt. Normaal zit er marge in die voorkomt dat een kleine storing of crosstalk de snelheid negatief beïnvloed, maar die marge ben je door deze afstand kwijt. De wisselende snelheden horen d'r dus gewoon bij. Dat KPN in het verleden zo lief is geweest om op te komen draven en die kabel te repareren betekend niet dat je ze er nu toe kunt verplichten. Je geeft geenzins blijken van een onredelijke situatie, dus...

Wat betreft klagen bij je provider, daar heeft KPN volkomen gelijk in. Aangezien je aangeeft lijnhuur te betalen neem ik aan dat je geen telefonie van KPN afneemt. Jij hebt dan ook geen contract met KPN. Jouw ISP heeft een contract met KPN om die koperleiding te mogen gebruiken. Dus jouw provider moet bij KPN aankloppen om de boel op te lossen. Is voor KPN ook een stuk goedkoper, want het praten met een ISP gaat een stuk makkelijker dan met een gemiddelde klant. Dat KPN toch soms in actie komt op verzoek van de klant is wederom coulance en uiterst netjes.

Kortom, wellicht dat je ze door de coulance kunt verwijten dat ze niet eenduidig zijn, maar verder vind ik dat ze het keurig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Topicstarter
Ik betaal nog steeds iedere maand trouw aan de KPN, dat kan je van hun dienstverlening niet zeggen. Er ligt zelfs nog 1,5 km loodkabel die konstant problemen geeft ook met telefonie.
Ze vertikken het gewoon om die oude zooi te vervangen. Maar wel de volle pond huur iedere keer, daar zijn ze altijd zeer accuraat mee. Er zijn zelfs mensen alhier die overgestapt zijn op mobiel en
hun abo hebben opgezegd omdat de telefoonverbinding onbetrouwbaar was en in tijd van nood is dat
bijzonder angstaanjagend, wetende dat je de buitenwereld niet kunt bereiken.

Dat ik extra gedupeerd ben omdat ik ook ADSL over de lijn heb lijkt mij duidelijk, een verlies / verlies situatie. . . én niet meer bereikbaar via het www en niet meer bereikbaar middels de "vaste lijn" (lees brakke lijn), nee, geen woorden voor. Wat de KPN wél kan is die lijn maar volproppen terwijl hun eigen techniek het niet meer aankan en dan glashard naar jouw provider verwijzen, simpele gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mr.Qips schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:14:
Als je bedoelt dat je een 20mbit verbinding hebt (2,5MB/s download) en daar nu nog zo'n 16mbit van over is (2MB/s download), mag je blij zijn dat je verbinding nog zo snel is, gezien de afstand van de centrale!
Denk eerder dat hij mbit en MB door elkaar haalt, volle 20mbit op ruim 6kilometer (waar je al niet eens 2,5MB/s kan halen op 'perfecte' 20mbit) lijkt me nagenoeg onmogelijk ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
En als je nou eens ophoudt met ongenuanceerd roepen en inderdaad eens je provider belt?
Misschien hebben die wel een luisterend oor en gaan die vervolgens tegen KPN klagen dat hun klant maar een deel van de door hun geleverde dienst kan krijgen door een gebrekkige dienstverlening van KPN. Ik kan me voorstellen dat KPN misschien wat beter luistert naar een belangrijke zakelijke partner dan naar een klagende consument die de klantenservice belt.
Zeker als je tegen die klantenservice net zo genuanceerd doet als in al je posts hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door dreamscape op 27-02-2009 22:26 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
con1 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:19:
Ik betaal nog steeds iedere maand trouw aan de KPN, dat kan je van hun dienstverlening niet zeggen. Er ligt zelfs nog 1,5 km loodkabel die konstant problemen geeft ook met telefonie.
Ze vertikken het gewoon om die oude zooi te vervangen. Maar wel de volle pond huur iedere keer, daar zijn ze altijd zeer accuraat mee. Er zijn zelfs mensen alhier die overgestapt zijn op mobiel en
hun abo hebben opgezegd omdat de telefoonverbinding onbetrouwbaar was en in tijd van nood is dat
bijzonder angstaanjagend, wetende dat je de buitenwereld niet kunt bereiken.

Dat ik extra gedupeerd ben omdat ik ook ADSL over de lijn heb lijkt mij duidelijk, een verlies / verlies situatie. . . én niet meer bereikbaar via het www en niet meer bereikbaar middels de "vaste lijn" (lees brakke lijn), nee, geen woorden voor. Wat de KPN wél kan is die lijn maar volproppen terwijl hun eigen techniek het niet meer aankan en dan glashard naar jouw provider verwijzen, simpele gasten.
In een normale situatie hoeft 'die oude zooi' helemaal niet vervangen te worden. Je roept steeds 'constant problemen mee', maar getallen noem je niet. Hoe vaak heeft de telefoon er in 2008 uit gelegen? En zo ja, hoe lang?

Heb je überhaupt een idee hoeveel het kost om een kabel op te graven en te repareren? Laat staan vervangen!

Dat jij zo graag op een bijna absurde afstand van de centrale nog ADSL wilt hebben is jouw zaak. Maar daar hoeft de KPN toch geen rekening mee te gaan houden?

Zelfde verhaal met mensen die 100 meter van de openbare weg wonen maar gaan klagen als TNT van ze verwacht een brievenbus bij de openbare weg op te hangen. Dat zij nou 100 meter van de openbare weg willen gaan wonen is hun zaak. Maar ga daar TNT niet lastig mee vallen.

Als de problemen met de telefonie te erg worden zal die kabel heus vervangen worden. Maar ze gaan geen 6km aan kabel vervangen omdat er eens per jaar een breuk voordoet. De aandeelhouders zouden ze afschieten. Maar dat is telefonie.

Wat betreft Internet, ik sta nog versteld dat ze de kabel gaan repareren als jij op 6390 meter van de centrale een half Mbitje snelheid kwijt bent. Dat hoeven ze niet en zouden ze naar mijn idee ook helemaal niet moeten doen, om heel eerlijk te zijn. Enorme kosten voor vrijwel niets. Daarnaast, en ik vertel het nogmaals KPN is niet jouw aanspreekpunt wat betreft ADSL. Dat ze je toch te woord staan is netjes, maar ze zijn je volstrekt niets verplicht. Dat ze je alsnog helpen is formidabel. Dat ze je na 10x toch naar je provider sturen is ongelofelijk. Maar dan wel in de zin van: "Dat ze zo veel geduld met je hebben gehad...". Je ISP is je aanspreekpunt. Je ISP heeft een contract met KPN, jij niet. Dus bel je ISP Als je ISP zegt dat 1 á 1.5Mbit nog een redelijke snelheid zou zijn op deze afstand zou ik ze volkomen gelijk geven. Als ze daarom ook niks voor je willen doen hebben ze wat mij betreft dan ook helemaal gelijk.

Nogmaals Je kan niet verwachten dat een kabel in top-conditie gehouden word. Dat is prijstechnisch onhaalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:19

Milmoor

Footsteps and pictures.

Een truuk om de andere lijn toch in gebruik te nemen: vraag een extra telefoonlijn aan, neem daar ADSL op. Alles naar wens? Zeg de oude lijn/ADSL op (eventueel met migratie van het oude telefoonnummer naar VOIP). Kost wat tijd en geld, maar je hebt wel wat je wil.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Topicstarter
Nogmaals . . . .Je kan niet verwachten dat een kabel in top-conditie gehouden word. Dat is prijstechnisch onhaalbaar. . . .
Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor, ik hoor je wel.

Als de KPN een kabel aanlegt van zo'n 6500 meter mag je verwachten dat deze het tot het eind doet.
En daarmee basta.

Als mijn buurman (80 jaar) overgaat naar mobiel , waar hij de ballen van snapt, geeft wat aan dat
hier een bedroevende kabel ligt. (de goede man heeft geen internet)

De KPN heeft inmiddels in 2007 300 meter kabel vervangen en zijn vorig jaar ik dacht 6 keer aan het graven geslagen, of dat niets kost . . . en dit jaar inmiddels 2 keer, of dat geen geld over de balk gooien is. En ik heb het slechts over het (bijna) laatste stuk van 1500 a 2000m in het veld dus in één keer
vernieuwen lijkt mij goedkoper dan een helpdesk hiervoor moeten inzetten, een meetploeg bezig houden en als laatste een derde partij die weer eens komt graven en repareren. Het gegeven dat iedere keer als ze weggingen was alles weer dik in orde voor zo'n 2 maanden totdat het weer begon te regenen of in een naastgelegen industriegebied zonodig de kabel kapot moesten trekken.

En daarnaast huur ik de kabel voor telefoon, die moet gewoon goed zijn, geen ruis geen gekraak, nee helemaal niets en dan loopt vanzelf internet ook een stuk beter. Nogmaals de KPN vond dat die 6500 meter toch kon?

En dat hun er meer opzetten als waar die kabel voor bedoeld was is hetzelfde als een DAF verkopen en zeggen dat die 300 km per uur kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
con1 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:49:
[...]

Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor, ik hoor je wel.
Ik schreeuwde niet, ik schreef een stukje in bold. SCHREEUW, bold. Subtiel verschilletje.

Als de KPN een kabel aanlegt van zo'n 6500 meter mag je verwachten dat deze het tot het eind doet. En daarmee basta.
Volstrekt niet. Als de KPN een kabel aanlegt en deze gaat verhuren mag je verwachten dat de kabel de signalen met een redelijk, niet bijna onmogelijk ontiegelijk laag, signaal verlies / storingsniveau overbrengt.

Als mijn buurman (80 jaar) overgaat naar mobiel , waar hij de ballen van snapt, geeft wat aan
Dat geeft aan dat de beste man kenbaar heeft besloten dat mobiel beter is. Waarom dat is, of het gaat om kosten, of hij op de ouderen hangplek wilt kunnen showen met z'n vers gepimpte mobi of dat hij de pstn kwaliteit te slecht vond worden zegt daar niets over. In ieder geval niet zonder meer kennis.

dat hier een bedroevende kabel ligt. (de goede man heeft geen internet)
Dat hier een kabel ligt die wat mankementjes vertoont wil ik best in mee gaan. Dat geld voor een redelijk deel van de kabels in Nederland dus is niet onwaarschijnlijk. Dat de kabel bedroevend is kun je echt niet opmaken uit de gegevens die je ons tot noch toe hebt gegeven.

De KPN heeft inmiddels in 2007 300 meter kabel vervangen en zijn vorig jaar ik dacht 6 keer aan het graven geslagen, of dat niets kost . . . en dit jaar inmiddels 2 keer, of dat geen geld over de balk gooien is.
De kosten/baten analyse van de KPN wijst duidelijk uit dat dit de beste gang van zaken is. Geld over de balk gooien vind ik nogal moeilijk om te stellen omdat je niet verteld waarom ze hebben moeten graven. Iedere kabel kan kapot getrokken worden, defect raken door een blikseminslag, beschadigd raken door verkeer, graafwerkzaamheden, enz. Het is dus goed mogelijk dat de KPN een groot deel van deze opgravingen ook had moeten doen als er een gloednieuwe kabel had gelegen.

En ik heb het slechts over het (bijna) laatste stuk van 1500 a 2000m in het veld dus in één keer
vernieuwen lijkt mij goedkoper dan een helpdesk hiervoor moeten inzetten, een meetploeg bezig houden en als laatste een derde partij die weer eens komt graven en repareren.

Het zal je verbazen. Een reparatie is relatief ontiegelijk simpel omdat het dan om nood gaat. De rompslomp omtrent de vergunningen is dan heeeeel wat minder. Wil je echter onderhoud uitvoeren, dan ben je flink wat formulieren, aanvragen, afwijzingen enz verder. Laat staan als de kabel deels op iemands land loopt.

Het gegeven dat iedere keer als ze weggingen was alles weer dik in orde voor zo'n 2 maanden totdat het weer begon te regenen of in een naastgelegen industriegebied zonodig de kabel kapot moesten trekken. Totdat het weer begon te regenen? Tja, dat heb je nou eenmaal. Dat is het hele probleem met die afstand, invloeden van buitenaf gaan je snelheid bepalen. Een droge grond geleid veel minder dan een natte, dus een natte grond is slechter voor je signaal.

En daarnaast huur ik de kabel voor telefoon, die moet gewoon goed zijn, geen ruis geen gekraak, nee helemaal niets en dan loopt vanzelf internet ook een stuk beter. Nogmaals de KPN vond dat die 6500 meter toch kon? De KPN vond dat die 6500 meter kon ja. En het werkt toch ook? Je wist toen je je contract afsloot dat je geen 20Mbit ging halen... 1 Mbit Internet is ook Internet hoor. Gezien de afstand zou 1 Mbit ook helemaal niet gek zijn. Bovendien, niemand heeft perfecte analoge telefoon in Nederland. Iedereen heeft wel wat ruis en soms wat gekraak. Hoort bij de techniek. Perfecte gramafoon platen zijn er ook niet. Sommigen iets meer, sommigen iets minder, maar daar is niks mis mee zolang het redelijk blijft. Als je de andere kant niet meer kan horen, dat is een ander geval.

En dat hun er meer opzetten als waar die kabel voor bedoeld was is hetzelfde als een DAF verkopen en zeggen dat die 300 km per uur kan. De kabels zijn tientallen jaren terug gelegd. Destijds was de bedoeling telefonie en misschien wat radio. Tegenwoordig moet er ook Internet overheen. Waren ze destijds niet voor bedoelt, maar kan er wel gewoon mee. Mijn TFT monitor was ook niet bedoeld om TV op te kijken. Maar met een klein tunertje werkt 't perfect.
KPN heeft jouw allereerst niets verkocht, KPN verhuurt de lijn aan jouw ISP. Heel iets anders. Daarnaast heeft jouw ISP je er keurig voor gewaarschuwd dat de snelheid wel is kon tegenvallen. En dat blijkt ook zo te zijn. Stel je gaat naar de bakker en vraagt om een brood. Sorry m'n jong, ik heb alleen nog dit oude brood. Je mag 't wel meenemen, maar dan moet je 't wel vandaag opeten, morgen is 't nie goed meer. Dan ga je over een paar dagen toch ook niet terug om te klagen over het brood dat na 48 uur niet lekker meer was?
Ik begrijp wel dat het vervelend is, en begrijp helemaal dat je een mooie snelheid wilt hebben. Maar 't zit er gewoon niet in. 'K heb het al vaker gezegd, 2,5Mbit ga je alleen halen in perfecte omstandigheden. Die zijn er niet altijd. Dat KPN tot noch toe altijd braaf die kabel heeft opgegraven is uitmuntend, maar kun je geen rechten aan ontlenen. Op die afstand mag je blij zijn met 1 á 1,5Mbit. Dus zolang je een stabiele verbinding hebt zou ik op m'n knietjes danken dat je niet met een ISDN verbinding zit opgescheept, in plaats van de KPN afkraken omdat ze hun werk keurig uitvoeren.

Maar goed, je lijkt wel heel erg zeker van je zaak. Dus ik zou zeggen, breng het voor de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Klopt helemaal! KPN vertikt het om de telefoonkabel hier ook te repareren. Hier kunnen we ook maar 4mbit halen als het meer is dan hebben een knipperlicht en onstabiele telefoonlijn. Erg vervelend. We zitten zelf 1593m van de centrale en het is al belabberd. Kabelinternet en later dit jaar Glashart zijn een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Topicstarter
nijn
. . . en begrijp helemaal dat je een mooie snelheid wilt hebben. . . . .
Het enige wat ik wil is een kabel zonder rotte lassen en die niet onder invloed is van vocht.
. . . perfecte omstandigheden. Die zijn er niet altijd. . . . .
Er zijn hier niet eens normale omstandigheden, na gemiddeld 2 maanden is het weer bal.
. . . maar kun je geen rechten aan ontlenen. . . .
Ik betaal huur voor onderhoud aan een telefoonlijn en die moet gewoon niet uitvallen, in ieder geval niet met een dergelijke frequentie.
. . . . ik op m'n knietjes danken dat je niet met een ISDN verbinding zit opgescheept. . ..
Ik had een ISDN verbinding, lees mijn verhaal, die heb ik noodgedwongen om laten zetten naar PSTN zo'n 2 jaar terug.

Een reactie van een buur, 800 meter terug: "Qua bellen hebben we niet altijd goed bereik en stopt de
telefoon tijdens het gesprek er regelmatig mee.De meeste mensen die ons bellen weten dit ondertussen al."

Volgens mij heb je aandelen bij de KPN . . . .
alienfruit schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:58:
Klopt helemaal! KPN vertikt het om de telefoonkabel hier ook te repareren. Hier kunnen we ook maar 4mbit halen als het meer is dan hebben een knipperlicht en onstabiele telefoonlijn. Erg vervelend. We zitten zelf 1593m van de centrale en het is al belabberd. Kabelinternet en later dit jaar Glashart zijn een stuk beter!
Kijk, dat bedoel ik, wel incasseren, geen onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kiest er zelf voor om in een buitengebied te wonen. Zoek eens op welke snelheden normaal zijn voor de door jou genoemde afstand.

Als je zo ontevreden bent over de kwaliteit heb je natuurlijk ook nog de optie om op te zeggen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er zijn grafiekjes die je theoretische maximale snelheid aangeven. Lees de onderstreepte woorden goed. De grafiek is al even oud en er zal misschien met nieuwe technieken / werken in de marge iets meer mogelijk zijn, maar zo te zien mag je blij zijn dat je uberhaupt nog een ADSL signaal krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://www.internode.on.net/media/images/internode-adsl2-dist07.jpg
Copyright en bron: Internode.

Dat je niet tevreden bent met de service cq levering van KPN is je goed recht, maar dat wordt eigenlijk bijna altijd contractueel goed uitgelegd en opgevangen! Maw. KPN is jou verder weinig verplicht en levert wat het beloofd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is grappig :P
maar ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
con1 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:44:
[...]
Het enige wat ik wil is een kabel zonder rotte lassen en die niet onder invloed is van vocht.
Iedere kabel is onder invloed van vocht en iedere kabel heeft wel ergens een probleem. Hoe vaak heb ik dat nou al gezegd?

[...]
Er zijn hier niet eens normale omstandigheden, na gemiddeld 2 maanden is het weer bal.
Wat wil je dan op die afstand???

[...]
Ik betaal huur voor onderhoud aan een telefoonlijn en die moet gewoon niet uitvallen, in ieder geval niet met een dergelijke frequentie.
Nou begin je weer over de telefoonlijn. Nogmaals, geef is getallen die daadwerkelijk wat betekenen

[...]
Ik had een ISDN verbinding, lees mijn verhaal, die heb ik noodgedwongen om laten zetten naar PSTN zo'n 2 jaar terug.
Even de context erbij houden he... ISDN Internet verbinding. Dat is nog altijd heel wat trager dan wat jij hebt en waar je nu zo over loopt te klagen.

Een reactie van een buur, 800 meter terug: "Qua bellen hebben we niet altijd goed bereik en stopt de
telefoon tijdens het gesprek er regelmatig mee.De meeste mensen die ons bellen weten dit ondertussen al."
Niet altijd goed bereik? Je weet wel dat we het hier over draadgebonden telefonie hebben?

Nee, ik heb geen aandeel in KPN, nog enige ISP noch enige kabelboer of graaffirma. Ook ben ik er niet werkzaam of wat dan ook. Ik heb wel gezond verstand en denk graag dat ik het een en ander van de materie af weet
Con1, ik wens je veel plezier met je vete. Ik en een aantal andere Tweakers hebben je inmiddels al proberen uit te leggen dat wat je eist volstrekt onredelijk is, je uitspraken ongenuanceerd en zonder onderbouwing zijn en je kennis van zaken te kort schiet om de uitspraken die je doet daadwerkelijk te kunnen doen. Maar blijkbaar ben je hier niet om informatie te vergaren / te leren en al helemaal niet om te discussiëren. Je bent hier enkel en alleen om op KPN af te kunnen geven.

Wat ik echter niet begrijp is waarom je je verhaal hier post. Ik zou zeggen, post je verhaal op een forum als dat van Radar. Daar zitten zat mensen die niet gehinderd worden door enige kennis van zaken. Als je het goed speelt kun je overmorgen al een groep bij elkaar hebben om met fakkels en hooivorken af te reizen naar het hoofdkantoor. Stuur je een kaartje?
alienfruit schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:58:
Dat kan 3 dingen betekenen.
1. Of de kabel / centrale is daadwerkelijk volkomen klote (lees: vele malen erger dan de kabel van Con1)
2. Of de kabels/modem bij jouw in huis zijn niet goed (Zorg dat je modem zo dicht mogelijk bij het IS/RA zit. Weet je wel zeker dat je het IS/RA hebt? Zorg dat er goeie kabels tussen zitten, zoals Cat5 kabel. Leen is een modem en splitter van iemand anders. Check je stekkers en connecties voor corrosie enz)
3. Of je zit veel verder van de centrale af. De afstanden die je via de diverse websites kunt krijgen zijn hemelsbreed. Nu weet ik dat het niet ideaal is, maar die kabel loopt niet in een rechte lijn vanaf de centrale naar jouw huis. Voor het zelfde geld gaat ie eerst de halve wijk door. Of zelfs nog erger. Dan kom je makkelijk bij de 4Mbit uit. Ik zit zelf hemelsbreed op minder dan 1,5KM van de centrale. Toch heb ik maar 6Mbit. Wat blijkt? De kabel loopt via een grote weg (Ongetwijfeld makkelijk aan te leggen) en dus voor mij flink om. Pech dus, maar ik wist van tevoren dat het risico er was.

[ Voor 25% gewijzigd door Nijn op 01-03-2009 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Topicstarter
Ik wil geen 24, geen 12, geen 8 en ook geen 4 mb, ik wil een kabel die niet lek is.
Ik wil een kabel waarbij niet iedere keer gelast moet worden en de gietmoffen zijn volgelopen of het lood is gescheurd, das wat ik wil. We leggen glas, we comuniceren via de sateliet, we gaan naar de maan en zelfs mars, we kijken naar een plasma, maar een simpel kabeltje, oei wat is dat moeilijk.
Ik wil een kabel waarover wij goed kunnen telefoneren, dan komt de rest vanzelf.

Dus de basis moet goed zijn, van deugdelijke kwaliteit en over die afstand valt ook nog
genoeg te vertellen.

Volgens iedere site zit ik op, tussen de 3500 en 4500 meter van de centrale. Ze zeggen allemaal dat max 4 MB haalbaar is. Niemand, geen enkele site dus, noemt de afstand over de weg, allemaal hemelsbreed en dan ook nog te kort. Maar dat is weer een heel ander verhaal.
Hemelsbreed: 4740 meter, via Google 6700 meter en in het echies ruim 6300 meter dus.
Kortom je wordt op alle sites in feite een vette worst voorgehouden met voorbedachte raden.

Maar wat ik al zei, das een hele andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
con1 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 00:46:
Ik wil geen 24, geen 12, geen 8 en ook geen 4 mb, ik wil een kabel die niet lek is.
Ik wil een kabel waarbij niet iedere keer gelast moet worden en de gietmoffen zijn volgelopen of het lood is gescheurd, das wat ik wil. We leggen glas, we comuniceren via de sateliet, we gaan naar de maan en zelfs mars, we kijken naar een plasma, maar een simpel kabeltje, oei wat is dat moeilijk.
Ik wil een kabel waarover wij goed kunnen telefoneren, dan komt de rest vanzelf.

Dus de basis moet goed zijn, van deugdelijke kwaliteit en over die afstand valt ook nog
genoeg te vertellen.
Zoals al gezegd, die kabels liggen al enkele tientallen jaren in de grond. En nee, ze gaan niet voor 3 mensen die 6+ km van een centrale afliggen een hele nieuwe kabel aanleggen. Dat is voor KPN niet rendabel, en mochten ze het toch doen dan stijgt voor iedereen het abo geld/lijnhuur.
Volgens iedere site zit ik op, tussen de 3500 en 4500 meter van de centrale. Ze zeggen allemaal dat max 4 MB haalbaar is. Niemand, geen enkele site dus, noemt de afstand over de weg, allemaal hemelsbreed en dan ook nog te kort. Maar dat is weer een heel ander verhaal.
Hemelsbreed: 4740 meter, via Google 6700 meter en in het echies ruim 6300 meter dus.
Kortom je wordt op alle sites in feite een vette worst voorgehouden met voorbedachte raden.
Ik geef je gelijk dat het in eerste instantie misleidend is. Net zoals 'tot 20 mbit'. Je hebt er niet zoveel aan. Maar het is slechts een indicatie om ruwweg aan te geven in hoeverre je snel internet kunt verwachten. En nee, die sites kunnen de werkelijke afstand niet vertellen, dat is bij hen niet bekend en om dat wel bekend te maken betekent een hele hoop administratief werk (er zal vast wel een soort kadaster voor kabels in de grond zijn) wat niet direct lonend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:56

Wildfire

Joy to the world!

Laten we maar gewoon ophouden, naar zinnige argumenten luistert de TS blijkbaar toch niet. Ik druk de TS in ieder geval wel op het hart, wat een andere tweaker ook al deed zag ik, BEL JE PROVIDER! Zij zijn verantwoordelijk voor je internetverbinding en niet de KPN.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Topicstarter
Kijk voor de aardigheid eens naar de opgesomde problemen van 21 juni 2006 tot en met 3 januari 2008, dit zijn dan de feiten over anderhalf jaar genomen en we sukkelen gewoon verder.

Klikkerdeklik:

http://home.hccnet.nl/tjb/kpn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 16:57
twiFight schreef op zondag 01 maart 2009 @ 00:08:
Er zijn grafiekjes die je theoretische maximale snelheid aangeven. Lees de onderstreepte woorden goed. De grafiek is al even oud en er zal misschien met nieuwe technieken / werken in de marge iets meer mogelijk zijn, maar zo te zien mag je blij zijn dat je uberhaupt nog een ADSL signaal krijgt.

[afbeelding]
Copyright en bron: Internode.
Excuus dat ik even lomp buiten het topic vlieg, maar als ik dit plaatje zo bekijk kan adsl2 verder komen als adsl1? Is de reden dat ik in het kleine dorpje waar ik leef geen adsl2 heb omdat er niets is omgebouwd of is daar een andere reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
Pieler schreef op zondag 01 maart 2009 @ 01:25:
[...]

Excuus dat ik even lomp buiten het topic vlieg, maar als ik dit plaatje zo bekijk kan adsl2 verder komen als adsl1? Is de reden dat ik in het kleine dorpje waar ik leef geen adsl2 heb omdat er niets is omgebouwd of is daar een andere reden voor?

Misschien traint je modem wel op adsl1 in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Pieler schreef op zondag 01 maart 2009 @ 01:25:
[...]

Voor zover ik weet is het enige verschil de apparatuur die KPN heeft staan, aangezien ze heus niet alle kabels vernieuwd hebben toen ze van ADSL1 naar ADSL2 en ADSL2+ gingen. Kan zijn dat een centrale in jouw dorp nog niet nieuwe apparatuur heeft, maar volgens mij hebben ze dat wel aardig op regel overal. Als ADSL2 geweigerd wordt is het nog niet omgebouwd zijn van de centrale de meest voor de hand liggende reden ja.

[edit]
Hierboven staat ook een goed punt. Je ADSL modem moet wel geschikt zijn voor ADSL2(+)!! Een ADSL1 modem zal niet op een ADSL2 snelheid kunnen intrainen (en ook niet de bijbehorende features kunnen gebruiken).

[ Voor 18% gewijzigd door twiFight op 01-03-2009 01:49 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
twiFight schreef op zondag 01 maart 2009 @ 01:41:
[...]

Voor zover ik weet is het enige verschil de apparatuur die KPN heeft staan, aangezien ze heus niet alle kabels vernieuwd hebben toen ze van ADSL1 naar ADSL2 en ADSL2+ gingen. Kan zijn dat een centrale in jouw dorp nog niet nieuwe apparatuur heeft, maar volgens mij hebben ze dat wel aardig op regel overal.
de meeste kleine centrales van KPN zijn naar adsl 2 gegaan,adsl 2= is vaak in de grotere steden te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Nou, ik kan er over meepraten. Heb het vermoeden dat KPN geen moeite meer wilt doen voor hun koper netwerk, aangezien het qua internet echt op het eind van zijn latijn zit. Investeren steeds meer in glasvezel en hun draadloze (mobiele) verbindingen.

Over mijn geval; ik kon plots geen stabiele lijn meer hebben (ook niet na twee downgrades qua snelheid). Na een half jaar geef ik het op. Eerst gooien ze het op mijn thuis situatie (die niet gewijzigd was), maar ik met goede wil toch splitter er tussenuit gehaald, nieuwe telefoon kabel en zelfs heel nieuwe LAN aangelegd, firmware update van modem; geen verschil (zoals verwacht). Daarna ging er pas een technicus de lijn verder bestuderen en zegt simpelweg 'helaas, zit niet meer in'.

PS: Ik mocht blij zijn met 1.0MB/s op ~1900 meter, dus hoe jij eerder die snelheid haalde is me een raadsel.

* Patriek kapt er mee en gaat met tegenzin naar kabel / Ziggo (ik zie de bui al weer hangen als deze monopolist wordt in het segment - voor de komst van adsl trieste ervaringen gehad met Casema Wanadoo)

[ Voor 7% gewijzigd door Patriek op 01-03-2009 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Bij ons was de kabel ook eens 'verrot'. Dit omdat er waarschijnlijk op de plek waar ons huis nu staat een sloot lag. En dus veel water. Multikabel toen nog had de hele grond open gehaald en gewoon kosteloos een nieuwe kabel neergelegt! En dit binnen 1 week tijd! En dan iedereen nog eens zeggen dat Ziggo/Multikabel een *** provider is.. KPN dat is pas erg.. Ze lijken net op MS.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
con1 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:33:
[...]
Ik betaal al mijn hele leven krom aan de lijnhuur waarbij je mag verwachten dat daar onderhoud bij hoort.
[...]
Je krijgt je onderhoud toch? Ze komen je elke keer weer netjes uit de brand helpen.
Ik denk dat jouw telefoonlijn al meer heeft gekost aan onderhoud dan jij betaald hebt. Heb geen idee wat 2 KPN-ers + busje een dagje knutselen kosten, maar ik weet zeker dat dat meer is dan een paar jaar huur.

Tip van de dag: Tel je zegeningen, je hebt ADSL in het buitengebied. En ben de eerste die zich aanmeld voor het regionale glasvezel net als het komt :).

Dadelijk sluiten ze je ADSL nog af ivm. blijvende technische problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:19

Milmoor

Footsteps and pictures.

Voor interne uren kan je vaak zo'n 50 euro per uur rekenen. Dit is inclusief overhead als administratie, maar exclusief verbruikt materiaal. Dat is dus niet wat de monteur krijgt, maar wat het KPN in totaal kost.
Wegvallende belverbindingen zijn trouwens iets wat KPN altijd op zal proberen te lossen. De moeilijkheid zal zijn te vinden waar het fout zit, maar dat hoort domweg niet. De snelheid is een ander probleem, daar verwacht ik inderdaad geen voor jou tevreden stellende oplossing. Neem sateliet, of twee keer ADSL in loadbalancing?

[ Voor 43% gewijzigd door Milmoor op 01-03-2009 09:52 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
con1 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:49:
[...]
Als de KPN een kabel aanlegt van zo'n 6500 meter mag je verwachten dat deze het tot het eind doet.
En daarmee basta.
Ja - voor telefonie. ADSL op 6km afstand is wat je noemt "best-effort". De aderpaartjes zijn oorspronkelijk alleen bedoeld geweest voor spraaksignalen tot 3kHz. ADSL gebruikt de aderparen tot 1100kHz. Ver buiten de specificaties, en op grotere afstand wordt dat steeds slechter.

Ik stel voor dat je je prioriteiten bepaald. Als je betrouwbaarheid belangrijker vind, probeer dan je verbinding te laten vastzetten op b.v. 256 of 512kbit/sec. Dan heb je meer marge voor ruis en storing en hoeft je modem niet de hele tijd te re-trainen.

Heb je een flat-fee UMTS al eens getest als alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

En pas je topic-titel ook eens aan: a-sociaal betekent in tegenstelling tot wat door de meerderheid als geaccepteerd wordt beschouwd. Jij bent blijkbaar veruit in de minderheid qua acceptatieniveau als ik de replies zo eens lees. Dus KPN is niet asociaal bezig in dit geval.

Daarnaast, en dit is je al vaker gezegd, je moet je tot je ISP wenden, niet tot KPN. Ja het is voor KPN een kleine moeite om het aderpaar weer terug te zetten maar hiertoe zijn ze gewoon niet verplicht! Stel, jij koopt altijd bij de bakker om de hoek van die heerlijke warme afbakbroodjes voor op zondagochtend. Maar helaas, opeens levert die bakker die broodjes niet meer omdat de centrale bakkerij ze niet meer maakt. Dan bel je toch ook niet die centrale bakkerij met de eis om ze weer te bakken? En is het toch ook niet asociaal als ze dat niet doen? Dat is gewoon keuzes maken binnen het ondernemerschap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op zondag 01 maart 2009 @ 03:07:
Nou, ik kan er over meepraten. Heb het vermoeden dat KPN geen moeite meer wilt doen voor hun koper netwerk, aangezien het qua internet echt op het eind van zijn latijn zit. Investeren steeds meer in glasvezel en hun draadloze (mobiele) verbindingen.

Over mijn geval; ik kon plots geen stabiele lijn meer hebben (ook niet na twee downgrades qua snelheid). Na een half jaar geef ik het op. Eerst gooien ze het op mijn thuis situatie (die niet gewijzigd was), maar ik met goede wil toch splitter er tussenuit gehaald, nieuwe telefoon kabel en zelfs heel nieuwe LAN aangelegd, firmware update van modem; geen verschil (zoals verwacht). Daarna ging er pas een technicus de lijn verder bestuderen en zegt simpelweg 'helaas, zit niet meer in'.

PS: Ik mocht blij zijn met 1.0MB/s op ~1900 meter, dus hoe jij eerder die snelheid haalde is me een raadsel.

* Patriek kapt er mee en gaat met tegenzin naar kabel / Ziggo (ik zie de bui al weer hangen als deze monopolist wordt in het segment - voor de komst van adsl trieste ervaringen gehad met Casema Wanadoo)
Jij raakt precies de zere plek inderdaad. Wij doen veel zaken met KPN (zakelijk) en hebben in verband met de aanleg van KPN-glasvezel en de gebroken telefoonlijnen die bij de bijbehorende graafwerkzaamheden komen kijken veel contact met de onderaannemers en storingsdienst. Die stoppen het ook niet onder stoelen of banken: KPN bouwt het hele koper-deel langzaam af en gaat zich steeds meer richten op de "nieuwe technieken". Daardoor wordt de service inderdaad een stuk minder (want, minder man om het werk te doen door reorganisaties) en is KPN niet meer geneigd om nog echt te investeren in het koper. Ze leveren liever glasvezel of mobiel.

Verwacht van KPN dus inderdaad niet meer dan het strikt noodzakelijke aan service op het ouderwetse koper-deel. In feite willen ze er vanaf, maar ze zitten er aan vast tot ze alle klanten een alternatief kunnen bieden. Dus als je een alternatief hebt, is dat meteen de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
KPN zal ongetwijfeld koper aan het afbouwen zijn. Daardoor zullen kabels minder snel vervangen worden. Dat zal een kosten/baten afweging binnen KPN zijn. Hoeveel last hebben klanten ervan als we de kabel vervangen, hoeveel kost het ons, moeten we op land zijn dat niet van ons / de gemeente is, enz. Een boer gaat moeilijk doen als je in 2009 z'n akker om wilt graven voor het leggen van een nieuwe koperkabel en in 2010 de boel weer open wilt hebben voor glas. Zo ook een gemeente. Een klant gaat roepen dat de kwaliteit van KPN enorm achteruit gegaan is als ze in 2009 een x aantal uren zonder telefoon zaten omdat de kabel werd vervangen om vervolgens hetzelfde verhaal weer in 2010 te krijgen. Ook al is die ruis waar de klant al 2 jaar over zeurde wel opeens weg. Een aandeelhouder gaat ook miepen als je een nieuwe koperkabel na een jaar al vervangt voor glas. Maar als je te vroeg over gaat op glas gaat het ook weer mis. Apperatuur is er niet klaar voor, niet genoeg mensen met expertise, enz. Ik kan me voorstellen dat ze bij KPN dagelijks erg vaak met deze afwegingen aan het worstelen zijn.

Nu ga ik ongetwijfeld partijdig klinken, maar ik vind persoonlijk dat KPN het erg goed doet. De service van KPN zelf (niet de dochters, die zijn vaak kut) is doorgaans erg goed, de kennis van zaken ook. De bereidwilligheid om te helpen is zeker aanwezig, zelfs al heb je geen eens een contract met KPN. 10x per jaar de grond in duiken om je kabel te repareren omdat je 0.5Mbit minder hebt op je Internet verbinding? Ik zou het niet doen hoor. Ook uit eigen ervaring weet ik dat de reparaties aan de kabels nog altijd als vanouds keurig worden uitgevoerd.

En nogmaals, dat komt dus van iemand die iedere maand betaald voor een 20Mbit verbinding en een modem heeft dat intraint ergens tussen de 6 en de 4 Mbit/s. Zo zit de techniek nou eenmaal in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Topicstarter
Olie op het vuur?

In 2007 hadden we 7 miljoen woningen. Stel 5 miljoen hebben een KPN aansluiting, dit is bij een belbuget 55 miljoen inkomsten voor een abo (huur onderhoud) per maand, dit is 657 miljoen per jaar.
Dan ben ik zuinig geweest omdat ik ben uitgegaan van belbudget en maar 5 miljoen aansluitingen, heb ik het nog niet over de bedrijfsaansluitingen. Over 5 jaar genomen (geindexeerd met terugwerkende kracht) is dat 5,5 miljard de afgelopen 10 jaar (nog steeds alleen belbudget en geen bedrijven, heb ik het nog helemaal niet over de gesprekskosten)

Mag ik daar fatsoenlijk voor kunnen BELLEN (schreeuw)

Dat hier veel techneuten rondlopen, prima, smijten met "kom nu eens met details", die heb ik even terug gegeven met de link naar het drama van 2007/2008.

Monteurs die zeggen niet te weten waar ze moeten beginnen vanwege de door hun (bij mij vanuit huis) gemeten drama's.

Oké, als hier mensen zijn die een mening hebben dat je voor een dienst, de telefoon, niets moet en mag verwachten, dan heb ik nu het laatste woord gesproken. Toch zou ik die mensen wel een hun mening willen horen als zij gedupeerd werden door een dienst waar je voor betaald en die slecht wordt geleverd en dan helemaal als je kort berekent dat de inkomsten zo'n 5,5 miljard per 5 jaar is (ik denk dat dat tegen de 10 miljard en misschien wel 15 miljard aanloopt (dit dan inclusief alle abo's en gesprekskosten ook van bedrijven)

Maar ik zal het wel niet begrijpen als eenvoudige consument . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
@Con1. Wat jij kennelijk niet begrijpt is dat het leggen van nieuwe kabel in een nieuwe wijk als de boel nog niet bestraat is en er nog volop gebouwd wordt niet duur is. Maar als die wijk er eenmaal ligt, dan wordt het opeens een ander verhaal. Als morgen 1% van alle KPN-klanten een nieuwe kabel nodig heeft, dan zou het vervangen daar van wel eens meer kunnen gaan kosten dan alle KPN-klanten in 20 jaar aan KPN betalen (kortom, alle inkomsten).

Je strooit met cijfers of hoeveel KPN verdient aan al die 'gebruikers', maar let wel, al die gebruikers hebben hun eigen lijntje en het is dan ook niet redelijk om te verwachten dat al het geld wat al die mensen inbrengen gebruiken om jouw lijntje te vervangen.

Voor het vervangen van 2 kilometer bedrading zit al je snel te kijken naar een bedrag van vele tienduizenden euro's (en als het stedelijk gebiedt betreft al snel een paar ton). Gezien het om één klant gaat (stel 300 euro per jaar) dan hebben we het over een return-on-investment van meer dan een 100 jaar. Daar gaan ze dus echt nooit aan beginnen en daar kunnen ze dus nooit aan beginnen. Dat jij daar 20, 30 of zelfs 50 euro per maand voor betaald doet daar niets aan af. De kosten staan gewoon in geen enkele wijze in verhouding tot de baten. Als er nu 50+ mensen waren die er problemen mee hadden, ala, maar ook dan zul je samen KPN moeten benaderen.

Als ik op Rottummerplaat ga wonen dan ga ik ook niet kunnen verwachten dat KPN even een kabel in de grond gaat leggen. Voor de problemen die je nu hebt ga je prima van je abonnement af kunnen komen en wellicht dat je zelfs enkele maanden abonnementsgeld terug kunt krijgen, maar die kabel gaan ze er niet voor vervangen. Kortom, je zult moeten accepteren dat de situatie is zoals die nu is en het is aan jou of je er een ADSL-abonnement over wilt houden. Op de meeste plaatsen in Nederland zijn er voldoende alternatieven en anders is de keuze simpel, accepteren of verhuizen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30

Flappiewappie

Hier nog meer

Je hebt de volgende opties;
  • Je provider benaderen
  • Provider switch
  • Naar een draadloos flat fee abo; UMTS dekking wel in orde?
  • Wachten op glasvezel
Ik snap niet waar je je zo druk over maakt? Neem gewoon Telfort ADSL abotje heb je niks meer te schaften met KPN. Overigens vind ik dat KPN het heel netjes doet in jou geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Flappiewappie op 01-03-2009 23:12 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
KPN a-sociaal bezig..???

Denk het niet eerlijk gezegd, wat ik lees hier is duidelijk aangegeven wat je kan en mag verlangen en verwachten van KPN, de bekabeling die ouder is in aanleg dan zeg 10 jaar is nooit bedoeld geweest voor data transport anders dan op een dc spanning gemoduleerde spraak verbinding.

Ten tijde van de dsl opkomst kwamen nieuwe mogelijkheden door het breder toepassen van het frequentie gebied op deze kabel in combinatie van de ader impedantie zonder overspraak te genereren, dat geeft het huidige en aan zijn maximale zittende dsl spectrum. Maar de basis is en blijft dat het een netwerk is en blijft voor spraak over een dc verbinding, niets meer en niets minder...

Wat anderen voor em vertelden klopt ook in wat je mag verwachten.

Wat mij verbaasd in Con is veel meer dat hij zijn klacht heeft toen hij adsl wilde in opvolging van isdn, dat heeft in de aanloop veel problemen gegeven door de afstand, maar na veel onderzoek en welwillende medewerking ook van providers is het uiteindelijk gekomen tot een stabiele verbinding waar Con heel blij mee was... En toen kwam het,,
Dit is niet het enige forum waar Con zijn ongenoegen uit, maar het was stabiel en hij was erg tevreden maar ging toen ineens wisselen van provider en begon alle ellende hierom opnieuw.... en dan nu weer gaan klagen.. is dat niet een beetje zelf over je afroepen.???

Waarom ben je eigenlijk omgegaan destijds..???

Buiten gebied is en blijft nu eenmaal het buitenbeentje bij adsl daar kan geen enkele firma ter wereld ook maar iets aan doen, hoe veel geld je er ook tegenaan gooit.
Voorgaande advies neem draadloos internet, dwz zet een link op vanaf een punt waar stabiel inet te verkrijgen is, of stap over op UMTS en soorten met een vast opgestelde antenne daar de dichtsbijzijnde mast, snelheden tot 7.2 mbit haalbaar 100% zekers te weten... maar men wil de antenne niet dus gaat men weer klagen... Het blijft lastig alles te willen zonder er wat voor te willen of in het zicht te hebben... om over kosten nog niet eens te spreken...

Dat het kan... ik draai zelf een backup verbinding over 1Km met ruim 20mbit via een 5ghz link,, het kan echt wel hoor als je maar wil... fiber eraan en gaan met de banaan.

Con's klachten komen op mij over als de typerende klachten van mensen die alles willen maar niet echt willen betalen, ik kwam ze in mijn werk (telecom) ook vaak tegen. en dat begon in de consumenten markt al met de draadloze telefoon, mocht niet wat kosten maar als die achter in de tuin niet deed dan was jij een slecht bedrijf.... is dat echt zo...?????

KPN, ik heb er technisch waardering voor, de helpdesk zoals het nu heet is bagger aan het worden, dat is een feit wel, maar tipje als je er niet door komt op 0900-0244 kies in het menu het # en je krijgt een telefoniste aan de foon,, gaat wat sneller... (bestaat officieel niet maar werkt wel >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 20:29

IEF

Why so serious?

Echt een uitspraak van een monopolist, je bent aan de goden overgeleverd.
Voor analoge telefonie, ja. Er zijn altijd nog alternatieven zoals bijv. Mobiel Internet.
En anders heb je, zoals we dat noemen, pech.
Er bestaat geen leveringsverplichting voor ADSL. Dat jij dat wel wil is wat anders.
Betreft de analoge telefonie heb je dus gelijk, alles daarbuiten niet.

Je lijn is simpelweg te lang/gaar/slecht voor woorden, wil je per se ADSL, dan kun je eventueel kiezen om die lijn vast te zetten op een zeer laag <2 mbit profiel, waarbij hij wellicht nog stabiel kan worden.
Ze vertikken het gewoon om die oude zooi te vervangen. Maar wel de volle pond huur iedere keer, daar zijn ze altijd zeer accuraat mee.
Zoals aangegeven, analoge telefonie is een leveringsplicht. Dat zullen ze dus hoe dan ook in orde moeten krijgen. Zorg wel dat je het gedeelte ADSL / Telefonie scheidt in je verhaal, want het is dan ook niet meer dan terecht dat ze verwijzen naar je ISP als je over je snelheid (ADSL) klaagt.
Die opmerkingen over dat je 'de volle pond' moet betalen mag je achterwege laten. Het is hier geen klantenservice KPN, en dat is iets tussen jou en KPN. Klagen/flamen doe je maar ergens anders.
Dat is terecht uiteraard. Voor analoge telefonie weliswaar.
Wederom, voor analoge telefonie heb je gelijk.
[...]
Kijk, dat bedoel ik, wel incasseren, geen onderhoud.
Dat is puur flamen. Dat is niet gewenst hier en ik wil je dringend verzoeken dit vanaf nu compleet achterwege te laten.
Mag ik daar fatsoenlijk voor kunnen BELLEN (schreeuw)
Ja dat mag je. Maar schreeuwen hoeft niet.
Dat hier veel techneuten rondlopen, prima, smijten met "kom nu eens met details", die heb ik even terug gegeven met de link naar het drama van 2007/2008.
Dat komt omdat je ADSL en telefonie door elkaar haalt.
Heb je het over Telefonie: hoe vaak valt het uit?
Heb je het over ADSL: Wat voor snelheid haal je en zou je willen halen, lijnstatistieken en dergelijke helpen ook om dan een beeld te vormen.

Kortom: Probeer het ontopic te houden en hou je een beetje in.
Dit is een technisch discussieforum, geen klachtenbus.
Wij kunnen er nou eenmaal ook niets aan doen, en probeer niet alles
persoonlijk op te vatten. Mensen proberen te helpen, en soms reageren anderen ook hard terug,
niet vreemd gezien de toon die je vanaf je OP zet.
Kritiek moet je nou eenmaal kunnen verdragen als je dit en plein public wil bespreken.

Ik laat het topic nog even open, maar hij wordt in de gaten gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 20:44
Dat lijkt mij inderdaad de juiste oplossing, bij KPN ALLEEN gaan klagen over telefonie, en hopen dat ze dat willen oplossen. Waarschijnlijk, als ze het opgelost hebben, dat dan je ADSL het ook weer beter doet.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

con1 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:16:
[...]

Maar ik zal het wel niet begrijpen als eenvoudige consument . . .
Eh, nee...

Je haalt meermaals mb (mili?bit) en MB (MegaByte) door elkaar terwijl je Mb (Megabit) bedoelt - ook nadat anderen er wat van zeggen. Als je dat ook doet in je communicatie naar je internetprovider is het geen wonder dat er soms geen actie ondernomen wordt. Het is namelijk niet alleen gemierenneuk, het is hier inhoudelijk van belang:
2MB/s is erg goed voor ADSL en geen provider gaat iets doen als je dat te laag vindt, 2Mb/s is gezien jouw extreme afstand ook niet slecht, maar wel in de categorie dat het het bespreken waard is.

Vervolgens heb je een probleem met je internetverbinding waar je nalaat om in gesprek te gaan met je internetprovider, maar je je continu tot je telefonieprovider wendt, die jou werkelijk niets verplicht is op internetgebied. Kijk op je internetfactuur. Het bedrijf wat je daar ziet staan is jouw aanspreekpunt voor je gehele internetproduct. Mogelijk moeten zij weer acties uitzetten bij KPN of bij andere partijen, maar dat is jouw zaak niet en dat moet je er ook niet van willen maken.

Tenslotte kom je aanzetten met allerlei macro-economische speculaties die (nog los van of ze waar zijn of niet) bijzonder weinig te maken hebben met de technische situatie rond twee gare koperdraadjes van ruim 6km lengte bij jou in de grond. Als je dat ook doet bij het contacteren van helpdesk is dat volstrekt contraproductief - de heldpesker kan niets met het beleid van het bedrijf, hij kan alleen met de middelen die hij ter beschikking heeft proberen jou zou goed en snel mogelijk te helpen. Rants over monopolieposties e.d. maken je telefoontjes alleen onnodig lang, verspelen sympathie en voegen in het geheel niets toe.

Bovenstaande is nog even los van m'n eigen (subjectieve) mening. Even twee punten daarover:

1) anno 2009 is het werkelijk knudde om te spreken over monopolie in de telecombranche. Ik heb makkelijk praten in een grote stad, maar zelfs in de rimboe kun je kiezen uit POTS, GPRS, ISDN, ADSL (zij het traag), UMTS, one-way satelliet, two-way satelliet en vaak ook kabel. En over al die netwerken kun je ook spraak dmv VoIP leiden. Dat wil nadrukkelijk niet zeggen dat alle opties gelijkwaardig zijn. Elk heeft z'n eigen voor- en nadelen. Maar het is volstrekt onzinnig om te ranten over monopolie als je ontevreden bent over geleverde diensten, maar dan wel trouwe klant te blijven en dus gewoon de kas van "de monopolist" te spekken. Overstappen gaat je mogelijk geld kosten, maar dan moet je gewoon een zakelijke afweging maken. Je weet wat je nu krijgt en voor welk bedrag. Ontevreden? Kijk of je iets beters kunt krijgen en wat dat je gaat kosten, of accepteer dat gezien jouw budget en eisen de huidige compromis gewoon het beste is waar je voor wilt betalen.

2) zoals gezegd, ik heb in een grote stad makkelijk praten. Maar ik woon dan ook bewust in een grote stad, mede om te kunnen genieten van de voordelen van een hoge bevolkingsdichtheid, zoals dichte infrastructuur en veel keus aan aanbieders. Volgens je profiel woon je in Echteld, wat afgelegen en landelijk is. Je profiteert dan van rust, ruimte en relatief lage huisprijzen. Maar daar zit ook een keerzijde aan. Je kunt daar niet verwachten dat je evenveel keus hebt qua infrastructuur, en veelal zal het aanbod ook nog eens flink achterlopen, puur doordat het commercieel oninteressant is om in zo'n lage bevolkingsdichtheid te investeren. En dat gaat heeft niets met KPN te maken. Ik gok dat je over de kabel ook geen 120Mbit/s kunt krijgen, en ook UMTS zal geen sinecure zijn. Diezelfde economische argumenten spelen voor alle leveranciers en zijn onlosmakelijk verbonden aan de locatie waar je woont. Als je ontevreden bent met *alle* mogelijkheden op zo'n locatie moet je die locatie zelf ter discussie stellen. Niet dat je dan gelijk moet verhuizen, maar je moet gewoon inzien dat het een door het ander komt en als de voordelen van wonen waar je woont voor jou voldoende zijn, gewoon berusten in een trage internetverbinding door een zeer lange (en hier en daar gare) lijn.

Ik zou het zelfs asociaal durven noemen om te verwachten dat "wij" (=de meerderheid van internetgebruikers die wel in dichtbevolkte gebieden wonen) moeten subsideren dat mensen in zeer afgelegen gebieden die toch al veel meer kosten door de veel langere kabels erheen ook nog eens extra werk aan al die kabels krijgen op moment dat internetsnelheid een paar kbps zakt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Topicstarter
@moderator
ik had inderdaad beter genuanceerder kunnen beginnen, mijn verontschuldigingen daarvoor.

@50% van de lezers
Ik heb nooit geklaagd over mijn behaalde snelheid maar blijkbaar heeft 50% dat niet niet goed gelezen. Ik heb o.a. geschreven wanneer mijn snelheid daalt dat er een rotte las is.

@aan allen
Ik heb nauwelijks een instabiel verbinding, ook iets wat ik regelmatig heb gelezen hetgeen niet
juist is. Ik heb zelfs een uiterst stabiele verbinding. Sterker nog, als mijn verbinding een halve
megabit zakt heb ik nog steeds een stabiele verbinding. (lezen is voor sommigen toch moeilijk)

Waar het om ging, weet je, ik geef het op. Want diverse mensen lezen alleen wat ze willen lezen.

Toch bedankt voor de respons van en aan iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Wellicht dat ik het toch verkeerd lees, maar ik lees hier toch echt dat je problemen hebt met je snelheidsverlaging:
Door vorst in de grond is besloten om mijn PSTN aderpaar om te wisselen met mijn (niet meer
in gebruik zijnde) ISDN ader-paar.

Gevolg; snelheidsverlaging en ze vertikken het om na de vorstperiode alles weer terug te zetten
en de storing alsnog te vinden en op te lossen op mijn PSTN-lijn.
Laat dat maar weg. Het is nu wel duidelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door IEF op 03-03-2009 10:42 ]

Pagina: 1