Toon posts:

Router doet het niet meer na stroomuitval

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag was hier dus de stroom uitgevallen en sindsdien werkt mijn internet niet meer als het is aangesloten op de router. Sluit ik het modem direct op de PC aan dan doet internet het gewoon, dus het moet wel aan de router liggen. De lampjes vd router branden echter allemaal gewoon en ook die van het modem branden gewoon. Resetten heb ik ook geprobeerd, dat werkte niet. Ook het ipconfig /release en /renew heb ik gedaan, dat werkte ook niet. Als ik bij het inloggen op de router page(192.168.1.1) kijk bij Status zie ik daar gewoon het IP-adres en DNS enz van mijn PC staan. Ik heb daar ook nog Clone your PC's MAC Address gedaan maar dat hielp ook niet... dus wat het probleem nou is is me een raadsel.

Heb overigens een Linksys WRT54G

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Als je kan pingen naar je router, dan moet je het verder bij je OS gaan zoeken.

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 15:48
Probeerhet volgende:
router van de stroom en ondertussen modem resetten wachten tot modem is opgestart dan de router weer op stroom zetten kijk of je router dan een ip krijgt van je modem.

mocht het niet werken graag meer info over type router en modem geven en hoe het is verbonden!!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03 13:13
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:33:
Zaterdag was hier dus de stroom uitgevallen en sindsdien werkt mijn internet niet meer als het is aangesloten op de router. Sluit ik het modem direct op de PC aan dan doet internet het gewoon, dus het moet wel aan de router liggen. De lampjes vd router branden echter allemaal gewoon en ook die van het modem branden gewoon. Resetten heb ik ook geprobeerd, dat werkte niet. Ook het ipconfig /release en /renew heb ik gedaan, dat werkte ook niet. Als ik bij het inloggen op de router page(192.168.1.1) kijk bij Status zie ik daar gewoon het IP-adres en DNS enz van mijn PC staan. Ik heb daar ook nog Clone your PC's MAC Address gedaan maar dat hielp ook niet... dus wat het probleem nou is is me een raadsel.

Heb overigens een Linksys WRT54G
Waarschijnlijk heb je een spanningspiek gehad vanuit het net,waardoor de spanning naar je router misschien wat hoger is geworden.Je kan misschien een andere voeding proberen,maar ik denk dat je de router gewoon kan gaan begraven.(R.I.P.)

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb hetzelfde eens voorgehad met een PC, stroom was uitgevallen en de voeding kon die stroomstoot blijkbaar niet opvangen....mobo kapot, de rest werkte nog.

Het kan dus perfect zijn dat een groot deel van je WRT54G nog werkt, maar dat enkele onderdelen het gewoon niet meer doen....je kan altijd proberen om je firmware te flashen zodat die zeker als nieuw erop staat, als je daar niet meer in slaagt mag je die Linksys wel begraven vrees ik.

Verwijderd

Ik zou de router proberen te flashen via TFTP.

Eerst firmware van de site van linksys halen of een alternative firmware bijv Tomato of DD-WRT.

Dan je netwerkkaart op een vast ip zetten bijv. 192.168.1.2
Proberen te pingen naar 192.168.1.1 als dat werk even cmd openen en dan tftp -i 192.168.1.1 put *locatie van de firmware*

Voorbeeld:

tftp -i 192.168.1.1 -i put c:\linksysfirmware.bin

Wacht dan tot de transactie klaar is en daarna zou de router moeten flashen en rebooten dit kan even duren (Lees: 10min)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Moris schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:41:
Als je kan pingen naar je router, dan moet je het verder bij je OS gaan zoeken.
Heerlijk kort door de bocht, maar dat slaat natuurlijk nergens op ;)

Wat als de WAN poort defect is, en de LAN zijde derhalve nog " intact" is?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm heb nog een aantal dingen geprobeerd die hierboven stonden, maar ik denk toch dat er iets stuk is gegaan door die stroomuitval. Heb hem nu maar vervangen door een Sitecom 300N router die we hier toevallig nog hadden staan.

Bedankt voor de hulp in ieder geval. :)

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-12-2025
ik heb de afgelopen week exact hetzelfde probleem gehad.
mijn linksys router WRT54g heeft kuren sinds bij ons de stroom is uitgevallen. eerst dacht ik dat het het modem was, maar na de kabel direct op een pc aan te sluiten werkte het internet wel gewoon.

de router krijgt ook gewoon zijn ip adres van het modem en het interne netwerk werkt ook volgens behoren. het enige is dat het internet niet goed wordt doorgesluisd.

de opstelling is als volgt:
windows2003 server met exchange, dns, ad, dc, web, ftp, etc.
4 pc's
en laptop

de router is middels een DMZ in de modem ingesteld. vanaf de router worden alle poortforwardings gedaan naar de win2003 server. modem is 192.168.1.x range, router en interne netwerk 192.168.0.x range.

wanneer ik van buiten nu de webmail wil benaderen kom ik ineens in de router ipv op de webmail van de server. als ik nu in de router kijk zijn de instellingen nog steeds hetzelfde. alle poortforwardings kloppen nog steeds en de router heeft ook nog steeds hetzelfde ipadres gekregen van de modem zodat de DMZ ook nog op zou moeten gaan.

het is nu de 2e keer dat dit voorkomt in een week en ik heb het de laatste keer opgelost door de router terug te zetten naar fabrieksinstellingen, ook nog te resetten (30 seconden lang reset knop ingedrukt) en daarna alles in de router opnieuw in te stellen (de poortforwardings dus).

allemaal leuk dat het zo opgelost kan worden, maar niet ideaal. is er misschien nog een andere manier zodat ik het op afstand kan regelen? de modem terugzetten naar fabrieksinstellingen kan niet, want dan klopt mn DMZ niet meer en kan ik er niet meer op komen.

ik kan trouwens vanaf de router ook pingen naar de andere computers (zit nu remote) dus het interne netwerk werkt nog steeds.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• fabstar81
ik zie nu ook dat ik vanaf de router naar buiten kan pingen.
dus wellicht werkt het internet naar buiten ook goed op de clients.

alleen kom ik dus niet meer op de server. er is dus iets mis met de poortforwarding.

net geprobeerd om de 2003 server als DMZ in de router in te stellen, maar ik kom nog steeds niet in de server, wel in de router.

het hele poortforwardingverhaal is volgens mij de boosdoener :(

[ Voor 31% gewijzigd door fabstar81 op 11-01-2010 08:57 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 15:42
fabstar81 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 08:42:
allemaal leuk dat het zo opgelost kan worden, maar niet ideaal. is er misschien nog een andere manier zodat ik het op afstand kan regelen? de modem terugzetten naar fabrieksinstellingen kan niet, want dan klopt mn DMZ niet meer en kan ik er niet meer op komen.
Dan stel je dat toch ff opnieuw in?

En je moet eigenlijk spoofen of de eerste router in bridge mode zetten. DMZ is leuk, en het zou moeten werken, maar je blijft zo kloten met een overbodig netwerk.

• fabstar81
dat opnieuw instellen werkt op dit moment niet aangezien ik op mijn werk zit.
is er op dit moment niets wat ik kan doen om de poortforwarding nieuw leven in te blazen? is het misschien mogelijk om de router te rebooten op afstand? kan die optie iig niet vinden in de webpanel.

als dat niet lukt zal ik het vandaag of morgen maar opnieuw instellen inderdaad, maar het probleem is dat het op een andere locatie staat. ik kan er nu dus alleen maar remote bij.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03

Reptile209

- gers -

Als je remote in de configuratie kunt komen, dan kan je toch gewoon de forwardings terugzetten? En meestal zit er ook wel ergens een Reboot-knopje, omdat pas daarna alle nieuwe settings worden toegepast. Zoek nog eens goed zou ik zeggen ;).

Tip voor de volgende keer: de meeste routers hebben de mogelijkheid om de configuratie te exporteren. Als er dan problemen optreden, kan je de oude config terugzetten en draait de boel weer.

Zo scherp als een voetbal!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 15:42
Ga er vanuit dat je de configuratiepagina van de router bedoelt (die je te zien krijgt i.p.v. je webmail). Dan staat waarschijnlijk de optie aan om deze van buitenaf (WAN) benaderbaar te maken. En dat daardoor een poort 80 mapping niet werkt.

Zou die optie sowieso uitzetten (alhoewel.. Als VPN nu ook niet werkt, dan kom je er daarna misschien helemaal niet meer in. Misschien kan je ook het poortnummer voor de configuratie aanpassen. Ken de configuratie niet en linksys site vraagt om een versienummer bij handleiding download).

• fabstar81
ik heb alle forwardingssettings al teruggezet ja. heb ze aan en uit geschakeld. heb zelfs de server (192.168.0.88) als DMZ ingesteld, maar toch kom ik elke keer in de router terecht. dat is dus onmogelijk.

heb ook poort 80 uitgezet en bijvoorbeeld met poort 21 getest, maar ook daar krijg ik geen connectie met de server.

de back up en restore functionaliteit heb ik ook al geprobeerd. helaas, geen oplossing. er zit ook helaas geen reboot knop in de configpagina (inderdaad van de router) dus ik vrees dat ik toch op locatie moet gaan aanpassen.

het probleem is alleen, als de stroom weer uitvalt, gebeurt hetzelfde weer :(

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Pagina: 1