Bizar: bestanden kopieren lukt niet naar externe schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb een bijzonder raar probleem. Ik probeer een aantal foto's mappen (incl foto's) te kopieren van mijn PC (XP) naar mijn extrene harde schijf (freecom/ aangesloten op de router in mijn netwerk). Van een groot gedeelte van die foto mappen lukt dat maar van een serie niet; het betreft hier mappen met foto's die niet anders zijn als alle andere mappen waar het wel mee lukt.

Op de externe schijf maakt hij wel de map aan (bv 2004_ 02_10) maar het kopiert de foto's niet naar in de map. Doe ik dezelfde handeling op mijn pc (ik kopier de map naar bv mijn documenten) gaat alles goed.

Ik heb verschillende manieren geprobeerd om te kopieren, op verschillende plekken op de externe schijf, ik heb de eigenschappen bekeken maar niets is anders dan de andere foto mappen. Dus met 90% van de mappen werkt het wel.

Omdat ik eerder backup heb gemaakt op deze externe harde schijf van dezelfde mappen (jaar geleden) heb ik die ook eens bekeken. En wat blijkt ook deze mappen zijn leeg van dezelfde maandgangen.

Wie weet hoe dit kan?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Krijg je een foutmelding? of staan ze er gewoon niet? kijk ook effe in de "event viewer" (file -> run ->eventvwr)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Welk bestandssysteem gebruikt de schijf? Als dit een FAT(32) indeling is, kunnen grote bestanden in de niet te kopiëren mappen voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-10 22:08

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het kan zijn dat de 'bestandsnaam' te lang wordt omdat het een bestand in een map in een map in een map in een map is en als alle tekens bij elkaar opgeteld te lang zijn wil/kan hij ze niet kopiëren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
hallo, bedankt voor jullie reacties:

1. ik krijg geen foutmelding, de foto's staan er gewoon niet. het lijkt net of de bestanden keurig worden "geplakt".

2.de schijf is inderdaad een fat 32 schijf.

3. de bestandsindeling op de externe schijf is als volgt:
fotos\2004_02_13\

de mappen met foto's die niet gekopieerd kunnen worden lopen chronologisch dwz

2004_01_31 t/m 2004_06_16
mappen daarvoor en daarna zijn wel gevuld.

4. Naam foto is bv:
113_1365 175 kb jpeg

5. eventviewer weet ik niet precies hoe ik die moet starten ( sorry ben hier niet zo goed in)

Wat ik nog ben vergeten te melden is dit:
Wat wel gekopieerd wordt naar de desbetreffende map is
- thumbs en
- zbthumbs.info

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-10 18:45
Ik heb wel eens vergelijkbare ellende gehad. Converteren naar NTFS en problemen waren weg... (had vergeten m te formatteren, en stond al data op dus toen maar geconverteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:36
DJSmiley schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:40:
Ik heb wel eens vergelijkbare ellende gehad. Converteren naar NTFS en problemen waren weg...
Dat is geen goed idee. NTFS is niet bruikbaar bij Freecom via netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
bedankt dolebole voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:34
Heb je al een check van het filesystem gedaan met chkdsk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
nog niet gedaan. ga het nu proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
kokkers, sorry was iets te snel .....wat bedoel je precies. moet ik het filesysteem van netwerk schijf controleren of van mij c schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:34
Excuses, ik had aangenomen dat het hier ging om een kopie aktie naar een lokaal aangesloten externe hardeschijf.

Je kopieert de bestanden dus naar een 'gedeelde map' via het netwerk?
Je router draait de software die de externe freecom hardeschijf benaderbaar maakt op het netwerk of heeft de Freecom schijf zelf al netwerk mogelijkheden? Om welk type router en Freecom schijf gaat het en hoe zit deze exact aangesloten? Kun je de Freecom schijf ook direkt aan je pc hangen? Heb je het probleem dan ook?

Een check van een (FAT32) filesysteem kan alleen op een hardeschijf of partitie die direkt aangesloten is.
Hier hoeft het probleem echter niet te liggen. Ssoftware op consumenten apparatuur om externe hardeschijven te delen op een netwerk is vaak rommel en bevat veel bugs. Firmware updaten een mogelijkheid? Log files op je router aanwezig? Op de Freecom wellicht?

Hoe je de Windows event viewer moet starten staat een paar posts hiervoor letterlijk uitgelegd, ik verwacht echter niet dat je hier iets nuttigs kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
Hoi kokkers, bedankt voor je uitgebreide antwoorden
- klopt naar een gedeelde map via het netwerk
- freecom heeft zelf netwerk mogelijkheden
- sorry wederom niet goed gezegd hij zit op een switch aangesloten waar mijn pc ook is op aangesloten. deze is weer via een homplug aangesloten op mijn adsl wireless router die beneden staat (wireless lukt niet naar boven toe)
- tp link is de switch en freecom netwerk drive 400 GB / 29012
- nog niet direct aangesloten. goed idee kan ik nog proberen.
- ik gebruik de software van freecom om te delen. niet goed?
- firmware etc moet ik checken.
- ik zal het forum na speuren op event viewer
Maar let op. Ik heb de files op de freecom gekregen...hoe:
- ik heb de files gekopieerd van mijn XP PC naar mijn USB stick
- toen heb ik mijn laptop met Vista gestart en heb ik via de laptop, usb stick en het draadloosnetwerk de files op de externe harde schijf gekregen!
- omdat ik dit niet kon geloven wederom vaaf mijn pc geprobeerd..maar daar lukt het niet...
Mijn vraag is dan:
- kan het aan mijn PC liggen?
- of ligt het aan de switch?
- of XP?
Bizar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zo'n netwerk schijf is (meestal) een via samba gedeelde schijf op een linux "server". Je zult de melding op linux moeten zoeken. ik kan je echter geen kant en klare oplossing daarvoor geven.

Ik schat aan dat de map als andere gebruiker ofzo is aangemaakt en niet de juiste rechten heeft (rechten die je niet kunt zien op XP)

effe ter info:

event vwr start je op

file -> run -> "eventvwr"
(windowstoets + R) -> "eventvwr"

Ik nam aan dat het een USB schijf betrof, voor een netwerkschijf zul je daar waarschijnlijk niks vinden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1