Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TT toughpower 750W zonder 8P PCIE

Pagina: 1
Acties:

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
Hey mensen,

Ik heb dus in Maart 2007 een nieuwe voeding gekocht voor mijn toenmalige videokaart een 8800GTX. Nu wil ik deze vervangen met een GTX280 die ik vandaag binnen heb gekregen.

Wat blijkt, zit daar een 6 en een 8 pins PCIE aansluiting op en mijn voeding heeft alleen 2X een 6 pins aansluiting.

Mijn voeding is modulair dus ging er van uit dat zoiets wel aan te komen is (los 8 pins kabeltje), niet dus.

nu heb ik eingelijk 2 vragen :

1 kan ik niet gewoon 2 x 6 aansluiten?
2 Een goede vriend heeft nog een modulaire kabel liggen alleen dan voor een Coolermaster modulaire voeding, deze is wel 8 pins en hij gebruikt die niet, kan ik die niet gebruiken?

Thnx,
Niels

nope geen signature

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd in "9800gx2 - hulp gevraagd"
Alleen stukje 1 is van belang voor vraag 1.

Vraag 2: lijkt me wel mogelijk, mits de connector aan de kant van de voeding hetzelfde is.
Andere oplossing: Freyaldo in "9800gx2 - hulp gevraagd"

(Conclusie: met de zoekfunctie van GoT is er veel te vinden ;))

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• SpaceMarine
Als het goed is is het kabeltje hetzelfde als van de TT.

maar ik hoorde iets van powerverdeling per kabeltje of is dit onzin?
kan ik als de aansluitingen goed zijn dit gewoon doen?

Edit: navraag doen via de TT site werkt dus niet, het vragen formulier is verrot.

[ Voor 18% gewijzigd door SpaceMarine op 27-02-2009 19:16 ]

nope geen signature

• Malantur
Hoe langer ik nadenk, hoe harder ik begin te twijfelen.
Een aantal redenen om het niet te doen:
1) Zelfs als de connector hetzelfde is, de stroom en massa kunnen op een andere plaats aangegeven worden.
2) De kabel en connector kan een andere weerstand hebben (bv ander materiaal), waardoor de stroomsterkte beïnvloedt wordt.
3) Als bv jou TT voeding sterker is dan de Coolermaster voeding van jou vriend, dan kan het zijn dat de kabels van de Coolermaster minder ampères kunnen verdragen, met alle gevolgen van dien.

4) De stroom kan de metalen aan elkaar 'lassen' (hoewel ik niet zeker ben vanaf welke stroomsterktes en materialen dat gebeurt, ik vermoed dat dit hier geen probleem zal zijn).

Het grootste probleem is de eerste reden. Dus leg een 6 pin kabel van jou eens naast de 8 pin kabel van je vriend. Aan 1 kant zal je 2 extra ground kabels zien (zwart), als de andere 6 kabels hetzelfde zijn dan moet het lukken.

• SpaceMarine
Qua wattage zijn ze gelijk, we hebben allebij een 750W voeding.

Vindt het gewoon bagger dat TT niet te benaderen is hierover.

Dus als de eerste 6 gelijk zijn is het "redelijk" veilig?

nope geen signature

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 23:56
op mijn 2900 Pro zit ook een 1x 6 en 1x8 voeding in de kaart. maar een 2 x 6 werkt ook. laat je alleen niet meer overclocken (heb wel wel een biosflash naar XT op gedaan) weet niet of dit bij NVIDIA ook geld. maar bij tekort aan stroom zal de kaart in ieder geval niet kapot gaan denk ik. hoogstens instabiel. gewoon proberen dus.

• Malantur
Ik ben via google op een site gekomen waardat iemand zelf zijn eigen modulaire kabels maakt. Reden 2 is dus waarschijnlijk te verwaarlozen (ik schat de kans groter in dat Coolermaster en TT dezelfde soort materialen zullen gebruiken dan iets uit de locale winkel).
Reden 3 is niet van toepassing met zelfde vermogens.
Ook weer via google op een site gekomen waardat ze elektrische lasapparaten verkopen. Deze beginnen bij 50 ampère bij 220V. Aangezien een dikke videokaart een grofweg 200W verbruikt, loopt er dus 20 ampère bij 12V, en dan nog is verdeelt over 3 draden. Dus ook reden 4 is dus niet van toepassing.

Dus ja als de eerste 6 gelijk zijn dan zit je "redelijk" veilig. Andere mogelijke dingen die fout kunnen gaan kan ik niet meteen bedenken, maar dat betekend natuurlijk niet dat ze er niet zijn.

@Wartooth
Quote van Verwijderd in "9800gx2 - hulp gevraagd"
Overigens: een ATI HD3870X2 werkt wel met 2 6-pin Pci-e connectors, een Nvidia 9800GX2 moet perse een 6 pin en 8 pin Pci-e hebben. Dit is PUUR voor de stabiliteit te verzekeren ivm de power-supply. (dus een 6-pin + 2 pin ground werkt ook, mits je pci-e stekker wel 150Watt kan leveren.
De meeste 500W+ power supplies kunnen dit wel, check je specs)
Komt uit de link die ik in mijn eerste post al aangaf...
Trouwens, zoals Jjthefox zegt in de quote, 6-pin en 2 groundpinnen gaat ook. Je kan zelf een verloopje maken/modden van 2 pin naar de 2 groundpinnen van een molex.

[ Voor 29% gewijzigd door Malantur op 27-02-2009 19:52 ]

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Er zijn toch algemene converters te krijgen voor oudere voedingen zonder 6 / 8pins aansluitingen? Gewoon zo eentje op de kop tikken en aansluiten.

Goolge kwam meteen al met : http://www.xpcgear.com/6pinpciexpress.html na "8 pin power supply adapter video" in te voeren

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 23:56
ow ok. was zelf te lui om je link te lezen. mijn fout. gelukkig komt jouw post eerst.

• Malantur
Diegene die je linkt is 2x molex naar 1x PEG6. Wat je dan nog nodig hebt is dit.

Het beste en goedkoopste is dan nog dit.

[ Voor 27% gewijzigd door Malantur op 27-02-2009 20:01 ]

• SpaceMarine
heb een reactie op het TT forum gelezen en daar gavenz e aan dat de 8P echt een must is en convertoren alleen werken doordat ze de videokaart voor de gek houden. Het gaat om het wattage wat wordt toegelaten. de 150Watt geld ook voor deze connector en niet alleen voor die voor het moederbord.

Heb het zekere voor het onzekere genomen en een Coolermaster 700W met2x 8Pins aansluiting gekocht.

Deze TT gaat dan ook de verkoop in :)

nope geen signature

Pagina: 1