Ik wil graag een directory aanmaken met een programma wat ik aan het schrijven ben.
Verder is alles nieuw voor me in c# dus ben veelal aan het testen en proberen.
De onderstaande code heb ik op internet gevonden over het aanmaken van een directory.
Ook met try en catch zodat je eventueel de fout kan zien.
Ik krijg echter geen fout maar gewoon het resultaat false van de functie wanneer deze in een messagebox.show doe.
mijn code:
Wat doe ik verkeerd voor het aanmaken van een directory? zelf denk ik eigenlijk dat het ergens misschien wel met rechten te maken heeft, maar hoe kan je dit dan oplossen? Heb er al wel opgezocht met google maar weinig nuttige informatie tegengekomen.
Heb wel geprobeerd met de functie Directory.GetAccessControl maar zonder gewenst resultaat...
Verder is alles nieuw voor me in c# dus ben veelal aan het testen en proberen.
De onderstaande code heb ik op internet gevonden over het aanmaken van een directory.
Ook met try en catch zodat je eventueel de fout kan zien.
Ik krijg echter geen fout maar gewoon het resultaat false van de functie wanneer deze in een messagebox.show doe.
mijn code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| string MyFolderPath = @"K:\CAM1_Paco001\"; string MyFolderRoot = @"e:\Camera\"; string Name = @"test\"; // check for directory exists if (!Directory.Exists(MyFolderRoot + Name)) { try { Directory.CreateDirectory(MyFolderPath + Name + "\\"); } catch (Exception error) { MessageBox.Show(error.ToString()); } } |
Wat doe ik verkeerd voor het aanmaken van een directory? zelf denk ik eigenlijk dat het ergens misschien wel met rechten te maken heeft, maar hoe kan je dit dan oplossen? Heb er al wel opgezocht met google maar weinig nuttige informatie tegengekomen.
Heb wel geprobeerd met de functie Directory.GetAccessControl maar zonder gewenst resultaat...