• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Hoi even een vraagje waar ik niet uitkom.
Wij hebben citrix presentation server 4.5 advanced draaien en willen mensen vanuif buiten toegang geven tot citrix via citrix secure gateway. Zit secure gateway in presentation server 4.5 en zo ja moet ik dan nog extra licenties aanschaffen om het te mogen gebruiken?

Gegoogled en citrix licensing gebeld maar die weten het niet :?

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
CSG is een addon, kost niks, je hebt alleen een mycitrix accountje nodig. En natuurlijk de webinterface (ook gratis). De csg fungeert als proxy voor de client naar de wi en de farm. Nieuwste versie voor de wi is 5.1.1, csg is 3.1.

Dus: gewoon downloaden vanaf citrix.com.

Lees wel eerst goed de admin guides. De wi luistert bv. op poort 444, de csg op 443*. Maar dat wijst zich allemaal vanzelf als je de admin guides leest. Succes!

*Wanneer je de csg en wi op dezelfde server installeert natuurlijk. Ze kunnen ook apart als je echt wil.

[ Voor 11% gewijzigd door RolandZ op 27-02-2009 17:03 ]

Fabricati Diem, PVNC

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 21:38
Citrix licensing weet dit niet? Dan weet ik niet wie je gesproken hebt, maar wel vreemd. En je leverancier dan?

Wij gebruiken ps 4.0 en csg, maar weet zo niet meer uit mijn hoofd hoe de licensies lopen. Zal het maandag nakijken als je dan nog geen antwoord hebt. ;)

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
ok top, ik dacht dus ook dat het gratis was. Iemand hier was anders van mening en ik begon te twijfelen. Vervolgens bel je met citrix en krijg je iemand van licensing aan de lijn die zegt het niet te weten... erg vaag. En dus kom ik bij tweakers uit :-)

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
blablable schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:01:
ok top, ik dacht dus ook dat het gratis was. Iemand hier was anders van mening en ik begon te twijfelen. Vervolgens bel je met citrix en krijg je iemand van licensing aan de lijn die zegt het niet te weten... erg vaag. En dus kom ik bij tweakers uit :-)
Ach ja, gratis. De citrix licenties kosten genoeg. Het is wat dat betreft net zo gratis als Windows Mediaplayer of Internet Explorer :+

Fabricati Diem, PVNC

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

officieel is de securegateway gratis op het moment dat jou SA op je licenties valid is. Als je geen SA meer hebt mag je heel officieel gezien de CSG niet gebruiken maar niemand voert hier controle op uit.
verder hier een howto http://www.datacrash.net/...re-gateway-in-mps4.0.html voor de secure gw setup (presentation server 4.5 is niet anders qua setup dan 4.0)
Je moet nog wel een web interface bouwen voor je secure gateway :) ik heb het op dezelfde server staan. Deze kan je in je DMZ stampen.. en goed laten verwijzen naar de xenapp.4.5 servers welke allemaal STA server zijn.
Pagina: 1