Salland levertijden

Pagina: 1
Acties:
  • 631 views

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:07

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey medetweakers,

ik heb vorige week dinsdag bij Salland een bestelling voor een complete pc gemaakt, totale waarde 600 eu. Ik wist bij de bestelling dat de videokaart (sparkle 9800 GT passief gekoeld) lastig leverbaar was maar deze zou 26 februari geleverd worden. Maar je raadt het al, vooralsnog is hij nog niet binnen. Nu (27feb) is zonder enige melding de status van de sparkle in mijn bestelling weer op "wacht op update" gezet en kan ik dus theoretisch weer een week of zelfs langer gaan wachten, terwijl mijn bestelling al 1,5 week oud is.

Nu was ik benieuwd naar de ervaringen van andere mensen met Salland levertijden want dit valt me toch eigenlijk wel tegen van een shop waarover in de shop review vrijwel alleen positief wordt gesproken. Vertraging oplopen kan altijd gebeuren maar dat er geen bericht over wordt gegeven vind ik toch raar. Nu heb ik ze vancohtend gemaild met de vraag of mijn systeem dan iig vast kan worden opgestuurd zodat ik die alvast met een oude GPU in elkaar kan zetten, maar daarop nog geen reactie ontvangen.

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Waarom bel je niet? Ik snap het niet, eens in de zoveel tijd komt er zo'n topic voorbij en dan is er nog niet eens gebeld met de partij. Bellen is direct antwoord.

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Bij mijn laatste (en enige) bestelling bij salland liep ik tegen hetzelfde aan.
Levertijd was oorspronkelijk 1 week, is uiteindelijk dik 2 weken geworden.
Ik werd wel keurig via mail op de hoogte gesteld.

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-01 21:59
Ik bestel al jaren bij Salland. Over het algemeen ben ik tevreden over hun service en levertijden.
Echter een maand geleden ging mijn pc terug i.v.m. een doorgebrande schijf welke vervangen werd (garantie). De nieuwe schijf deed 4 weken op zich wachten. Ik heb me er bij neergelegd. Salland is natuurlijk ook gebonden aan levertijden van hun leveranciers.
mr.louie schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:36:
Ik werd wel keurig via mail op de hoogte gesteld.
Same here :)

[ Voor 20% gewijzigd door DPhoenix op 27-02-2009 16:38 ]

AULXJMHR

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:21
Salland is naar mijn ogen altijd wel snel met leveren.

Het kan best zijn dat het onderdeel waar je nu op wacht in back-order staat bij de leverancier. Even Salland bellen en vragen naar je status? is sneller dan hier vragen of we daar ervaringen mee hebben ;)

Als ik een PC samen stel en ze hebben niet alles op voorraad vraag ik vaak wel de onderder delen die op voorraad zijn alvast op te sturen. Somige bedrijven gaan hiermee akkoord als duidelijk wordt dat je nog lang op een onderdeel kan wachten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:21
DPhoenix schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:37:
Ik bestel al jaren bij Salland. Over het algemeen ben ik tevreden over hun service en levertijden.
Echter een maand geleden ging mijn pc terug i.v.m. een doorgebrande schijf welke vervangen werd (garantie). De nieuwe schijf deed 4 weken op zich wachten. Ik heb me er bij neergelegd. Salland is natuurlijk ook gebonden aan levertijden van hun leveranciers.
Misschien handig geweest om alleen de schijf op te sturen ipv hele pc??
Ik heb zelf altijd nog wel ergens een HDD klaar liggen :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-01 21:59
To_Tall schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:39:
[...]

Misschien handig geweest om alleen de schijf op te sturen ipv hele pc??
Ik heb zelf altijd nog wel ergens een HDD klaar liggen :)
Nu had ik niet het hele verhaal verteld. ;) Voeding had een opdonder gehad en doorgepiekt naar andere onderdelen in mijn systeem. Zelf had ik geen tijd om een grondige check te doen. Systeem naar Salland gebracht en laten testen. Enkel voeding en schijf defect. Vandaar ;)

AULXJMHR

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:36:
Waarom bel je niet? Ik snap het niet, eens in de zoveel tijd komt er zo'n topic voorbij en dan is er nog niet eens gebeld met de partij. Bellen is direct antwoord.
Het is helaas wel bellen tegen 45 cent per minuut bij Salland

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Het zou ook kunnen dat je pas morgen een (automatische) mail krijgt, misschien dat ze dat soort dingen op een vast tijdstip versturen.

En anders stuur je ze gewoon even zelf een mailtje met de vraag wanneer het product dan binnen komt? Meestal krijg je wel binnen 48u een mailtje terug (ligt er denk ook aan hoe complex de vraag is).

Daarnaast: je hebt blijkbaar ook gekozen voor assamblage (aangezien je het hebt over 'het systeem' ipv 'de rest van de bestelling)? Dan lijkt het mij dat ze, ivm garantie, wachten tot alle onderdelen binnen zijn ipv een onvolledig systeem op te sturen

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:40

St@m

@ Your Service

Ik had een kabel besteld welke binnen 5 dagen binnen zou zijn, het heeft uiteindelijk een dikke maand geduurd.
Uitzondering, meestal gaat het wel prima, ik werd trouwens niet netjes op de hoogte gesteld.

Meestal kies ik gewoon spullen die op voorraad zijn als ik ze direct nodig heb :)

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 27-02-2009 18:00 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

HetWonder schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:50:
[...]

Het is helaas wel bellen tegen 45 cent per minuut bij Salland
zodat niet iedereen voor elk wissewasje gaat bellen.
ik bestel altijd bij salland en het is bij mij nog nooit voorgekomen dat het op de aangegeven datum binnen was. maarja, daar kunnen hun ook niks aan doen.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
ik heb niet gekozen voor assemblage, ik zet het geheel zelf in elkaar

Maar even voor de duidelijkheid: het gaat mij om het principe dat ik het raar vind dat ik een week de belofte heb dat op de 26e de spullen geleverd gaan worden, en dat ik dan niet eens op de hoogte gesteld wordt dat de levertijd op de 27e ineens wordt veranderd naar onbepaalde tijd ("wachten op update").

Zoals al gezegd heb ik ze vanochtend meteen gemaild, ik kreeg direct een standaard reactie terug waarin alleen stond wat ik al wist, namelijk dat de levertijd onbekend is. Vervolgens vraag ik waarom dat ineens gewijzigd is en daarnaast of de overige onderdelen dan vast opgestuurd kunnen worden. En dan duurt reageren ineens weer heel lang... heb iig nog geen reactie ontvangen.

Kortom ik zit straks 3 weken op mijn pc te wachten terwijl als die grapjurken gewoon op de 18e meteen hadden gezegd dat de levertijd onbekend is had ik die kaart bij een andere shop gehaald en was alles nu al een week binnen geweest.

Dat is toch gewoon niet netjes? Maar erg veel andere negatieve ervaringen zijn er dus niet voorzover ik de reacties lees? Heb ik dan gewoon pech?

[ Voor 18% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-02-2009 18:33 ]

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:04:
[...]

zodat niet iedereen voor elk wissewasje gaat bellen.
ik bestel altijd bij salland en het is bij mij nog nooit voorgekomen dat het op de aangegeven datum binnen was. maarja, daar kunnen hun ook niks aan doen.
Dan zouden ze iets aan hun informatie richting de klanten kunnen doen? Nu kweken ze alleen maar ergernis terwijl als je bij aankoop weet dat je 3 weken moet wachten je zelf kan beslissen of je dat wil of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-02-2009 18:32 ]

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

HetWonder schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:32:
[...]

Dan zouden ze iets aan hun informatie richting de klanten kunnen doen? Nu kweken ze alleen maar ergernis terwijl als je bij aankoop weet dat je 3 weken moet wachten je zelf kan beslissen of je dat wil of niet.
dat is zeker waar. maar deze levertijden is ook maar wat ze van hun leveranciers krijgen.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ach, jullie hebben ook wel gelijk dat dit kan gebeuren.

Het is nog even afwachten of de verwachtingen nog worden bijgesteld nu ;)

youtube.com/@hisrep

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
Je kunt ze ook mailen met het voorstel om een andere videokaart te kiezen vanwege de levertijd? Als dat een optie is natuurlijk.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:59
Om even een topic report te quoten:
Vraag om ervaringen, gewoon ShR lezen, als daar weinig over genoemd staat, hebben er weinig mensen last van :)

En natuurlijk: na afronding zelf even ook een review plaatsen en er melding van maken.
Wat in andere woorden ook staat in SmartDoDo in "SF Beleid" :)

Succes met de bestelling :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.