Met enige verbazing las ik op nu.nl het volgende bericht, en vooral het gedeelte
Ik snap alleen niet hoe dit wekkertje dat doet, en ben ook benieuwd of je zoiets in het groot kunt toepassen. Hoeveel watt verbruikt zo'n wekkertje ? Wat als ik 20 van die wekkertjes neem, de stroomvoorziening eruitsloop, parallel schakel, kan ik dan, noem maar wat, mijn telefoon ermee opladen ?
Ik weet dat het mogelijk is door middel van water stroom op te wekken, door middel van het omgekeerde electrolyse proces, maar hierbij wordt het potentiaalverschil veroorzaakt door de verschillende hoeveelhoud ionen in 2 waterreservoirs (bijv tussen zout en zoet water) Tenminste da's wat ik er van begrijp.. Een ‘magische elektrochemische reactie’ doet de rest, aldus de makers.
Ik snap alleen niet hoe dit wekkertje dat doet, en ben ook benieuwd of je zoiets in het groot kunt toepassen. Hoeveel watt verbruikt zo'n wekkertje ? Wat als ik 20 van die wekkertjes neem, de stroomvoorziening eruitsloop, parallel schakel, kan ik dan, noem maar wat, mijn telefoon ermee opladen ?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.