Beste tweakers,
Sorry dat ik het probleem zo slecht beschrijf in de topictitel maar er is enige haast bij.
Mijn baas is momenteel on-site bij een klant van ons omdat ze daar een virus hebben.
Omdat hij vanuit daar geen internet kan krijg heeft hij gebeld naar mij om een oplossing te zoeken.
Ik heb zelf totaal geen ervaringen met virussen opzoeken en dergelijke dus ik weet niet waar ik moet beginnen en gezien urgentie probeer ik het toch maar even hier.
Het virus schakelt alle scanners uit waardoor een naam niet te verkrijgen valt.
Het enige wat mijn baas wel te weten is gekomen is het volgende:
Er is een proces genaamd 32.exe bijgekomen
Er is een proces genaamd userinit.exe bijgekomen
Er is een proces genaamd rs32.exe bijgekomen
het virus plaatst hacking tools in de map netlogon
wanneer terminal server wordt gebruikt om te verbinden naar de server start internet explorer constant.
Heeft iemand enig idee welk virus dit kan zijn of waar ik een site kan vinden die je toestaat symptomen in te voeren?
Bij voorbaat bedankt.
Sorry dat ik het probleem zo slecht beschrijf in de topictitel maar er is enige haast bij.
Mijn baas is momenteel on-site bij een klant van ons omdat ze daar een virus hebben.
Omdat hij vanuit daar geen internet kan krijg heeft hij gebeld naar mij om een oplossing te zoeken.
Ik heb zelf totaal geen ervaringen met virussen opzoeken en dergelijke dus ik weet niet waar ik moet beginnen en gezien urgentie probeer ik het toch maar even hier.
Het virus schakelt alle scanners uit waardoor een naam niet te verkrijgen valt.
Het enige wat mijn baas wel te weten is gekomen is het volgende:
Er is een proces genaamd 32.exe bijgekomen
Er is een proces genaamd userinit.exe bijgekomen
Er is een proces genaamd rs32.exe bijgekomen
het virus plaatst hacking tools in de map netlogon
wanneer terminal server wordt gebruikt om te verbinden naar de server start internet explorer constant.
Heeft iemand enig idee welk virus dit kan zijn of waar ik een site kan vinden die je toestaat symptomen in te voeren?
Bij voorbaat bedankt.