Thickbox popup gebruiken om item aan database toe te voegen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 23:19
Ik wil graag zoiets maken als wat Hyves doet bij het plaatsen van een nieuw bericht. Bij het reageren verschijnt daar een nieuw schermpje/laag over de website, dat verdwijnt als het bericht verzonden is.

Ik heb een pagina met een overzicht van een factuur uit de database. Op dit moment moet ik naar een aparte pagina om een product toe te voegen.

Het zou makkelijker/gebruiksvriendelijker zijn als dat niet nodig is. Als ik op toevoegen druk moet er een schermpje komen met een formulier. Als het formulier goed ingevuld is moet de data op de achterliggende pagina bijgewerkt worden, net zoals gebeurt bij Hyves.

Ik ben van plan zelf wat te gaan scripten met behulp van JQuery, ThickBox en AJAX. Zijn er makkelijkere / handigere methoden die ik over het hoofd zie?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 20:38
Zonder pagina verversing nieuwe xml inladen = AJAX. De term wordt niet alleen voor XML gebruikt, maar ook voor meerdere datatypes zoals plain text of html.

Jquery is een javascript library die functies bevat die het gebruik van AJAX makkelijker maken.

Thickbox is een media viewer die als plugin bovenop jquery werkt. Met een mediaviewer ajax requests gaan doen is omslachtig en hoogstwaarschijnlijk ook helemaal niet nodig.

Of er makkelijkere/handigere methoden zijn? Als je het wilt zoals Hyves het doet, dan hang je toch wel vast aan ajax request met flink wat DOM manipulatie. Daar hoef je niet perse Jquery voor te gebruiken, er zijn zat andere libraries die dit ook kunnen.

Gezien je vragen zou ik eerst me verdiepen in de ajax requests, en daarna me pas zorgen gaan maken over hoe je het er allemaal wil laten uitzien, want dat laagje/schermpje waar je het over hebt is allemaal cosmetisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 23:19
Je hebt gelijk, die thickbox is slechts extra voor het oog. Ik ben het nu eerst heel basic alleen met AJAX aan het proberen, daarna voeg ik de Thickbox toe ipv wat nu een div is. Dat zou moeten kunnen.

Je hebt me in ieder geval op weg geholpen, bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door RePlayer op 27-02-2009 19:50 ]

---