Alternatief voor Windows Steady State / Reborn

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik moet voor mijn stage ongeveer voor 50 gebruikers hun C:/ partitie hersteld laten worden bij elke herstart van de Computer. En dat ze op hun D:/ gewoon nog hun data kunnen opslaan. ( Zijn bijna allemaal stagiaires en part time bel studenten )
Dus ben ik al een tijdje op zoek naar een Freeware oplossing voor Reborn of Deepfreeze achtig programma waarmee de Windows Partitie word beveiligd en hersteld na het herstarten van de PC, en ik kwam uit bij Windows Steady State waarbij je de optie :" Remove All changes at start-up" hebt.

Maar op het moment dat je de harddisk heb gepartitioneerd in 2 delen kan je dus ook geen data opslaan op de D:/ partitie. Omdat het bij Steady State alles of niets is betekend het dus dat je een Data server moet gaan opzetten waar alle gebruikers dan toch nog hun persoonlijke map hebben wat ook niet echt praktisch is.

Ik heb al voorgesteld om alles Centraal te beheren door middel van LDAP maar daar waren ze niet echt in geïnteresseerd aangezien ze enkel willen dat de Computer word hersteld bij het opstarten.

Dus mijn vraag : is er een freeware oplossing voor mijn probleem of zullen ze gewoon geld moeten gaan neerleggen ?